FreeCinema

Follow us
22.0821:00

Ελληνικό box-office: Τα «Pets» στο σπίτι, τ’ αφεντικά στα σινεμά!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, τα πιο αξιολάτρευτα τετράποδα που είδαμε στη μεγάλη οθόνη εδώ και… πολλούς μήνες, ειλικρινά, κέρδισαν την πρώτη θέση πιο εύκολα και από μια βόλτα στο πάρκο. Ενώ εσείς ακόμη γυρνάτε από τις διακοπές…

Πριν προχωρήσω στα ευχάριστα, ας καλύψω στα γρήγορα το κενό της προηγούμενης εβδομάδας, διότι κι εμείς στο FREE CINEMA πράξαμε αναλόγως με τους θεατές: το κλείσαμε το «μαγαζί»! Έτσι το εορταστικό πενθήμερο του Δεκαπενταύγουστου πέτυχε, εύλογα, το lowest score εισπράξεων για το 2016. Αν και μιλάμε για weekend… harakiri, με 44.051 εισιτήρια, τα γραφεία διανομής είχαν φροντίσει να ξαμολήσουν έξι νέες ταινίες, αποδεικνύοντας με τον χειρότερο τρόπο αυτά για τα οποία ωρύομαι κατά τη διάρκεια ολόκληρης της θερινής σεζόν (και ουχί μονάχα εφέτος…): το καλοκαίρι στην Ελλάδα είναι ένα κανονικότατο άδειασμα ραφιών που «φεσώνει» πρωτίστως τα θερινά σινεμά. Μέχρι πότε; Άγνωστον.

Από αυτά τα έξι φιλμ, λοιπόν, η μεγαλύτερη «επιτυχία» ήταν η λαϊκή σάτιρα «Ραντεβού στην Ελλάδα» (βρέθηκε στην έκτη θέση του box-office με 2.030 εισιτήρια, από 9 οθόνες), ενώ η ιταλική μπαλαφάρα «Πού Πάω, Θεέ μου;» επέστρεψε στην κορυφή του top, κόβοντας 8.895 εισιτήρια (από 24 οθόνες), για να φτάσει το απροσδόκητο σύνολο των 43.389 εισιτηρίων! Κατά τα άλλα, έχουμε πρόβλημα με το… Δελφινάριο!

The-Secret-Life-of-Pets 2016

Το μαύρο χάλι… της Παναγίας ήρθε να φωτίσει το περασμένο weekend με επίσης έξι πρεμιέρες (και δύο επανεκδόσεις), αν και ούτε οι λουόμενοι έδειξαν να επιστρέφουν στην Αθήνα ούτε οι παραμένοντες στο κλεινόν άστυ φάνηκαν να κόπτονται για έξοδο στους κινηματογράφους. Παρ’ όλα αυτά, το σύνολο των 76.811 εισιτηρίων που κόπηκαν, χαροποίησε την αγορά που είχε να δει τέτοια νούμερα από τα τέλη Ιουλίου. Φυσικά, το animated «Μπάτε Σκύλοι Αλέστε» ήταν το σίγουρο #1, με 37.254 εισιτήρια (από 137 οθόνες). Όχι, δεν είναι ένα θριαμβευτικό άνοιγμα. Έχει, όμως, το «ελαφρυντικό» της ημερομηνίας, που ήταν σαφές ρίσκο. Η ταινία έπρεπε να βγει αυτό το τετραήμερο, για να έχει λίγο χρόνο να αναπνεύσει μόνη της, πριν την επιστροφή της «Dory» που αναμένεται να αναταράξει εντονότερα τα νερά από την πρώτη του Σεπτέμβρη. Αργότερα, θα την έτρωγε η «πειρατεία», προφανώς.

Το φιλμ ξεκίνησε με μια εντυπωσιακή Πέμπτη (10.496 εισιτήρια), όμως, καμία από τις επόμενες μέρες της προβολής του δεν κατάφερε να ξεπεράσει αυτό το νούμερο, προφανώς λόγω ακόμη μιας… φυγής του weekend. Να φανταστεί κανείς ότι στους «Όρνιθες» του Νίκου Καραθάνου, στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, το Σάββατο το βράδυ οι θεατές ξεπέρασαν τους 11.000, ενώ όλα αυτά τα σινεμά που έπαιζαν το «Μπάτε Σκύλοι Αλέστε» κάλυψαν 9.864 από τα καθίσματά τους! Ήταν ένα δύσκολο weekend… Τέλος, για να λύσουμε την απορία και εκείνων που γκρινιάζουν για τις original κόπιες των animated ταινιών, εν μέρει βλακωδώς, τα σινεμά αδιαφόρησαν για το ενήλικο κοινό που έψαχνε απεγνωσμένα την αγγλόφωνη version (μιλάμε για μόλις 14 σινεμά σε ολόκληρη τη χώρα!), η οποία έκοψε 2.498 εισιτήρια (και πάλι εξωφρενικά λίγα, δηλαδή). Επίσης, το φιλμ ξέσκισε στις μονές (και στα ελληνικά, σχεδόν αποκλειστικά) προβολές του στα θερινά σινεμά, ενώ δεν συγκέντρωσε το σύνηθες κύμα λαού στα multiplex. Κοινώς, οι θεατές δεν βιάζονται καθόλου να κλειστούν μέσα αυγουστιάτικα, όποιο κι αν είναι το δέλεαρ.

Queen-of-the-desert

Αφήνοντας το σχεδόν 50% των συνολικών εισπράξεων του τετραημέρου (!), προχωράμε στα υπόλοιπα… δράματα. Στο #2 έκανε ντεμπούτο το βιογραφικό φιάσκο του Βέρνερ Χέρτσογκ, «Η Βασίλισσα της Ερήμου» (φωτό), με 5.586 εισιτήρια (από 16 οθόνες), ρίχνοντας στην τρίτη θέση το «Πού Πάω, Θεέ μου;» (5.528 εισιτήρια, από 16 οθόνες), που πλέον κάνει σούμα εισπράξεων στα 52.776 εισιτήρια. Ομολογώ ότι αυτή η ταινία… μας έπιασε στον ύπνο. Το γραφείο διανομής της και την πίστεψε και την υποστήριξε με σωστή έξοδο και της επέτρεψε να έχει διάρκεια ζωής, χωρίς να την «κάψει». Έτσι γίνεται!

Anime Nere

Στο #4, το επίσης ιταλικό «Σκοτεινές Ψυχές» (φωτό), με θετικές κριτικές και διακριτική διανομή κατάφερε να κόψει 4.087 εισιτήρια (από 5 οθόνες), πετυχαίνοντας ένα θαυμάσιο screen average και εκπλήσσοντας, σαφώς. Αντιθέτως, η περιπέτεια «Η Μέρα της Βαστίλης» μάλλον αναβίωσε την… γκιλοτίνα, με 3.990 εισιτήρια άνοιγμα (από 25 οθόνες). Το «Πριν Έρθεις Εσύ» είχε μικρή πτώση (γύρω στο 24%) και έκοψε 3.403 εισιτήρια (από 33 οθόνες), φτάνοντας το σύνολό του στα 30.863. Η πέμπτη «Εποχή των Παγετώνων» υπέστη μέγα πλήγμα από τα… σκυλάκια (-49%) και έκοψε 3.038 εισιτήρια (από 35 οθόνες), με το σύνολο να βρίσκεται πια στα 190.388.

LE GOUT DES MERVEILLES movie

Το ντεμπούτο του γαλλικού «Η Αγάπη Είναι Ένα Θαύμα» (φωτό) δεν πέτυχε τίποτε από αυτά που διαλαλούσε ο τίτλος του, κόβοντας 2.198 εισιτήρια (από 8 οθόνες), αλλά αυτό δεν είναι τίποτα μπροστά στην πανωλεθρία του «Όλοι Θέλουν από Λίγο!!» του Ρίτσαρντ Λίνκλεϊτερ, που έκανε άνοιγμα 1.468 εισιτηρίων (από 21 οθόνες!), πληρώνοντας και την καθυστέρηση εξόδου του (ξέρεις τι άλλο σημαίνει αυτό…) και την κακή ημερομηνία του. Τέλος, από το #10, το γαλλικό «Στάσου στο Ύψος σου» έπεσε κατά 30%, με 1.439 εισιτήρια (από 5 οθόνες), με το σύνολο να μετράει 36.910 εισιτήρια.

Από αυτή την Πέμπτη, ο καινούργιος Γούντι Άλεν θα αναμετρηθεί με το κομιξάδικο «Suicide Squad» και η παράδοση λέει πως ο πρώτος θα νικήσει χάρη στις ουρές που θα δημιουργηθούν στα θερινά σινεμά. Διότι είναι Γούντι Άλεν. Και ο κόσμος θα πάει. Καλώς… ή κακώς!