FreeCinema

Follow us
07.0212:00

Το ελληνικό box-office έδωσε… «Σήμα Κινδύνου»!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, έστω και χωρίς εντυπωσιακά νούμερα, το «Rings» τρομοκράτησε αναπάντεχα την κορυφή των ελληνικών ταμείων, προσπαθώντας να καλύψει τις ανάγκες των horror fans για λίγες τρομάρες της προκοπής.

RINGS 2017

Δεν συνέβη το ίδιο και στις ΗΠΑ, όπου ο «Διχασμένος» παρέμεινε για τρίτο weekend στο #1, με το «Rings» να κάνει ντεμπούτο στο #2. Ίδιο μοτίβο και εδώ, αλλά με τους τίτλους… τούμπα και την «αναγέννηση» του γνωστού horror franchise να βρίσκεται στην κορυφή και να εισπράττει κάτι σαν 52% περισσότερα από το πρώτο φιλμ της σειράς, το «The Ring» (2002). 23.888 εισιτήρια (από 49 οθόνες) το άνοιγμα, με το ποδαρικό της Πέμπτης (6.368) να κερδίζει όλες τις ταινίες της εβδομάδας, δηλώνοντας ξεκάθαρα την τάση για επιτυχία. Και δεν ήταν απλά και μόνο οι «χοροράδες» ή τα fan boys που έσπευσαν από την πρώτη κιόλας μέρα, αφού το Σάββατο η ταινία ανέβασε τα εισιτήριά της στα 7.500. Από το προαναφερθέν σύνολο τετραημέρου, τα 10.646 εισιτήρια προήλθαν από 14 αθηναϊκές αίθουσες, ενώ τα 35 σινεμά της υπόλοιπης Ελλάδας έφεραν 13.242 εισιτήρια. Λογικά, όπως συμβαίνει με τέτοια φιλμ, το ερχόμενο weekend θα δούμε ραγδαία πτώση, όμως το ξεκίνημα ήταν αξιοπρεπές και προφανώς ανώτερο των προσδοκιών της εταιρείας διανομής.

SPLIT

Στο #2 υποχώρησε ο «Διχασμένος» (φωτό), αλλά με ελαφρά πτώση (-28%) και σύνολο που δεν απέχει ιδιαίτερα από τα εισιτήρια του «Rings». 22.373 θεατές (από 55 οθόνες) προτίμησαν το θαυμάσιο θρίλερ του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν που, όπως φαινόταν και από τα social, ικανοποίησε το κοινό της πρώτης εβδομάδας, το οποίο έδρασε βοηθητικά με το word of mouth και τη διασπορά της φήμης του ανατρεπτικού φινάλε. Η ταινία συγκέντρωσε τα περισσότερα εισιτήρια από κάθε άλλο φιλμ της εβδομάδας το Σάββατο (7.683) και το αθηναϊκό κοινό τής έδωσε σαφές προβάδισμα σε ολόκληρο το τετραήμερο (13.235). Λογικά, δεν θα δούμε υψηλή πτώση και στο ερχόμενο weekend, αφού ο «Διχασμένος» αγκαλιάστηκε με την πρώτη από την pop κουλτούρα. Το σύνολο έχει φτάσει τα 75.732 εισιτήρια! Με παρόμοιο τρόπο, το επερχόμενο Όσκαρ καλύτερης ταινίας (αν δεν γυρίσει ο κόσμος ανάποδα μέχρι το τέλος του μήνα…), το «La La Land», εξακολουθεί να συζητιέται έντονα και να κόβει 12.198 εισιτήρια (από 44 οθόνες, με πτώση -31%) στο έβδομο τετραήμερο προβολής του. Ισχυρότερο το weekend και το αθηναϊκό κοινό εδώ. Στα (ανέλπιστα) 157.908 εισιτήρια το σύνολο και εξασφαλισμένη διακοσάρα στην καριέρα του.

GOLD 2016

Δεν ισχύουν τα παραπάνω θετικά και για την περίπτωση της «Jackie», η οποία δεν έκανε γκελ με το κοινό και υποχώρησε άσχημα (-45%) μέσα σε μία μόλις εβδομάδα. 10.064 εισιτήρια (από 43 οθόνες). Τα 7.597 εισιτήρια κόπηκαν στην Αθήνα, κοινώς… πανωλεθρία στην υπόλοιπη Ελλάδα. Σύνολο μάλλον άδοξο, στα 36.372 εισιτήρια. Για να δουλέψει «Η Ρόζα της Σμύρνης» (τουλάχιστον τρεις αλλαγές στην ημερομηνία εξόδου της είχε η βιογραφική ταινία του Πάμπλο Λαραΐν) , θυσιάστηκε τούτο εδώ το φιλμ. Αφού το ένα, έστω, δούλεψε… μην το κάνουμε και μεγαλύτερο θέμα. Στο #5 συναντάμε για πρώτη φορά τη δραματική βιογραφία «Gold» (φωτό), η οποία δεν έδειξε να συγκινεί το ελληνικό κοινό. Στα 7.906 εισιτήρια (από 43 οθόνες) το άνοιγμα. Όχι ότι και στην Αμερική έκανε κάποια επιτυχία, επίσης. Το μέλλον της διαγράφεται… σκοτεινό.

SING 2016

Διατηρεί δυνάμεις το animated «Τραγούδα!» (φωτό), που δεν είχε πάρει μπρος αμέσως μέσα στις γιορτές, αλλά έχει διάρκεια κι έχει φτάσει τα 168.675 εισιτήρια. Το περασμένο τετραήμερο είχε μικρή πτώση (-25%) και έκοψε 6.363 εισιτήρια (από 62 οθόνες). Από το #7, «Η Ρόζα της Σμύρνης» ακολουθεί ένα σταθερό μοτίβο πτώσης (-39%), κόβοντας 6.163 εισιτήρια (από 37 οθόνες). Το Σάββατο είχε μόλις δύο εισιτήρια λιγότερα από αυτά της Κυριακής (2.318)! Το σύνολο των 343.628 εισιτηρίων αποτελεί μεγάλη έκπληξη αλλά επιτρέπει και κάποια αρνητικά συμπεράσματα ως προς την ποιότητα του αποδεκτού από τις λαϊκές μάζες κινηματογραφικού προϊόντος. Στο #8, με μικρή πτώση (-23%) στην τρίτη του εβδομάδα προβολής, το ελληνικό αστυνομικό θρίλερ «Έτερος Εγώ» έκοψε 5.924 εισιτήρια (από 34 οθόνες), ανεβάζοντας το σύνολό του στα 35.937. Στο πλαίσιο καριέρας της πλειοψηφίας των εγχώριων παραγωγών, αυτό το νούμερο θεωρείται… επιτυχία!

MOONLIGHT 2016

Στο #9, το κριτικά αποδεκτό και υποψήφιο για 8 Όσκαρ «Moonlight» (φωτό) είδε μια προφανή άνοδο περί το 44% από το opening weekend του, χάρη στην αύξηση των αιθουσών του (σε 10, αν και κάποιες έπαιζαν μονάχα μία βραδινή παράσταση). Έτσι, τα 4.028 εισιτήρια του ανοίγματος αυξήθηκαν σε 5.812, με την Αθήνα να ανεβάζει τα 2.990 σε 4.751 και τη μία αίθουσα της Θεσσαλονίκης να διατηρεί πολύ καλά την ισχύ προσέλευσης (από 1.038 σε 978). Συνολικά, 12.075 θεατές έχουν παρακολουθήσει μέχρι στιγμής αυτό το όχι και τόσο εμπορικό (για τη χώρα μας, ειδικά) φιλμ. Η δεκάδα ολοκληρώνεται με την animated «Βαϊάνα» της Disney, που έκοψε 5.397 εισιτήρια (από 48 οθόνες) κι έχει φτάσει τα 119.718, νούμερο αρκετά χαμηλό αναλογικά με τις συνήθεις επιδόσεις των παιδικών παραγωγών του studio.

Τα 144.130 εισιτήρια που κόπηκαν εντός τετραημέρου έριξαν το box-office στα επίπεδα αρχών του περασμένου Δεκέμβρη, με τα υπόλοιπα νέα φιλμ της εβδομάδας να μην έχουν κάποια ιδιαίτερη απήχηση. Ο ερχομός του sequel «Πενήντα Πιο Σκοτεινές Αποχρώσεις του Γκρι» αυτή την Πέμπτη θα αναζωπυρώσει σίγουρα την προσέλευση του κοινού στις αίθουσες, σε ένα επταήμερο με ενδιαφέρουσες προτάσεις από το art-house κύκλωμα.