Ελληνικό box-office: Επιστροφή στις… «εργοστασιακές ρυθμίσεις».
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το «Υπάρχω» παρουσίασε (πάλι) έντονα σημάδια κόπωσης, με την προσέλευση του κοινού να γυρνά ξανά στις… «εργοστασιακές ρυθμίσεις» της.
Από τα 155.031 εισιτήρια του προηγούμενου box-office report, υποχωρούμε κι άλλο σταδιακά, καθώς το «Υπάρχω» του Γιώργου Τσεμπερόπουλου θα μετατρέπεται όλο και πιο έντονα σε τυπικό τίτλο εξόδου ενηλίκων για το weekend. Έτσι, το σύνολο της αγοράς στην πέμπτη εβδομάδα προβολής του καζαντζίδιου έπους μέτρησε 120.911 εισιτήρια, εκ των οποίων του ανήκαν τα 35.366 (από 134 οθόνες). Είναι η δεύτερη συνεχόμενη (και έντονη) πτώση της ταινίας, της τάξης του -45%, με το σαββατόβραδο (13.332) να ηγείται προβλέψιμα. Αξίζει να παρατηρηθεί πως η Αθήνα είναι εκείνη που στηρίζει πιο δυναμικά (19.449 εισιτήρια, από 49 οθόνες), κάτι όχι ακριβώς αναμενόμενο, καθώς η μακροβιότητα της επιτυχίας του φιλμ θεωρούσα πως θα επέλθει από το κοινό της επαρχίας. Με το σύνολο στα 746.036, πια, ο στόχος για το ένα εκατομμύριο απομακρύνεται σοβαρά, όμως, για το «Υπάρχω» δεν είναι και λίγο να θεωρείται ως η τέταρτη μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία ελληνικής ταινίας των τελευταίων δεκαετιών! Θα το έχει καταφέρει στα μέσα τούτης της εβδομάδας, ξεπερνώντας τα 767.080 του «El Greco».
Στο #2 άνοιξε το sequel «Ο Πάντινγκτον στο Περού», κόβοντας 16.614 εισιτήρια (από 105 οθόνες). Δηλαδή, κάπου ανάμεσα στην απήχηση του «Πάντινγκτον 2» (20.376) και του «Πάντινγκτον» (11.342). Όχι κάτι το αναζωογονητικά εντυπωσιακό (σε σχέση με το 2017), με καλύτερη προσέλευση το Σάββατο (7.580) και 1.041 θεατές (από 14 οθόνες) να προτιμούν την αγγλόφωνη version (μόλις 510 είχαν επιλέξει να δουν έτσι το προηγούμενο sequel).
Στο #3 συναντάμε το έτερο ντεμπούτο αξιώσεων για μαζική προσέλευση στα σινεμά αυτές τις μέρες, την περιπέτεια δράσης «Η Ληστεία του Αιώνα 2», που ξεκίνησε την καριέρα της με 12.128 εισιτήρια (από 63 οθόνες). Το πρώτο (και αρκετά κατώτερο ποιοτικά) φιλμ είχε κόψει 12.187 εισιτήρια (από 36 οθόνες) στο opening του το 2018, κάνοντας το σήμερα να δείχνει πιο μέτριο εξαιτίας της αναλογίας αιθουσών προβολής. Το σαββατόβραδο οδήγησε 4.818 θεατές στα σινεμά. Περίμενα μεγαλύτερο νούμερο κι ελπίζω πως εκείνοι που αγαπούν το genre, πια, δεν θα περιμένουν να βλέπουν τις αντίστοιχες παραγωγές μονάχα από τα σπίτια τους…
Το δεύτερο sequel του «Sonic» (-46%) υποχώρησε στο #4, με 12.127 εισιτήρια (από 90 οθόνες) και την Κυριακή (5.751) να κερδίζει το οικογενειακό ενδιαφέρον. Έχει φτάσει τα 98.378 σε σύνολο. Εκεί κοντά βρίσκεται και η σούμα του «Νοσφεράτου» (-50%) (φωτό), στα 99.494 εισιτήρια. Ξάφνιασε θετικά την αγορά αυτός ο τίτλος, που κέρδισε ακόμη και το mainstream κοινό των ΗΠΑ (όπου πλησιάζει τα εκατό εκατομμύρια σε εισπράξεις!). Σε τούτο το τετραήμερο έκοψε 11.553 εισιτήρια (από 62 οθόνες), με πιο δυνατό το σαββατόβραδο (4.321).
Η animated «Βαϊάνα 2» (-37%) βρέθηκε στο #6 (6.393 εισιτήρια, από 61 οθόνες, με σύνολο στα 339.602), αφήνοντας πια πολύ πίσω της το «Μουφάσα» (3.502 εισιτήρια, από 34 οθόνες, με σύνολο στα 109.842), το οποίο κατρακύλησε (-48%) στο #10. Εντυπωσιακό το κράτημα (μόλις -9%!) του «Babygirl» (φωτό), που φιγουράρει στο #7, με 4.363 εισιτήρια (από 30 οθόνες). Όσο κι αν διχάζει, το ερωτικό και kinky στοιχείο του περιεχομένου τραβάει το γυναικείο κοινό, με το φιλμ να μετρά σύνολο στα 39.225.
Δύο νέες κυκλοφορίες ολοκληρώνουν το σκηνικό της πρώτης δεκάδας. Στο #9, το «Queer» του Λούκα Γκουαντανίνο (φωτό) έκοψε 3.785 εισιτήρια (από 28 οθόνες), με 1.403 θεατές να το προτιμούν το σαββατόβραδο. Ένα μάλλον… συντηρητικό (#diplhs) άνοιγμα. Στο #10, τα πράγματα ήταν πολύ χειρότερα για το «Αληθινός Πόνος», που μπορεί να έκοψε κάτι σχεδόν ισάξιο σε εισιτήρια (3.565), όμως, οι 39 οθόνες του μειώνουν ιδιαίτερα το score του αναλογικά. Κι ας είχε πιο ενισχυμένο σαββατόβραδο (1.511), ως… πιο safe επιλογή.