FreeCinema

Follow us
18.0118:30

Ελληνικό box-office: Ελαφρύ το αεράκι του «Νοτιά».


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ο «Νοτιάς» του Τάσου Μπουλμέτη βρέθηκε στην πρώτη θέση των εισπράξεων δίχως… θυελλώδεις ανέμους. Το οποίο έχει πολλαπλές αναγνώσεις…

Έκανα ένα μεγάλο λάθος στην τελευταία παράγραφο του ελληνικού box-office της περασμένης Δευτέρας. Επίσης, το κείμενο είχε γραφτεί πριν από την επίσημη πρεμιέρα του «Νοτιά», το ίδιο βράδυ. Γενικά, ίσως ολόκληρη η ντόπια κινηματογραφική αγορά να έκανε το ίδιο λάθος, ακόμη και με… χαμηλότερο πήχη. Συγκρίναμε όλοι μας τα νούμερα της «Πολίτικης Κουζίνας». Από το 2003. Η πραγματικότητα ήταν πολύ πιο προσγειωμένη. Όχι, όμως, επειδή έτσι μπορεί να είναι η αγορά (της κρίσης) σήμερα. Και δεν βγάζω καθόλου την προηγούμενη ταινία του Τάσου Μπουλμέτη από τον «χάρτη», διότι χωρίς αυτήν ο «Νοτιάς» θα βρισκόταν σε ακόμη πιο δυσχερή θέση εισπρακτικά.

Politiki Kouzina

Στο πρώτο της weekend, η «Πολίτικη Κουζίνα» (φωτό) είχε κόψει 62.091 εισιτήρια (από 42 οθόνες). Να σημειωθεί ότι εκείνη την περίοδο οι ταινίες ξεκινούσαν από Παρασκευή, άρα μιλάμε για εισπράξεις τριημέρου (!) και όχι τετραημέρου, όπως συμβαίνει σήμερα. Ο «Νοτιάς» άνοιξε με 41.886 εισιτήρια (από 92 οθόνες). Βασικές παρατηρήσεις: η ταινία δεν δούλεψε στο υπόλοιπο Ελλάδας, με την Αθήνα να έχει το ουσιαστικό μερίδιο των εισιτηρίων (28.548), και οι μονές αίθουσες ήταν εκείνες που «έσωσαν» την κατάσταση. Κοινώς, το φιλμ χαρακτηρίστηκε «αθηναϊκό» και δεν κατάφερε να πείσει (ή να αφορά) την επαρχία, με τις θετικές κριτικές να παίζουν κάποιο ρόλο στη «χειραγώγηση» μερίδας θεατών που δεν πατάνε στα multiplex (εκεί η κατάσταση ήταν δραματική, προφανώς και λόγω… ηλικιακού target group).

NOTIAS

Σε σχέση με τα πιο πρόσφατα ανοίγματα της φετινής σεζόν στο «είδος» των ελληνικών φιλμ με προφανείς εμπορικές προδιαγραφές, ο «Νοτιάς» (φωτό) ξεκίνησε καλύτερα από το «Ουζερί Τσιτσάνης» (30.368 εισιτήρια από 114 οθόνες) αλλά σαφώς κατώτερα από το «Ένας Άλλος Κόσμος» (95.343 από 158 οθόνες). Γενικά, τα εισιτήρια του πρώτου του τετραημέρου ήταν ένα κανονικό θρίλερ για την αγορά! Η Πέμπτη (5.329) πανικόβαλε τους πάντες (πόσω μάλλον όταν η ταινία του Χριστόφορου Παπακαλιάτη έκοβε 6.332 στο ξεκίνημα της πέμπτης της εβδομάδας!), η Παρασκευή (6.628) θα έβαζε φωτιά στα «στοιχηματζίδικα» (αν ήταν διαδεδομένο το sport στη χώρα μας), το Σάββατο (17.309) συνέβη κάτι σαν… λαϊκός ξεσηκωμός (με σπάνια προηγούμενα δείγματα τέτοιας συμπεριφοράς αναλογικά) και την Κυριακή (11.027) τα πράγματα ήταν πιο φυσιολογικά. Συνολικά, ο «Νοτιάς» κατείχε το 23% των εισπράξεων του τετραημέρου που μας πέρασε. Το word of mouth διχάστηκε, με τους fans της «Πολίτικης Κουζίνας» (αυτούς που ζουν ακόμη, τέλος πάντων…) να απογοητεύονται, αλλά τη γενιά της περιόδου την οποία δείχνει να νοσταλγεί το φιλμ να είναι πιο… friendly. Η εμπορική συνέχεια του «Νοτιά» δεν δείχνει να μοιάζει με θρίαμβο, αλλά αν είχε κανείς τα νούμερα της «Κουζίνας» μπροστά του δεν θα έβαζε κανέναν όρκο…

enas-allos-kosmos

Στη δεύτερη θέση (με το 20% της αγοράς) έπεσε το «Ένας Άλλος Κόσμος», με 33.957 εισιτήρια (από 82 οθόνες). Η μερική απώλεια αιθουσών (από 101 που είχε στις 7 – 10 Ιανουαρίου) και η εμφάνιση ενός δυνατά ανταγωνιστικού ελληνικού τίτλου εξηγούν την πτώση του -36% των εισπράξεων της ταινίας του Παπακαλιάτη, η οποία σε σύνολο βρίσκεται στα 548.903 εισιτήρια. Εννοείται ότι το «Αν…» αποτελεί, πια, εισπρακτικό παρελθόν, εδώ μιλάμε ότι ξεπεράστηκαν και τα εισιτήρια της πρώτης «Νήσου» (2009), η οποία είχε θεωρηθεί τεράστια λαϊκή επιτυχία (με το επιπλέον ατού ότι επρόκειτο περί κωμωδίας). Παρατηρώντας τις εισπράξεις τού «Αν…», η αντιστοιχία του πέμπτου weekend εκείνου βρίσκεται κοντά στο σήμερα (32.095 εισιτήρια από 63 οθόνες τότε), αν και η εβδομάδα του 2012 βρισκόταν μέσα στην καρδιά των εορτών των Χριστουγέννων και της αλλαγής του χρόνου. Πλέον, είναι ξεκάθαρο πως το «Ένας Άλλος Κόσμος» θα ξεπεράσει τα 600.000 εισιτήρια, όπως έχω πει εδώ και εβδομάδες. Και βλέπουμε…

The-Hateful-Eight

Στην τρίτη θέση συναντάμε τους «Μισητούς Οκτώ» του Κουέντιν Ταραντίνο με ένα σχετικά καλό κράτημα (-30%) από το πρώτο τους weekend. 18.602 εισιτήρια (από 72 οθόνες) και σύνολο στα 62.501. Ο ερχομός της «Επιστροφής», μαζί με τις βαρβάτες οσκαρικές της υποψηφιότητες, αυτή την Πέμπτη θα ανακόψει την πορεία τους, λογικά. Κοινώς, θα αγκομαχήσει να πιάσει τα 100.000 εισιτήρια, έχοντας και την απαιτούμενη διάρκεια παρουσίας στις αίθουσες. Στην τέταρτη θέση, «Η Δύναμη Ξυπνάει» με 17.424 εισιτήρια (από 72 οθόνες) εξακολουθεί να δείχνει σημάδια αντοχής το Σάββατο (6.990) και την Κυριακή (5.635), ενδεχομένως κάνοντας «ζημιά» σε άλλες… παιδικές, απογευματινές παραστάσεις. Η πτώση (-52%), πάντως, δείχνει να μοιάζει με σταθερό pattern, αναμφισβήτητα. 413.026 εισιτήρια συνολικά!

the big short

Στην πέμπτη θέση έχουμε το φαινόμενο της εβδομάδας, το «Μεγάλο Σορτάρισμα». Εδώ όλα λειτούργησαν υπέρ της ταινίας. Συγκρατημένος αριθμός αιθουσών (οι 33 έγιναν 36), οι κριτικές έστειλαν κόσμο, το word of mouth ήταν (δίκαια) ισχυρό και θετικό και οι πέντε υποψηφιότητες για Όσκαρ (μεταξύ των οποίων και για καλύτερης ταινίας) ενίσχυσαν το καλό κλίμα. 15.424 εισιτήρια (μόλις -14% από το opening weekend!) για αυτό το τετραήμερο, με σύνολο στα 43.240. Εάν είχε βγει στις διπλές αίθουσες (εξαιτίας ονομάτων), τώρα μπορεί και να το ψάχναμε. Με «πιάνεις»;

Secret in Their Eyes

Ντεμπούτο στην έκτη θέση για το δραματικό remake «Το Μυστικό στα Μάτια τους» (φωτό), που άνοιξε σε μετρημένες αίθουσες (28) και έκανε 11.548 εισιτήρια. Οι μέτριες κριτικές και ο – για το adult κοινό – μαγνήτης που λεγόταν «Νοτιάς» δεν άφησαν πολλά περιθώρια στην ταινία. Πάντως, εδώ που τα λέμε, και να ήθελε να βρει περισσότερους κινηματογράφους, ελπίζοντας σε πιο δυνατό opening, μάλλον θα έπρεπε να… παίξουν ξύλο οι διανομείς της! Στην έβδομη θέση, ο «Μικρός Πρίγκιπας» έχασε το 38% της δυναμικής του περασμένου weekend του και έκοψε 11.027 εισιτήρια (από 88 οθόνες), για να φτάσει στο σύνολο των 79.875 εισιτηρίων. Ο «Καλόσαυρος», από την άλλη, κρατήθηκε σε καλύτερα επίπεδα (-29%), κόβοντας 9.612 εισιτήρια (από 72 οθόνες), για να φτάσει τα 167.911 εισιτήρια. Αξιοπερίεργη ακόμη και για το είδος του animation, πάντως, είναι η συμπεριφορά που επιδεικνύει το «Ξενοδοχείο για Τέρατα 2» (από το #12 του box-office). Στο δέκατο τρίτο τετραήμερό του, έκοψε 735 εισιτήρια (από 6 οθόνες), με σύνολο στα 172.809. Αν και μικρά (ή «αμελητέα») τα νούμερα, το επισημαίνω διότι εμφάνισε άνοδο της τάξης του 15%!

In the heart of the sea

Το «Στην Καρδιά της Θάλασσας» (φωτό) έκοψε 5.506 εισιτήρια (από 29 οθόνες) και σημείωσε σημαντική πτώση (-63%) στο τρίτο τετραήμερό του. Πώς αλλιώς; Στο προηγούμενο weekend είχε 65 αίθουσες! Κοινώς… «αιμοδότης» τού «Νοτιά». Το σύνολο του φιλμ βρίσκεται στα (αξιοπρεπή, αν σκεφτείς τον ανταγωνισμό που εισέπραξε από το «Star Wars» στις γιορτές) 76.260 εισιτήρια. Η πρώτη δεκάδα κλείνει με το «Joy» στα 1.458 εισιτήρια (από 13 οθόνες, με πτώση -61%), η ταινία δεν τα κατάφερε στις οσκαρικές υποψηφιότητες, άρα την αποχαιρετάμε πολύ σύντομα… Σύνολο στα 39.227 εισιτήρια.

The Revenant

«Η Επιστροφή» του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου έχει το «πρόβλημα» της διάρκειας (156 λεπτά) που θα επηρεάσει τον αριθμό παραστάσεων, έχει πληγωθεί από το downloading, όμως υπόσχεται θέαμα και μοναδικά φωτογραφισμένες εικόνες φυσικού τοπίου, τη φήμη των δώδεκα οσκαρικών υποψηφιοτήτων και… Λεονάρντο ΝτιΚάπριο. Θα ισορροπήσουν όλα αυτά σωστά για να δει η ταινία την πρώτη θέση την ερχόμενη Δευτέρα;