FreeCinema

Follow us
05.0519:00

Ελληνικό box-office: Ούτε βροντές, ούτε κεραυνοί…


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η πρεμιέρα του Marvel-ικού «Thunderbolts*» αστόχησε δραματικά στην προσέλευση κοινού, με τον αριθμό των εισιτηρίων συνολικά να βρίσκεται σε υποχώρηση που βαράει (ξανά) καμπανάκι…

Από τα 93.169 εισιτήρια του προηγούμενου box-office report, παρά την ύπαρξη μια υπερ-ηρωικής πρεμιέρας της Marvel, σε τούτο εδώ τα ταμεία της χώρας μας μέτρησαν μονάχα 69.410 θεατές! Ίσως η αγορά ήλπιζε να χρησιμοποιήσει το πρωτοεμφανιζόμενο «Thunderbolts*» σαν σανίδα σωτηρίας, όμως, το αποτέλεσμα είναι απλά απογοητευτικό. Κάπου ανάμεσα στην τέταρτη ταινία του «Captain America» (26.088 εισιτήρια, από 123 οθόνες) και το «The Marvels» (16.311 εισιτήρια, από 111 οθόνες), το φιλμ έκοψε 21.507 εισιτήρια (από 105 οθόνες). Σίγουρα δεν έπεσε «πιστόλιασμα» τύπου «Madame Web» (9.499 εισιτήρια, από 81 οθόνες) ή «Kraven Ο Κυνηγός» (9.033 εισιτήρια, από 78 οθόνες), αλλά το να μην ακουμπάς καν τα 31.222 εισιτήρια (από 104 οθόνες) του τρίτου «Venom» είναι δυσάρεστο, πόσω μάλλον όταν πουλάς προϊόν που (έστω και χιουμοριστικά) προσπαθεί να το παίξει… «New Avengers»! Όπως συμβαίνει στα περισσότερα κομιξάδικα έργα που «μαγνητίζουν» τα fanboys, η Πέμπτη (6.769) ήταν η καλύτερη μέρα, ενώ αναμενόμενα ακολούθησε το Σάββατο (6.656). Δεν υπάρχει σοβαρός ανταγωνισμός το ερχόμενο επταήμερο, όμως, η πτώση ενδέχεται να είναι σοβαρή…

Στη δεύτερη θέση έπεσε η «Ταινία Minecraft» (-38%), κόβοντας 13.112 εισιτήρια (από 117 οθόνες), εκ των οποίων (κλασικά) η συντριπτική πλειοψηφία ταυτίστηκε με τις προβολές στην ελληνική γλώσσα (10.665 εισιτήρια, από 95 οθόνες). Εννοείται, λοιπόν, πως το σουξέ των 187.669 εισιτηρίων (συνολικά) προέκυψε από… οικογένειες και παιδιά. Στο #3 συναντάμε το περιπετειώδες sequel «Ο Λογιστής 2» (-44%), με 11.291 εισιτήρια (από 90 οθόνες) και σύνολο των πρώτων έντεκα ημερών προβολής στα 41.386. Είναι ένα από τα πλέον αξιοπρεπή φιλμ των ημερών για ανθρώπους που αναζητούν την κινηματογραφική ψυχαγωγία, γι’ αυτό και του αξίζει κάτι καλύτερο. Ακολούθησε το horror… video-παίχνιδο «Until Dawn» (-51%), κόβοντας 6.056 εισιτήρια (από 44 οθόνες). Με τόσο κακό word of mouth (που έχω ακούσει), απορώ για το σύνολο των 25.736. Όπως απορώ και για το άσχημο σύνολο των 23.297 εισιτηρίων των θαυμάσιων «Αμαρτωλών» (φωτό), που σ’ αυτό το τετραήμερο έκοψαν 4.542 εισιτήρια (από 31 οθόνες), σημειώνοντας (έστω) τη μικρότερη ποσοστιαία πτώση στο top 10 (-26%).

Η μοναδική παιδική (και animated) ταινία που… επέζησε της πρώτης δεκάδας ήταν «Ο Πειρατής Μαυροδόντης και η Κόμισσα του Γκρελ» (-42%), κόβοντας 3.235 εισιτήρια (από 55 οθόνες). Ακόμη κι αυτό λέει κάτι για την πτώση του ενδιαφέροντος στην κινηματογραφική αγορά. Έχει φτάσει σε σύνολο τα 9.382. Πέραν κάθε προσδοκίας επιτυχία προέκυψε να είναι το μουσικό ντοκιμαντέρ «Εμείς», με θέμα τον Έλληνα rapper Bloody Hawk, το οποίο έκοψε 2.301 εισιτήρια (από 25 οθόνες) κι έχει φτάσει σε σύνολο τα 80.097! Στο #8 συναντάμε… το «Κονκλάβιο» (φωτό)! Επιτέλους, κάποια σινεμά σκέφτηκαν πως αξίζει τον κόπο να παίξουν ξανά το τόσο επίκαιρο φιλμ (που έφτασε μέχρι και τα Όσκαρ). Έκοψε 1.319 εισιτήρια (από 8 οθόνες) στην 26η εβδομάδα προβολής του! Σύνολο καριέρας (μέχρι στιγμής) στα 55.901. Σαφώς μπορούσε να κάνει περισσότερα.

Δύο νέοι τίτλοι συμπληρώνουν το top 10. Στο #9 το γαλλικό «art-house» προέλευσης «Θεϊκό Τυρί» με 1.101 εισιτήρια (από 10 οθόνες) και η τελευταία ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, «Ο Κύριος των Νεκρών» (φωτό), που έκοψε 1.034 εισιτήρια (από 28 οθόνες). Κάποια σινεμά έμαθα πως φρίκαραν από τη χαμηλή προσέλευση και ζητούσαν ν’ αλλάξουν έργο για το weekend! Ίσως δεν είχαν μάθει (ή δεν θυμόντουσαν) πως η προηγούμενη ταινία του Καναδού δημιουργού, «Εγκλήματα του Μέλλοντος», είχε «ανοίξει» (το 2022) με 658 εισιτήρια (από 21 οθόνες)…