FreeCinema

Follow us
17.0115:00

Ελληνικό box-office: Τέρμα οι γιορτές…


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, οι γιορτές μας αποχαιρέτησαν, το ίδιο και τα διακοσάρια των «μαζών», που αρχίζουν να μαζεύονται περιμένοντας κάποια επόμενη ενθάρρυνση από την οσκαρική περίοδο.

Χωρίς το έναυσμα μιας δυνατής αργίας, το συνολικό νούμερο (176.888 εισιτήρια) που παρέδωσαν τα ταμεία το περασμένο τετραήμερο δηλώνει επιστροφή στα συνηθισμένα. Τα τρία νέα φιλμ που έκαναν πρεμιέρα την Πέμπτη δεν άλλαξαν σφόδρα το σκηνικό του top 10: ελλείψει μπροστάρη γενικής αποδοχής, οι θεατές είπαν να ξεκουραστούν, αφήνοντας πίσω ακόμη και πιθανά υπόλοιπα από προηγούμενες εβδομάδες, με τις ποσοστιαίες πτώσεις να δίνουν το κυρίαρχο στίγμα σε τούτο το weekend.

H ROZA THS SMYRNHS 2016

Αν και με (προβλέψιμη) επιστροφή στην κορυφή, «Η Ρόζα της Σμύρνης» παρουσιάζει στην τέταρτη εβδομάδα της τα πρώτα σημάδια κόπωσης. 24.162 εισιτήρια (από 71 οθόνες) και -38% κάτω (όχι δραματικό, αλλά δηλώνει την πορεία που θα ακολουθεί το φιλμ, πλέον). Το Σάββατο ήταν ο μεγάλος «αιμοδότης» (8.954), ενώ παρατηρείται και ένα σήκωμα κεφαλιού από το αθηναϊκό κοινό σε σύγκριση με την υπόλοιπη χώρα. Η συγκεκριμένη ταινία ευνοήθηκε επαρκώς από τις εξόδους της εορταστικής περιόδου, έπαιξε καλά το εισπρακτικό χαρτί της αναμνησιολογίας και, μέχρι στιγμής, έχει φτάσει τα 282.985 εισιτήρια, σίγουρα ξεπερνώντας και τις προσδοκίες της διανομής της. Θα συνεχίσει την πορεία της στη β΄ προβολή και ενδέχεται να φέρει ένα σύνολο – έκπληξη στην τελική. Κάτι που δεν θα ξαναδούμε στη φετινή σεζόν από ελληνική παραγωγή…

LIVE BY NIGHT

Στο #2 υποχώρησε το «Assassin’s Creed» (-58%), ακολουθώντας τη «μάστιγα» των ισχυρών πτώσεων που αντιμετωπίζει (λες και πρόκειται περί φόρμουλας) το είδος αυτό. 22.862 εισιτήρια (από 55 οθόνες) για το δεύτερο τετραήμερο του φιλμ, με απόλυτη ισορροπία μεταξύ Αθήνας και επαρχίας (η δεύτερη υπερτερεί στο 3D). Ασφαλές σύνολο στα 97.646 εισιτήρια. Στο #3 άνοιξε ο «Νόμος της Νύχτας» του Μπεν Άφλεκ (φωτό) με 20.914 (από 57 οθόνες). Οι διχασμένες (προς το μάλλον μέτριο…) κριτικές ίσως να φρέναραν κάποια μερίδα θεατών που συμπαθεί το γκανγκστερικό δράμα στην Ελλάδα. Το opening αγγίζει το -30% σε σχέση με το αντίστοιχο του «Argo» (2012). Μετριότατη απόδοση επαρχίας, ένα trend αυτού του weekend, γενικά. Στο #4, το «La La Land» πετυχαίνει την υψηλότερη άνοδο του τετραημέρου (+69%!), με 17.999 εισιτήρια (αύξηση οθονών, από τις 27 στις 42). Εδώ παίζει ολοφάνερα ρόλο το word of mouth και η «μυρωδιά» ότι το φιλμ θα είναι ο μεγάλος νικητής των φετινών Όσκαρ, άρα η ταινία αποκτά το χαρακτήρα του must-see. Το Σάββατο (6.735) και με μεγάλη πλειοψηφία η Αθήνα, έδωσαν το προβάδισμα. Στα 89.166 εισιτήρια το σύνολο. Θαυμάσια πορεία και θα έχει και διάρκεια (βρίσκεται στην τέταρτη εβδομάδα προβολής, πλέον). Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το «Σινικό Τείχος» που έγινε επιτυχία παρά την γκρίνια της κριτικής, προσφέροντας καλό θέαμα στις γιορτές. 13.770 εισιτήρια (από 40 οθόνες), πτώση 51%, αλλά το σύνολο στις 118.714 έχει ξεπεράσει τα όρια της «safe zone» για την ταινία.

SILENCE

Στο #6 βρίσκουμε το πρώτο animation του top 10, το «Τραγούδα!», με 12.414 εισιτήρια (από 75 οθόνες) και πτώση 44%. Χωρίς την extra αργία, ώστε να πάνε οι γονείς τα παιδάκια σινεμά, δικαιολογείται. 140.088 έχει φτάσει συνολικά, καλύπτοντας σταδιακά το έδαφος μετά το δειλό ξεκίνημά του. Στο #7, η «Σιωπή» του Μάρτιν Σκορσέζε (φωτό) που πρόσθεσε και 2 οθόνες σε σχέση με τις 39 του opening της, χάνει ένα γερό 49% που μάλλον θα πρέπει να προβληματίζει, κόβοντας 11.137 εισιτήρια. Πιο δυνατό το Σάββατο, φυσικά, με ανύπαρκτη επαρχία. 41.349 στις πρώτες έντεκα μέρες προβολής και οι θεατές πολύ διχασμένοι. Αν δεν έχει παρουσία στις υποψηφιότητες των Όσκαρ, δεν θα συνεχίσει καλά. Στο #8, οι «Τέλειοι Ξένοι», με 9.640 εισιτήρια (από 28 οθόνες), εξακολουθούν να έχουν αξιοπρεπή παρουσία (-28% η πτώση) για πέμπτη εβδομάδα, δίνοντας ένα στίγμα αισιοδοξίας για το εμπορικό σινεμά που… αξίζει τα λεφτά του. Το σύνολο βρίσκεται στα 152.960.

Η πρώτη δεκάδα ολοκληρώνεται με τα παιδικά «Η Μπαλαρίνα και ο Μικρός Εφευρέτης» (8.802 εισιτήρια, από 42 οθόνες, με σύνολο στις 57.452) και «Βαϊάνα» (8.611 εισιτήρια, από 67 οθόνες, με σύνολο στις 98.190). Είναι ίσως η πρώτη φορά εδώ και χρόνια που παρατηρώ να ηττάται animation της Disney με τέτοιον τρόπο. Τα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου φιλμ, προφανέστατα, δεν έκαναν γκελ στο ελληνικό κοινό. Έχω μεγάλη περιέργεια να δω τι θα κάνει η πρωτοεμφανιζόμενη «Μάγια η Μέλισσα» στο ερχόμενο weekend, μετά από απουσία νέας ταινίας του είδους εδώ και κάποιο διάστημα.

Forushande

Καλά και κακά νέα… κάτω από την πρώτη δεκάδα. Στο #11, το θρίλερ τρόμου «Bye Bye Man» αστόχησε στο να πλησιάσει ακόμη και τους fans τού είδους, ανοίγοντας με 6.329 εισιτήρια (από 23 οθόνες). Η ισχνή Πέμπτη (που μαγνητίζει τέτοιο κοινό) είχε φέρει τα κακά μαντάτα (1.500 εισιτήρια) από την πρώτη κιόλας μέρα. Στο #12, «Ο Εμποράκος» του Ασγκάρ Φαραντί (φωτό), ως η ταινία της εβδομάδας (ειδικά για το κοινό που παρακολουθεί ένα πιο «καλλιτεχνικό» σινεμά) ήταν ο μέγας νικητής του τετραημέρου, με 6.007 εισιτήρια (από μόλις 7 οθόνες). Η προηγούμενη ταινία του σκηνοθέτη, το «Παρελθόν», είχε ανοίξει τον Οκτώβριο του 2013 με 8.149 εισιτήρια (από 11 οθόνες). Αναλογικά με το screen average, έχουμε ήδη μια επιτυχία για το art-house κύκλωμα, η οποία δηλώνει και μια σταθερή προτίμηση προς το όνομα του δημιουργού.

Αυτή την Πέμπτη επιστρέφουμε σε αριθμό ταινιών… για τα πανηγύρια (οκτώ, παρακαλώ), με δύο από αυτές να μην έχουν προβληθεί για τους δημοσιογράφους (επίσημα). Το θέμα θα αναλυθεί σε βάθος, για να μαθαίνει καταστάσεις και ο κόσμος που μας διαβάζει. Με σεβασμό. Διότι, πώς να το κάνουμε, είμαι FREE. Και μ’ αρέσει.