FreeCinema

Follow us
17.0217:30

Ελληνικό box-office: Αρχίζει το… «πιστολίδι»!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η «Χαλβάη 5-0» του Μάρκου Σεφερλή παραμένει στην κορυφή με υψηλή πτώση, πάνω από δραματικά «ανοίγματα» νέων τίτλων που… δεν αφορούσαν.

Από τα 151.556 εισιτήρια του προηγούμενου τετραημέρου, πλέον υποχωρούμε στα 129.299 (151.208 ήταν το αντίστοιχο διάστημα πέρσι). Προφανείς οι λόγοι: δεν υπήρχαν νέοι τίτλοι ικανοί να βγάλουν τον κόσμο έξω (ή να τον οδηγήσουν στα κινηματογραφικά ταμεία). Επειδή πλησιάζουμε σε μία περίοδο της σεζόν που πλέον όλο και περισσότεροι έχουν μάθει να αποκαλούν «άδειασμα ραφιών» (όπως το έχω βαπτίσει εδώ και χρόνια), θα ακολουθήσουν ουκ ολίγες εβδομάδες με μεγάλα «πιστολιάσματα» και με την αγορά να κρατάει τον «σταυρό» του Τζέιμς Μποντ ανά χείρας. Εκείνος, βέβαια, έρχεται στις αρχές Απριλίου. Τι γίνεται μέχρι τότε; Θα ψάχνουμε το καλό έργο με το τουφέκι και θα αγωνιζόμαστε να πείσουμε τον κόσμο ότι (θα) υπάρχουν και (ελάχιστοι) τίτλοι που αξίζουν προσοχή, χωρίς όμως να είναι και μαζικού ενδιαφέροντος.

Για το τετραήμερο που μας πέρασε, η… controversial «Χαλβάη 5-0» του Μάρκου Σεφερλή (φωτό) παρέμεινε για τρίτη φορά στην κορυφή του box-office, σημειώνοντας όμως ισχυρή πτώση της τάξης του -51%, για να κόψει 20.546 εισιτήρια (από 76 οθόνες). Τα 10.777 κόπηκαν στην Αθήνα (από 29 οθόνες). Φυσικά, το weekend (7.979 και 6.132, αντίστοιχα) είχε το μεγαλύτερο μερίδιο προσέλευσης. Το σύνολο της ταινίας βρίσκεται στα 197.824 εισιτήρια και αυτό σημαίνει πως η τρακοσάρα είναι άπιαστη. Αλλά με στόχο περί τα διακόσια εξήντα, πια, το πρωταγωνιστικό ντεμπούτο του Σεφερλή στο σινεμά δεν παύει να θεωρείται επιτυχημένο εμπορικά. Οι «Μικρές Κυρίες» είχαν ένα εξαιρετικό κράτημα (-19%) και παρέμειναν στο #2, κόβοντας 17.702 εισιτήρια (από 84 οθόνες). Οι καλές κριτικές και το αξιοπρόσεκτο καστ έφεραν τις γυναίκες στα σινεμά, ενώ η συμπεριφορά του weekend (6.363 και 6.544, αντίστοιχα) φωνάζει adult κοινό. Αξιοπρεπές (στα μέτρα της χάλια κατάστασης εσχάτως) το σύνολο στα 50.040. Τα βαριά Όσκαρ με τα οποία τιμήθηκαν τα «Παράσιτα» έδωσαν στο έργο μία τρελή ώθηση (+849%!) και μία δεύτερη καριέρα στα ταμεία, προφανώς. Τα συναντάμε στο #3, με 13.108 εισιτήρια (από 49 οθόνες) και αυτό είναι το μεγαλύτερο τετραήμερο που είχαν μέχρι σήμερα στην Ελλάδα (φυσικά εξαιτίας του wider release). Η Αθήνα είναι μπροστά (8.408 εισιτήρια, από 23 οθόνες),ενώ το σαββατόβραδο (5.445) ηγείται πανελλαδικά. Με την οσκαρική του εκτόξευση, το φιλμ ξεπέρασε την κατοστάρα (104.757 εισιτήρια μέχρι στιγμής) και είναι το σαφές art-house hit της σεζόν (που κατάφερε να κάνει και το breakthrough του προς τα έξω…).

Ντεμπούτο στο #4 για το παιδικό animated «Οι Σκανταλιάρηδες», που έκοψε 10.580 εισιτήρια (από 77 οθόνες), με κυρίαρχη μέρα την (παραδοσιακά οικογενειακή) Κυριακή (5.171). Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το «1917» (-26%), με 9.592 εισιτήρια (από 36 οθόνες) και δυνατό σύνολο στα 243.405. Καθόλου καλό το ξεκίνημα του φιλμ τρόμου «Γκρέτελ & Χάνσελ», με 9.203 εισιτήρια (από 52 οθόνες). Τα καλύτερα εισιτήριά του ήρθαν από το σαββατόβραδο (2.806). Τελικώς, όταν ένα «χοροράκι» της αρπαχτής του πρώτου weekend έχει εξαρχής κακή φήμη, δεν τραβάει. Ελάχιστες είναι πλέον οι εξαιρέσεις. Στο #7, η «Ευτυχία» (φωτό) συγκρατεί τα ποσοστά πτώσης της σε καλά επίπεδα (-34%), διανύοντας την ένατη εβδομάδα προβολής της! 7.514 εισιτήρια (από 43 οθόνες) και, αν και με λιγοστές προβολές στην πραγματικότητα, το weekend έχει ακόμη άξια λόγου προσέλευση (2.562 και 2.700, αντίστοιχα). Πλάκα-πλάκα, έχει πιάσει τα 647.368 σε σύνολο.

Ακολουθούν οι «Gentlemen» (-31%), με 6.722 εισιτήρια (από 29 οθόνες). 2.410 από αυτά κόπηκαν μόνο το σαββατόβραδο. Ζορισμένα έχει φτάσει τα 46.274. Άγρια η πτώση των κομιξάδικων «Αρπακτικών Πτηνών» (-62%), με ολόκληρο τον πλανήτη να προσπαθεί να εξηγήσει γιατί απέτυχε εισπρακτικά τούτο το ψυχαγωγικό και τόσο pop διάθεσης έργο. Μέχρι και στον τίτλο τα ρίχνουν! 5.105 εισιτήρια (από 38 οθόνες) γι’ αυτό το τετραήμερο, με σύνολο στα 30.118 μετά από δώδεκα μέρες προβολής. Ο οικογενειακός «Ντουλίτλ» (-36%) κλείνει τo top 10, έχοντας κόψει 4.498 εισιτήρια (από 62 οθόνες), με σύνολο στα 68.312. Σε άλλα νέα, είχαμε σκληρό… «πιστολίδι» στα new entries, με πρώτο στη σειρά (#12) το «Μια Κρυφή Ζωή» του Τέρενς Μάλικ (φωτό), στο οποίο μάλλον προσπάθησαν να μην κοιμηθούν 3.247 θεατές (από 16 οθόνες). Ακόμη περισσότερη… βία μετρήσαμε στο ελληνικό «Ciao Italia» (#14), με 1.732 εισιτήρια (από 34 οθόνες), ενώ τα «Like a Boss» (στο #23, με 742 εισιτήρια, από 13 οθόνες) και «Ο κύριος Τζόουνς» (στο #24, με 668 εισιτήρια, από 7 οθόνες) ήταν σαν να μην βγήκαν καθόλου. Και πού είσαι καλοκαιράκι…