FreeCinema

Follow us
27.0314:30

Ελληνικό box-office: Νίκησε το Έθνος (και η σκορδαλιά).


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το reboot της «Lara Croft» διατήρησε την πρωτιά του… ασθμαίνοντας, με βασικό χαρακτηριστικό την αδιαφορία του κόσμου για να ψυχαγωγηθεί μέσω του σινεμά.

Μόλις βιώσαμε το χειρότερο τετραήμερο του 2018 (και το τρίτο πιο αδύναμο της σεζόν), με κάτω των εκατό χιλιάδων εισιτήρια σε ολόκληρη την Ελλάδα. Τα 95.307 εισιτήρια του σήμερα θύμισαν τα 94.857 του αντίστοιχου περσινού τετραημέρου και προαναγγέλλουν μια αρκετά άσχημη άνοιξη, μαζί ένα πιο… καταστροφικό καλοκαίρι για τα θερινά σινεμά, που γνώρισαν σοβαρή ήττα επίσης πέρσι κι εφέτος έχουν να αντιμετωπίσουν το επιπλέον χτύπημα του Μουντιάλ. Αν και, εδώ που τα λέμε, δεν θα είναι το ποδόσφαιρο ο μεγαλύτερος εχθρός των ελληνικών κινηματογράφων στην καρδιά της θερινής περιόδου, αλλά ο άθλιος προγραμματισμός της ελληνικής διανομής που θα ξεφορτώσει τεράστιες ποσότητες σκουπιδιού και μπαγιάτικης παραγωγής από Γαλλία, Ισπανία και Ιταλία, επιχειρώντας να πλασάρει σαν ψυχαγωγία την κάθε αστοχία αγοράς που… δεν έγινε και τίποτα, μωρέ, θα πουλήσει και τηλεόραση και θα έρθουμε στα ίσα μας με τα «σπασμένα» των θερινών. Κι ας κλείσουν και μερικά, εμείς να είμαστε καλά…

Η πρωτιά της «Lara Croft» για δεύτερο συνεχόμενο τετραήμερο δεν είναι και καμία σοβαρή νίκη. Ποσοστό αγοράς της τάξης του 19% μόλις και πτώση -55% σε σχέση με το άνοιγμά της δεν πρέπει να ικανοποίησαν κανέναν, ούτε τα σινεμά, ούτε και τον διανομέα του φιλμ. 18.761 εισιτήρια (από 87 οθόνες) είναι ολίγον σκληρό νούμερο για να διαιρεθεί. Από αυτά, τα 7.772 κόπηκαν το Σάββατο πανελλαδικά. Μιλάμε για την πρώτη ταινία σε εισιτήρια το Σαββατόβραδο που μας πέρασε. Μιλάμε περί δράματος, κανονικά. Συνολικά, το reboot της ονομαστής ηρωίδας των video games βρίσκεται στα 81.750 εισιτήρια, οπότε η κατοστάρα θα επιτευχθεί εντός αυτού του επταημέρου και… πάλι καλά! Στη δεύτερη θέση έκανε πρεμιέρα το sequel του «Pacific Rim» (φωτό), με 13.906 εισιτήρια (από 67 οθόνες). Είναι κομμάτι πιο χαμηλά από τα δεκαπέντε που είχα υπολογίσει ως βάση του ανοίγματος εδώ. Στα μέσα Σεπτεμβρίου του 2013, το εξαιρετικό πρώτο φιλμ της σειράς είχε κάνει ποδαρικό 16.701 εισιτηρίων (από 71 οθόνες). Τούτο εδώ είχε αποκτήσει μια «ρετσινιά» κατώτερου ποιοτικά έργου (εισέπραξε κυριολεκτικό ξέσκισμα από την κριτική), τα fanboys δεν βγήκαν μαζικά την Πέμπτη (3.528), η Παρασκευή ήταν άσχημη (2.578), το Σάββατο ανέβηκε κάπως ικανοποιητικά (4.868), αλλά την Κυριακή σωριάστηκε (2.932). Ήταν μια σαφής νίκη της σκορδαλιάς… Η Αθήνα είχε το προβάδισμα, με 7.580 εισιτήρια (από 22 οθόνες).

Τυπικά, το animated «Σέρλοκ Ζουμπόμς» θα ξεκινούσε από κάπου ψηλά, όπως το #3, ας πούμε. Άνοιγμα με 11.929 εισιτήρια (από 106 οθόνες), πιο δυναμικό Σάββατο (5.389), παρελάσεις και… σκορδαλιά για την Κυριακή (4.537). Το «Κόκκινο Σπουργίτι» έπεσε στο #4 (-36%), κόβοντας 8.374 εισιτήρια (από 34 οθόνες). Το καλό κράτημα που έχει σημαίνει πως το κοινό που αναζητά μια περιπέτεια δράσης σε πλαίσιο κατασκοπικό δείχνει εμπιστοσύνη και δοκιμάζει την ταινία ως ψυχαγωγική λύση, σε ένα τοπίο αγοράς πηγμένο στο ανεξάρτητο ευρωπαϊκό δράμα και την αφόρητη θλίψη. 3.250 ήταν η καλύτερη μέρα (Σάββατο, προφανώς), ενώ το σύνολο βρίσκεται στα 140.760 εισιτήρια. Δούλεψε σχεδόν χωρίς ανταγωνισμό για το πιο adult κοινό που αρέσκεται στο είδος. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το πρωτοεμφανιζόμενο δραματικό θρίλερ «Δεν Ήσουν Ποτέ Εδώ» (φωτό), το οποίο ξεχώρισε σε κριτικές (όχι διθυραμβικές, αλλά ικανές να προκαλέσουν το ενδιαφέρον) και προσέλκυσε 6.686 θεατές (από 15 οθόνες). Κι εδώ το Σάββατο έκανε τη διαφορά (2.824). Επισημαίνω ότι τις τελευταίες εβδομάδες έχουμε δει κάμποσα φιλμ που προτείνουν τη βίαιη εκδίκηση ή την αυτοδικία, κάνοντας σχετική επιτυχία (το «Μαζί ή Τίποτα» οδηγεί με 41.315 εισιτήρια).

Από το #6 ξεκίνησε η «Μαρία Μαγδαληνή» (φωτό), κόβοντας 5.471 εισιτήρια (από 59 οθόνες). Τα θρησκευτικού περιεχομένου φιλμ σπανιότατα έκαναν επιτυχία τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας (με εξαίρεση εκείνο το… «πορνογραφικής» βίας έκτρωμα του Μελ Γκίμπσον) και τούτο εδώ (που ξεκίνησε ακριβώς όπως το περίμενα) δεν έκανε καμία διαφορά. Στο #7, το animated «Tad: Το Μυστικό του Βασιλιά Μίδα» είχε ισχυρή πτώση (-63%), λογική αφού εμφανίστηκε νέο αίμα και γερός στουντιακός ανταγωνισμός για τα ανήλικα (εδώ ας προσθέσουμε και τα weekend previews του «Πίτερ Ράμπιτ», που σκαρφάλωσε στο #9 με 2.943 εισιτήρια, από 44 οθόνες), κόβοντας 3.254 εισιτήρια (από 56 οθόνες), με σύνολο στα 57.481. Φυσικά, όλα τα παιδικά αυτού του τετραημέρου κινήθηκαν καλύτερα το Σάββατο… Στο #8 έκανε ποδαρικό η μετριότατη περιπέτεια «Η Συμμορία του Τυφώνα» με 3.036 εισιτήρια (από 35 οθόνες), για την οποία μάλλον δεν θα ξανακούσουμε ποτέ, ενώ η δεκάδα ολοκληρώνεται με την πτώση – ρεκόρ (μόλις -13%!) που παρατηρήθηκε αυτές τις μέρες για τον «Θάνατο του Στάλιν», που έκοψε 2.065 εισιτήρια (από 17 οθόνες) και συζητιέται αρκετά από το κοινό, άσχετα από το όχι και τόσο δυναμικό σύνολο των 18.762 εισιτηρίων.

Το «Ready Player One» του Στίβεν Σπίλμπεργκ έρχεται να δώσει ένα σοβαρό στοίχημα από την Πέμπτη, ως ταινία φαντασίας… με μυαλό (!), δίπλα σε ακόμη οκτώ πρεμιέρες που θα μπουκώσουν δίχως λόγο την αγορά. Απλά, για να αλλάζουν το ένα κλεισοπόρτικο μετά το άλλο μερικά σινεμά της Αθήνας…