Ελληνικό box-office: Η «Βαϊάνα 2» έσκισε με… Μαρίνα Σάττι.
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το… πανομοιότυπο sequel της «Βαϊάνα» του 2016 εκτοξεύτηκε στην κορυφή, με… φωνή βοηθείας από τη Μαρίνα Σάττι.
Το προηγούμενο τετραήμερο των 86.297 εισιτηρίων πλησίασε… από μόνη της η «Βαϊάνα 2» αυτές τις μέρες! Από το σύνολο των 136.673 εισιτηρίων, τα 71.419 (από 165 οθόνες) ανήκουν στο animated sequel της Disney, το οποίο… ξεσκίστηκε ακόμα περισσότερο στις ΗΠΑ (με τριήμερο άνοιγμα 135.500.000 δολαρίων). Η πρώτη ταινία είχε ξεκινήσει με 12.706 εισιτήρια (από 132 οθόνες) και είχε προσθέσει ακόμη 10.773 στην αργία της Δευτέρας μετά τα Χριστούγεννα του 2016, φτάνοντας συνολικά τα 23.479. Συγκριτικά με το σήμερα, το πράγμα δείχνει εξωφρενικό! Υπάρχουν, όμως, δύο λογικές εξηγήσεις: α) οι συνέχειες των ταινιών κινουμένων σχεδίων του συγκεκριμένου studio παίρνουν σχεδόν πάντα ένα δυναμικότατο boost, καθώς το marketing δεν είναι υποχρεωμένο να παλέψει ιδιαίτερα για να πουλήσει στο κοινό ένα ολοκαίνουργιο, άγνωστο (ακόμη) προϊόν και β) η Μαρίνα Σάττι, η φωνή της ομώνυμης ηρωίδας στην ελληνική μεταγλώττιση, σήμερα έχει πια μετατραπεί σε μία megastar με τρελή πέραση ακόμη και στα παιδιά. Έτσι, βγάζει νόημα το weekend των 28.387 και 30.401 εισιτηρίων (στις αντίστοιχες μέρες), αψηφώντας έως και την κακοκαιρία που χτύπησε πολλές περιοχές ανά τη χώρα. Πέραν των προβολών στην ελληνική γλώσσα (65.845 εισιτήρια σε 2D και 2.183 σε 3D), 3.391 θεατές τίμησαν την original κόπια στην αγγλική σε 20 οθόνες. Είναι προφανές ότι η «Βαϊάνα 2» θα συνεχίσει να προσελκύει μαζικά το ανήλικο κοινό στις γιορτές και είναι άξιον απορίας το πόσο θα τη… βλάψει ο ερχομός του επίσης ντισνεϊκού CGI «Mufasa: The Lion King» από τις 19 Δεκεμβρίου.
Στο #2 ακολούθησε το sequel του «Μονομάχου» (-51%), κόβοντας 11.489 εισιτήρια (από 71 οθόνες). Το προτίμησαν μόλις 4.653 θεατές το σαββατόβραδο, ενώ το σύνολό του βρίσκεται στα 110.704. Υπενθυμίζω πως η πρώτη ταινία του 2000 είχε φτάσει τα 549.472 εισιτήρια. Έτη φωτός μακριά, διότι… δεν αρέσει το έργο! Νέα είσοδο στο #3 έκανε το θρίλερ τρόμου «Heretic» (φωτό), με 8.612 εισιτήρια (από 58 οθόνες). Ίσως το κοινό του είδους να θεώρησε πως το φιλμ… παραήταν έξυπνο σε πλοκή ή διαλόγους και διόλου πλούσιο σε… σπληνάντερο, οπότε και δεν έσπευσε πιο μαζικά. 2.993 και 2.280 ήταν η κίνησή του στο weekend (και στις αντίστοιχες μέρες).
Στο #4 βρέθηκε το εξαιρετικό άνοιγμα του μουσικού ντοκιμαντέρ για τον rapper Light, «No Cap» (φωτό), το οποίο έπαιξε αποκλειστικά σε αίθουσες των Village Cinemas, με περιορισμένες προβολές σε 7 οθόνες για το τριήμερο μόνο, κόβοντας 8.326 εισιτήρια! Η ταινία έχει εξασφαλισμένα ακόμη δύο τριήμερα προβολής για τη συνέχεια. Το πιο εντυπωσιακό κράτημα του τετραημέρου (μόλις -13%!) είχε το θαυμάσιο «Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά», κόβοντας 7.975 εισιτήρια (από 35 οθόνες). Επίσης εντυπωσιακή η τόσο ισορροπημένη κίνηση σε Σάββατο (2.779) και Κυριακή (2.716)! Σύνολο των πρώτων έντεκα ημερών προβολής στα 22.840 εισιτήρια. Το έργο αρέσει, απλά. Εκ του αποτελέσματος, δεν θα έλεγα το ίδιο και για την πρωτοεμφανιζόμενη «Επιστροφή», μία ομηρική… αστοχία που έκοψε μονάχα 5.562 εισιτήρια (από 54 οθόνες). Κι εδώ η προσέλευση του Σαββάτου (1.982) και της Κυριακής (1.923) έμοιαζε, όχι όμως με ικανοποιητικά αποτελέσματα, πόσω μάλλον για πρώτο τετραήμερο.
Σκέτη καταστροφή ήταν το άνοιγμα του «Megalopolis» (φωτό) του Φράνσις Φορντ Κόπολα στο #7, κόβοντας 2.630 εισιτήρια (από 50 οθόνες). Μετρούσε τριψήφια νούμερα κάθε μέρα. Στο #8 συναντάμε το αριστουργηματικό animation «Το Ατίθασο Ρομπότ» (-53%), με 2.495 εισιτήρια (από 41 οθόνες). Λογική η πτώση, εξαιτίας του ερχομού της «Βαϊάνα 2». Έχει φτάσει τα 88.837 σε σύνολο. Ακολούθησε το αλμοδοβαρικό «Διπλανό Δωμάτιο» (-64%), με 2.437 εισιτήρια (από 26 οθόνες) και σύνολο στα 28.330. Έκπληξη στο #10 η επετειακή επανέκδοση του «Interstellar» του Κρίστοφερ Νόλαν, που είχε επανέλθει για περιορισμένο αριθμό προβολών στο πλαίσιο των «Epic Movie Nights» (με την υποστήριξη του FREE CINEMA). Συνεχίστηκε εκτάκτως, λόγω επιτυχίας από την προηγούμενη εβδομάδα, σημείωσε σχετικά μικρή πτώση (-32%) κι έκοψε 2.360 εισιτήρια (από 9 οθόνες). Τα 10.535 εισιτήρια έχει φτάσει το σύνολο αυτής της επανέκδοσης!
Από την άλλη, βαθύ σκότος συνόδευσε την έξοδο της ανεξάρτητης κωμωδίας «Η Συμμορία της Συμφοράς», αφού ακολουθήθηκε η τακτική του… ούτε δελτία Τύπου, ούτε δημοσιογραφική προβολή (ώστε να αποφευχθεί η ύπαρξη κριτικών), για να καταλήξουμε στο… ούτε ενημέρωση περί ταμειακής κίνησης. Από πληροφορίες της αγοράς, κατάλαβα πως δεν… Υπήρξαν και new releases με τριψήφιο ή… διψήφιο (!) αριθμό εισιτηρίων, γεγονός που (επιτέλους) πρέπει να προβληματίσει την αγορά σε σχέση με το τι μπορεί να διανέμεται ή όχι στις αίθουσες, πια. Καθώς η ζήτηση έχει (κυριολεκτικά) αφανιστεί, ας πηγαίνουν κάποια έργα απευθείας σε πλατφόρμες και συνδρομητικά κανάλια, δεν φταίνε σε τίποτα τα σινεμά.