Ελληνικό box-office: «Επικίνδυνη Αποστολή» με… Κλαυδία!
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, καμία σοβαρή αύξηση δεν παρατηρήθηκε στα εισιτήρια, με το σαββατόβραδο να δέχεται ουσιαστικό χτύπημα από τον διαγωνισμό της Eurovision και το ελληνικό ενδιαφέρον να κλέβει την παράσταση ακόμη κι από… τον Τομ Κρουζ!
Οι 45.704 θεατές που μετρήθηκαν στο προηγούμενο box-office report αυξήθηκαν στο ελάχιστο (σε 47.974) στο τετραήμερο που μας πέρασε, στο οποίο πρωταγωνίστησε… η Eurovision. Η τηλεθέαση ήταν αδιανόητα υψηλή, καταφέρνοντας να ρίξει την προσέλευση του σαββατόβραδου στα κινηματογραφικά ταμεία, τα οποία «μαγνητίσανε» μονάχα 15.524 θεατές, επιτρέποντας στην Κυριακή να πάρει κεφάλι (17.180). Βέβαια, και πάλι, τα νούμερα είναι κυριολεκτικά απογοητευτικά. Την κορυφή του top «έκλεψαν» τα previews που είχε στο weekend το τελευταίο κεφάλαιο της «Επικίνδυνης Αποστολής», η οποία παίζει κανονικά στα σινεμά από την ερχόμενη Πέμπτη. 5.665 το Σάββατο και 6.357 την Κυριακή μας έδωσαν ένα… αμφίβολης δυναμικής score 12.022 εισιτηρίων (από 110 οθόνες), με τους κινηματογράφους της Αττικής να κρατούν τη μερίδα του λέοντος (7.971 εισιτήρια, από 56 οθόνες). Η έβδομη ταινία της κινηματογραφικής σειράς του «Mission: Impossible», αν και κορυφαίας ποιότητας για το είδος της (όπως και τούτη εδώ), είχε ξεκινήσει με 45.567 εισιτήρια (από 153 οθόνες) στα μέσα Ιουλίου του 2023. Θα δούμε πόσο επηρέασαν τα previews το επερχόμενο άνοιγμα του τελευταίου (για τον Τομ Κρουζ σίγουρα) κεφαλαίου…
Με μικρή διαφορά, στο #2 ακολούθησε το ντεμπούτο του έκτου «Βλέπω το Θάνατό σου» (φωτό), κόβοντας 10.094 εισιτήρια (από 95 οθόνες). Προβλήθηκε σχεδόν αποκλειστικά σε multiplex και ίσως η απώλεια της πρώτης θέσης στο top να οφείλεται στα previews της Τρίτης και της Τετάρτης, που ανέβασαν το σύνολο του opening στα 17.411 εισιτήρια. Η καλύτερη προσέλευση σημειώθηκε… την Παρασκευή (3.193)! Στο #3 συναντάμε το φαινόμενο της «Ταινίας Minecraft» (-32%), που έκοψε 4.141 εισιτήρια (από 89 οθόνες) κι έχει φτάσει συνολικά τα 199.577.
Στο #4 έκανε ποδαρικό το ελληνικό φιλμ «Κιούκα: Πριν το Τέλος του Καλοκαιριού» (φωτό), κόβοντας 3.758 εισιτήρια (από 17 οθόνες). Βασικός αιμοδότης στάθηκαν οι προβολές στο Ciné Paris της Πλάκας, προφανώς, με το word of mouth να είναι ιδιαίτερα διχαστικό. Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε το Marvel-ικό «Thunderbolts*» που σημείωσε πανωλεθρία πτώσης (-71%), για να κόψει 3.529 εισιτήρια (από 61 οθόνες). Αληθινό disaster το σύνολο στα 50.917.
Στο #6 συναντάμε ακόμα μία νέα είσοδο, το παράδοξο vanity project του μουσικού The Weeknd, «Hurry Up Tomorrow» (φωτό), με 2.615 εισιτήρια (από 37 οθόνες). Είχε καλύτερες επιδόσεις την Πέμπτη (794) και την Παρασκευή (805). Μετά… μπορεί να μίλησαν οι πρώτοι θεατές! Ακολούθησε το περιπετειώδες και ψυχαγωγικότατο sequel «Ο Λογιστής 2» (-65%), με 2.072 εισιτήρια (από 31 οθόνες) και σύνολο στα 56.835, ενώ ακριβώς παρόμοιο ποσοστό πτώσης είχαν οι «Αμαρτωλοί», που έκοψαν 1.145 εισιτήρια (από 25 οθόνες) κι έχουν φτάσει τα 32.083 συνολικά. Και τα δύο φιλμ κινήθηκαν κατώτερα της επιτυχίας που τους αναλογούσε πραγματικά (και ποιοτικά). Στο #9 έχουμε το μοναδικό animated που κινεί ένα κάποιο ενδιαφέρον αυτό το διάστημα, το «Ο Πειρατής Μαυροδόντης και η Κόμισσα του Γκρελ» (-17%), με 1.135 εισιτήρια (από 31 οθόνες) και σύνολο στα 12.183. Τέλος, η πρωτοεμφανιζόμενη κωμική περιπέτεια δράσης «Guns Up» εμφανίστηκε στο #10, κόβοντας 1.119 εισιτήρια (από 23 οθόνες). Ήταν και ο τελευταίος τίτλος αυτού του τετραημέρου που έδωσε τετραψήφιο σύνολο…