Ελληνικό box-office: Εδώ ο «Mickey» σταμάτησε στο 8…
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το ίδιο μοτίβο… αδιαφορίας. Το σύνολο της προσέλευσης έχει βαλτώσει στα πενήντα οκτώ χιλιάρικα, με τον Ρόμπερτ Πάτινσον να πιάνει κορυφή καταϊδρωμένος.
Συνήθιζα να γράφω πως όταν το τετραήμερο «φρέναρε» στα 70.000 εισιτήρια… είχαμε σοβαρό πρόβλημα. Στο προηγούμενο box-office report μετρούσαμε 58.728 εισιτήρια, νούμερο που πάει να παγιωθεί, δυστυχώς. Και δεν ξέρω τι να πω (πάλι) όταν σε αυτό που μας πέρασε προέκυψαν 58.356. Χωρίς απεργίες, γιγαντιαίες συγκεντρώσεις και… χαρταετούς! Ενώ υπάρχουν ταινίες που αξίζουν ή και εκείνες οι οσκαρικές που είχαν «ψωμί» ακόμα για τα σινεμά. Μήπως, τελικά, η συνολική εικόνα παρακμής της χώρας, πολιτικά, οικονομικά και κοινωνικά, επηρεάζει τόσο άσχημα την ψυχολογία του κοινού, σε βαθμό να γίνεται η κινηματογραφική «φυγή» το τελευταίο πράγμα που μπορεί να αφορά; Μήπως, ξαφνικά, η πραγματικότητα άρχισε να γίνεται… άσχημα αντιληπτή;
Ας πάρουμε για παράδειγμα τις animated ταινίες, που συνήθως πιάνουν τουλάχιστον τέσσερις θέσεις του top 10 και κάνουν τους πάντες ευτυχισμένους, διότι οι αίθουσες γεμίζουν μεσημέρι ή νωρίς το απόγευμα και η κατανάλωση στο bar αποτελεί ένα δυνατό bonus. Στο τετραήμερο που μας πέρασε, όχι απλά ήταν τρεις οι τίτλοι, αλλά και με αρκετά πεσμένη την προσέλευση. Στο #3 ήταν το «Dog Man» με 5.059 εισιτήρια (από 66 οθόνες) και σύνολο στα 39.998, στο #7 ήταν η πρωτοεμφανιζόμενη «Πριγκίπισσα Επαναστάτρια» με 2.709 εισιτήρια (από 56 οθόνες) και στο #9 το «Flow» (φωτό), άρτι βραβευθέν με το Όσκαρ καλύτερης ταινίας στην κατηγορία του, το οποίο έκοψε 2.174 εισιτήρια (από 45 οθόνες), ανεβάζοντας το σύνολό του στα 26.837. Χρησιμοποιώ το συγκεκριμένο παράδειγμα διότι σε αυτά τα φιλμ τον πρώτο λόγο τον έχει ο ενήλικας πελάτης / συνοδός που (συνήθως) θα τον αγγαρέψει το παιδί από το σπίτι για να πάνε σινεμά. Εάν το παιδί δεν έχει (πια) τη δυναμική να πείσει τον γονιό, κάτι κακό σημαίνει αυτό.
Τι άλλο κάνουν οι ενήλικες; Δεν πάνε σινεμά… γενικά! Καμία ταινία του top 10 δεν έφερε πενταψήφιο σύνολο στα ταμεία, με το πρωτοεμφανιζόμενο «Mickey 17» του Μπονγκ Τζουν-Χο να κατακτά την πρώτη θέση κόβοντας 8.413 εισιτήρια (από 80 οθόνες). Μιλάμε για μεγάλη παραγωγή της Warner, θεαματικότατη και πλούσια σε περιεχόμενο, από τον σκηνοθέτη που αγαπήθηκε πολύ με τα οσκαρικά «Παράσιτα». Εκείνα, αν και άγρια «πειρατεμένα», είχαν ξεκινήσει την καριέρα τους με 5.623 εισιτήρια (από 3 οθόνες!), στα μέσα Οκτωβρίου του 2019 (όταν ο πρώτος «Joker» ξέσκιζε την αγορά και ο κορονοϊός ήταν μια άγνωστη λέξη…). Γνωρίζω πως το sci-fi δεν είναι ιδιαίτερα αγαπητό στο ελληνικό κοινό, όμως, εδώ δεν πρόκειται για σαχλό ή ανεγκέφαλο έργο. Ντροπή (και ειδικά προς το δήθεν «art-house» κοινό… του κώλου).
Στο #2 σκαρφάλωσε με τρελή άνοδο (+917%!) η «Anora» (φωτό), καθώς ήταν η ταινία που σάρωσε στις σημαντικότερες κατηγορίες των Όσκαρ. Έκοψε 7.204 εισιτήρια (από 54 οθόνες), ανεβάζοντας το σύνολό της στα 55.074. Στο #4 συναντάμε το εξωφρενικά αστείο… horror «The Monkey» (το οποίο λάτρεψα εμφανέστατα), με 3.146 εισιτήρια (από 20 οθόνες) και σύνολο στα 24.672. Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε το επίσης οσκαρικό «The Brutalist», με 3.036 εισιτήρια (από 28 οθόνες), με πολύ καλό σύνολο (ειδικά λόγω διάρκειας) στα 63.420.
Και πέφτουμε στα δυο χιλιάρικα… Στο #6 έκανε άνοιγμα το «Πέντε Σεπτεμβρίου», κόβοντας 2.843 εισιτήρια (από 56 οθόνες). Τολμώ να πω ότι περίμενα αρκετά μικρότερο νούμερο (κρίνοντας και από το γενικότερο χάλι της αγοράς…). Στο #8 έχουμε το μικρό κατόρθωμα του «Είμαι Ακόμη Εδώ», το οποίο χάρη στο Όσκαρ καλύτερης ξένης ταινίας διατήρησε το ενδιαφέρον των θεατών και κράτησε την πτώση του στο… -1% (!), κόβοντας 2.345 εισιτήρια (από 21 οθόνες), ανεβάζοντας το σύνολό του στα 18.215. Τέλος, το πολυακουσμένο «Κρέας» του Δημήτρη Νάκου (φωτό) μάλλον δεν κατάφερε να συγκινήσει το κοινό, κόβοντας στο άνοιγμά του 2.113 εισιτήρια (από 56 οθόνες!). Τρελό Βατερλό, αν το συγκρίνουμε με το πρόσφατο ξεκίνημα του «Αρκάντια» (1.537 εισιτήρια, από 5 οθόνες).