FreeCinema

Follow us
09.1220:00

Ελληνικό box-office: Υψηλές κορώνες σήκωσε η «Maria»!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το sequel της animated «Βαϊάνα» προφανώς και διατήρησε την πρωτιά του, δίπλα στην «ανατροπή» της «Maria» Κάλλας που… έκανε σκόνη το super hit μιούζικαλ «Wicked». Όλα προβλέψιμα.

Το προηγούμενο τετραήμερο των 136.673 εισιτηρίων έγινε παρελθόν με την ένθεση κάποιων δελεαστικών new entries, φτάνοντας το αρκετά πιο υγιές σύνολο των 156.489! Δείχνει θετικό ως αριθμός, όμως, τα 102.261 από αυτά τα εισιτήρια αντιστοιχούν σε 281 οθόνες από δύο μόλις φιλμ. Τα υπόλοιπα εισιτήρια μοιράστηκαν στα άλλα σινεμά, σε ολόκληρη τη χώρα! Φυσικά, στο #1 παρέμεινε η «Βαϊάνα 2» με απειροελάχιστη (-7%!) πτώση στην προσέλευση. Έκοψε 64.881 εισιτήρια (από 183 οθόνες), προκαλώντας οικογενειακό πανζουρλισμό στο weekend (26.593 και 28.587, στις αντίστοιχες μέρες). 810 θεατές την παρακολούθησαν σε μεταγλωττισμένο 3D, ενώ 1.905 προτίμησαν να την ακούσουν στα αγγλικά. Οι πρώτες έντεκα μέρες προβολής της έχουν φέρει στα σινεμά 153.246 θεατές και είναι σαφές πως το ντισνεϊκό hit θα ευνοηθεί πολύ από τις επερχόμενες γιορτές.

Μπορεί να ξάφνιασε μερικούς το ντεμπούτο της «Maria» (φωτό) στο #2, όμως, ήταν λογικό να τραβήξει το ενδιαφέρον λόγω των ονομάτων και της Κάλλας και της Αντζελίνα Τζολί. Έκοψε 37.380 εισιτήρια (από 98 οθόνες), με ισάξιο δυναμικά weekend (13.348 και 13.024, στις αντίστοιχες μέρες). Μπορεί το άπλωμα του ανοίγματος να δείχνει λίγο εξωφρενικό (κατά βάθος ο τίτλος ανήκει στο «art-house» κύκλωμα), όμως, έχει βάση, καθώς την επόμενη εβδομάδα έρχεται ο… οδοστρωτήρας (όπως προβλέπεται) του καζαντζίδιου «Υπάρχω», οπότε… ας μαζέψουμε ό,τι προλάβουμε! Εδώ να κάνω και μία διευκρίνιση που έχει προκαλέσει παρεξηγήσεις σε κάμποσους θεατές. Συχνά στο διαδίκτυο και στα social εμφανίζονται ξένες αφίσες της «Maria» και της (κάργα οσκαρικής, πλέον) «Emilia Pérez» με το λογότυπο του NETFLIX. Τα δύο φιλμ αγοράστηκαν από την αμερικανική πλατφόρμα για τις ΗΠΑ, όχι (και) για την Ελλάδα! Μην περιμένετε (τζάμπα) να τα δείτε στις τηλεοράσεις σας, δεν πρόκειται να συμπεριληφθούν στο content του δικού μας NETFLIX.

Αντικειμενικά, μπορεί η αναλογία οθονών με τα εισιτήρια της «Maria» να μην εντυπωσιάζει, όμως, είναι χρήσιμη και μία αντιπαραβολή με το σύνολο της καριέρας άλλων καλλιτεχνικών φιλμ τούτης της περιόδου: 42.761 για το «Κονκλάβιο», 30.585 για το «Διπλανό Δωμάτιο», 40.264 για την «Anora» και 51.592 για το «The Substance». Από την άλλη, οι 99 οθόνες και το άνοιγμα των 19.801 εισιτηρίων για το πρωτοεμφανιζόμενο super hit μιούζικαλ «Wicked» (φωτό) δεν προαναγγέλλουν ευοίωνα πράγματα για τις γιορτές, καθώς και η διάρκειά του είναι κάπως απαγορευτική και ο ερχομός του «Υπάρχω» θα του ξεζουμίσει τις αίθουσες. Καλύτερη προσέλευση είχε το Σάββατο (6.945), προφανώς. Τα έχω πει πολλάκις. Το είδος αυτό δεν έχει πέραση στην Ελλάδα. Εδώ το «Γουόνκα» είχε ξεκινήσει πέρσι με 20.901 εισιτήρια (από 181 οθόνες!), που είχε και μεταγλωττισμένες προβολές!

Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν τα «Heretic» (με πολύ καλό κράτημα της τάξης του -28%) με 6.260 εισιτήρια (από 39 οθόνες) και σύνολο στα 21.230, και το sequel του «Μονομάχου» (-52%) με 6.008 εισιτήρια (από 33 οθόνες) και σύνολο στα 122.443. Από τη θέση #6, με επίσης καλό κράτημα (-28%) για τρίτη εβδομάδα προβολής, το «Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά» (φωτό) συνέχισε με 5.755 εισιτήρια (από 30 οθόνες). Εξαιρετικό το word of mouth, με το σύνολο της προσέλευσης να μετρά μέχρι στιγμής 32.702 θεατές.

Δύο new entries βρίσκονται στις θέσεις #7 και #8. Πρώτα η οικογενειακή, γιορτινή κωμωδία φαντασίας «Το Βράδυ που ο Μπαμπάς Έσωσε τα Χριστούγεννα» (φωτό) με ελληνική μεταγλώττιση και 2.735 εισιτήρια (από 35 οθόνες) και κατόπιν η περιπέτεια «48 ώρες στην Ταϊβάν», που έκοψε 2.100 εισιτήρια (από 23 οθόνες). Η δεύτερη εβδομάδα της «Επιστροφής» με -64% πτώση και 1.976 εισιτήρια (από 24 οθόνες) έδειξε πως το κοινό δεν ταυτίστηκε καθόλου. Σύνολο στα 10.605. Τέλος, το χριστουγεννιάτικο «Red One» (-37%) επέστρεψε στο top 10, κόβοντας 1.238 εισιτήρια (από 17 οθόνες), δείχνοντας πως έχει ψωμί ακόμα. Έχει φτάσει τα 30.492.