FreeCinema

Follow us
12.0620:00

Ελληνικό box-office: Αναζητώντας το… «Wonder».


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η «Wonder Woman» πολέμησε με αντίξοες καιρικές συνθήκες και δεν… εκσφενδονίστηκε τόσο ψηλά όσο την είδαμε στη μεγάλη οθόνη. Για τα πάντα φταίει ο καιρός, όμως;

Ήταν ένα τετραήμερο με κάμποσες βροχοπτώσεις που έπληξαν κυρίως την Πέμπτη και την Κυριακή, κάνοντας (προφανέστατα) τη μεγαλύτερη ζημιά στα θερινά σινεμά, τα οποία έτσι κι αλλιώς δεν υποστήριξαν ιδιαίτερα την έξοδο της «Wonder Woman». Άρα η κομιξάδικη επιτυχία (στο εξωτερικό…) προσγειώθηκε στα μέρη μας σε πιο ταπεινά νούμερα, της τάξης των 38.618 εισιτηρίων (από 159 οθόνες). Ως το πιο πρόσφατο άνοιγμα ταινίας του genre, οι «Φύλακες του Γαλαξία 2» είχαν κάνει ένα ακόμη χειρότερο ντεμπούτο (35.156 εισιτήρια, από 162 οθόνες), ενώ αν λάβουμε υπόψη και την… προέλευση της Αμαζόνας ηρωίδας, στα τέλη Ιουλίου του 2014 ο «Ηρακλής» είχε ανοίξει στα 34.179 εισιτήρια (από 107 οθόνες). Δεν αποτελεί φιάσκο, αλλά είναι ένα δειλό (αν όχι μέτριο) opening weekend, το οποίο δεν δύναται να χρεώνει ευθύνες στα σινεμά που επλήγησαν από τις βροχές, καθώς μιλάμε για μουλτιπλεξάδικο τύπο ταινίας.

WONDER WOMAN 2017

Όπως συνηθίζεται με φιλμ που σχετίζονται με ήρωες από comics, η πρώτη μέρα είχε ρέντα (11.713 εισιτήρια), αλλά το υπόλοιπο τριήμερο δεν κατάφερε ποτέ να ξεπεράσει αυτό το νούμερο! Το αθηναϊκό κοινό έδωσε πιο δυναμικό παρών, οι 3D προβολές δεν δούλεψαν (3.652 εισιτήρια από 36 οθόνες σε ολόκληρη την Ελλάδα), ενώ και οι προβολές των ATMOS ήταν απογοητευτικές (1.779 εισιτήρια). Με εννέα (!) πρεμιέρες την ερχόμενη Πέμπτη και ανάμεσά τους το re-launch της «Μούμιας», η πριγκίπισσα Νταϊάνα θα τα βρει ολίγον σκούρα. Άξιζε κάποιας καλύτερης υποδοχής, αλλά (μεταξύ μας) δεν περίμενα κάτι πολύ υψηλότερο από 40.000 εισιτήρια για το πρώτο τετραήμερο.

PIRATES OF THE CARIBBEAN - DEAD MEN TELL NO TALES

Στο #2 έπεσε (ξανά) με ποσοστιαίο γδούπο (-57%) το τέταρτο sequel των «Πειρατών της Καραϊβικής», που έκοψε 20.110 εισιτήρια (από 87 οθόνες). 6.586 θεατές προτίμησαν το Σάββατο, που ήταν και η πιο δυνατή του μέρα. Το φιλμ ξεφούσκωσε βιαστικά (διανύει την τρίτη του εβδομάδα, μόλις), άρα είναι ξεκάθαρο ότι δεν πέτυχε να δημιουργήσει θετικό word of mouth, με το μέχρι σήμερα σύνολό του (255.830 εισιτήρια) να δείχνει σχετικά μεγάλο, αλλά στην πραγματικότητα να απέχει πάρα πολύ από τις προηγούμενες ταινίες του franchise (το τέταρτο μέρος, του 2011, είχε την πιο απογοητευτική πορεία με 395.955 εισιτήρια). Όλα αυτά δηλώνουν μια εμφανέστατη συρρίκνωση της δημοφιλίας διάσημων κινηματογραφικών επιτυχιών αλλά και της πάλαι ποτέ μαζικότητας ενός ψυχαγωγικού είδους σινεμά που προσφερόταν ως ιδανική και φτηνή έξοδος στο παρελθόν. Εάν αυτή η τακτική του κοινού άλλαξε ουσιαστικά, δύσκολα αντιστρέφεται η κατάσταση. Και αυτό αποτελεί ευθύνη (και «έγκλημα») πολλών παραγόντων της ελληνικής αγοράς, που εδώ και χρόνια αυτοευνουχίζεται μέσα σε πελάγη πλήρους ασχετοσύνης και κάκιστων πολιτικών.

RADIN

Στο #3 συναντάμε το ντεμπούτο της γαλλικής κομεντί (της εβδομάδας…), που κινήθηκε αξιοπρεπέστερα από οποιαδήποτε άλλη αυτής της κατηγορίας σε τούτη τη θερινή σεζόν (μέχρι στιγμής). Ασχέτως γούστου, ο «Αρχιτσιγκούνης» κατάφερε να κόψει 9.434 εισιτήρια (από 31 οθόνες), αριθμός που σίγουρα θα ήταν υψηλότερος αν η Πέμπτη και η Κυριακή δεν ήταν σκέτες… πανωλεθρίες, με τις βροχές να καταστρέφουν τις προβολές των θερινών (η συντριπτική πλειοψηφία των σινεμά που στήριξαν το φιλμ). Για να έχει κανείς μια καλύτερη εικόνα του τι συνέβη εξαιτίας του καιρού, από το σύνολο των εισιτηρίων, τα 6.465 κόπηκαν μόνο το Σάββατο! Ενδεχομένως να σταθεί καλύτερα στα πόδια του στην πορεία. Το word of mouth θα το δείξει.

THE LOST CITY OF Z

Μεγάλη αλλά όχι και θανατερή (-45%) η πτώση του «Baywatch», που έκοψε 7.239 εισιτήρια (από 46 οθόνες). Εδώ έχει ενδιαφέρον να παρατηρήσει κανείς το μοτίβο κάποιας σταθερότητας στην προσέλευση του κοινού καθ’ όλη τη διάρκεια του τετραημέρου: 1.920, 1.277, 2.080 και 1.962 εισιτήρια, αντίστοιχα. Πρόκειται για ξεκάθαρη περίπτωση μουλτιπλεξάδικης ταινίας, που «δεν μάσησε» την Κυριακή (αξιοπερίεργο), αναλογικά με το τι συνέβη τις υπόλοιπες μέρες. Η πρώτη πεντάδα ολοκληρώνεται με το new entry της «Χαμένης Πόλης του Ζ» (φωτό), που κινήθηκε μάλλον δραματικά (βροχές + μεγάλη διάρκεια = διπλό χτύπημα για τα θερινά), με άνοιγμα 3.627 εισιτηρίων (από 16 οθόνες).

TANNA

Στο #6, ο animated «Αρχηγός από Κούνια» συνεχίζει να μαζεύει «το χαρτί» για το είδος του (2.995 εισιτήρια, από 43 οθόνες, με σύνολο στα 142.097), ενώ στο #7 το ντεμπούτο της εξωτικής «Tanna» (φωτό) με 1.470 εισιτήρια (από 5 οθόνες) είχε παρόμοιες ατυχίες με τα άλλα νέα φιλμ που έκαναν πρεμιέρα στους θερινούς (841 έκοψε μόνο το Σάββατο). Τα Στρουμφάκια συνέχισαν να αναζητούν το «Χαμένο Χωριό» τους από το #8 (1.355 εισιτήρια, από 27 οθόνες, με σύνολο στα 148.077), ενώ η δεκάδα συμπληρώνεται με τα «Για Όνομα του Θεού!» (1.115 εισιτήρια από 18 οθόνες, με σύνολο στα 7.957) και «Κυρία Σλόαν» (879 εισιτήρια από 7 οθόνες, με σύνολο στα 5.272). Και τα δύο είχαν τρομακτική μείωση στα εισιτήριά τους (-76% και -69%, αντίστοιχα).

Πενταψήφιος αριθμός εισιτηρίων μονάχα για τις δύο πρώτες θέσεις του top 10, φινάλε με τριψήφιο και σύνολο τετραημέρου με 90.911 εισιτήρια σε ολόκληρη την Ελλάδα. Έχουμε πρόβλημα, εντάξει;