FreeCinema

Follow us
03.0614:00

Ελληνικό box-office: Λίλο &… άλλες νεκρώσιμες ακολουθίες.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το οικογενειακό «Λίλο & Στιτς» έσωσε (κατά κάποιο τρόπο) τα σινεμά, κυριαρχώντας σε προσέλευση… παιδικής χαράς, δίπλα σε σημάδια αρκετά άσχημα που μοιάζουν να θέτουν νέους κανόνες προς τη διανομή. Η οποία δεν θέλει να βάλει μυαλό…

Από τα 108.258 εισιτήρια του προηγούμενου box-office report πέσαμε στα 88.624. Ορισμένοι θα πουν «όχι κι άσχημα». Αλλά αν κρίνουμε το νούμερο σε συνάρτηση με τα 48.751 εισιτήρια (από 219 οθόνες) που έκοψε το live action remake του «Λίλο & Στιτς» της Disney, από την κορυφή φυσικά, μας μένουν 39.873 εισιτήρια, τα οποία μοιράστηκαν… τριάντα έξι κινηματογραφικοί τίτλοι! Το σαββατόβραδο (19.740) πήραν «φωτιά» τα σινεμά και το οικογενειακό θέαμα, όταν υπάρχει ένα γνωστό στουντιακό franchise, δείχνει για τα καλά τα δόντια του: σύνολο 125.080 εισιτηρίων, μετά τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του φιλμ.

Στη δεύτερη θέση παρέμεινε η όγδοη «Επικίνδυνη Αποστολή» (-40%), κόβοντας 20.573 εισιτήρια (από 153 οθόνες). Εννοείται με καλύτερη προσέλευση το Σάββατο (7.533) και με το σύνολο πλέον να φτάνει τα 84.104. Κάπως απογοητευτικό να κλείνει ο κύκλος αυτού του franchise με τον Τομ Κρουζ και… κάτι παραπάνω από κατοστάρα για τελικό σύνολο, καθώς ο ερχομός της «Ballerina» (από το φιλμικό σύμπαν του Τζον Γουίκ) θα του κόψει ακόμη περισσότερο τα πόδια. Κι εδώ παύουν τα πενταψήφια νούμερα! Στο #3 άνοιξε ο καινούργιος Γουές Άντερσον, «Το Φοινικικό Σχέδιο» (φωτό), κόβοντας 6.038 εισιτήρια (από 58 οθόνες). Ακούστηκαν πολλές γκρίνιες από θερινά για τη χαμηλή προσέλευση. Δεν ξέρω τι περίμεναν. Το 2023, το «Asteroid City» είχε ανοίξει με 10.019 εισιτήρια (από 49 οθόνες). Και η ταινία δεν άρεσε. Υπάρχει κοινό που μισεί τον σκηνοθέτη και αυτό στο πέρασμα του χρόνου μάλλον αυξάνεται. Επίσης, το σινεμά του δεν το λες και τόσο mainstream. Απαιτεί μια κάποια κουλτούρα. Άρα, προς τι η τόση έκπληξη και το αρνητικό word of mouth; Πήγε πιο μέτρια από το προηγούμενο φιλμ, that’s all!

Με τρόμο συμπληρώνεται η πρώτη πεντάδα. Στο #4 συναντάμε το έκτο «Βλέπω το Θάνατό σου» (-59%), με 2.738 εισιτήρια (από 24 οθόνες) και σύνολο στα 36.634, ενώ στο #5 έκανε παρθενική εμφάνιση το «Καταραμένη Ψυχή» (φωτό), κόβοντας 1.377 εισιτήρια (από 22 οθόνες). Κάπως πεσμένα τα πράγματα (και) σε τούτο το genre, μάλλον εξαιτίας της υπερπροσφοράς σε τίτλους.

Στο #6, η «Ταινία Minecraft» κρατάει ακόμα χάρη στην ελληνική μεταγλώττιση, κόβοντας 1.290 εισιτήρια (από 26 οθόνες), με αρκετά εντυπωσιακό (για τέτοια «παραξενιά») σύνολο 203.393 εισιτηρίων. Και περνάμε στα… τριψήφια! Ποδαρικό στο #7 για το ρομάντζο… κινητού τηλεφώνου «June and John» του Λικ Μπεσόν (φωτό), με 909 εισιτήρια (από 24 οθόνες) και κανένα δέλεαρ (ούτε από καστ) για να δείξει κανείς ενδιαφέρον, ενώ στο #8 συναντάμε το ελληνικό «Κιούκα: Πριν το Τέλος του Καλοκαιριού», που έκοψε 846 εισιτήρια (από 4 οθόνες) και μετρά σύνολο στα 9.367. Θα ξεπεράσει κατά λίγο το γνωστό (και safe) δεκαχίλιαρο που τα τελευταία καλοκαίρια κάνει τη διανομή να ενδιαφέρεται (και) για το ντόπιο προϊόν.

Στο #9 συναντάμε την αποκλειστική επανέκδοση (για περιορισμένες προβολές) του θερινού σινέ ΡΙΒΙΕΡΑ για τον «Δολοφόνο με το Αγγελικό Πρόσωπο» του Ζαν-Πιερ Μελβίλ (φωτό). Είχε διανεμηθεί κανονικά και το 2018, αλλά η φήμη του φιλμ και η παρουσία του Αλέν Ντελόν ήταν αρκετά σοβαρά στοιχεία για να προσελκύσουν 803 θεατές. Το top 10 συμπληρώνει το πρωτοεμφανιζόμενο δράμα «Η Σπουδαία Κυρία Χολ» με την Τζέσικα Λανγκ σε ρόλο «κράχτη», που όμως δεν έπεισε ιδιαίτερα: μόλις 712 εισιτήρια (από 11 οθόνες).

Δυστυχώς, το χιουμοριστικό και αρκετά πρωτότυπο «Killerwood» του Χρήστου Μασσαλά άνοιξε στη θέση #13, με 529 εισιτήρια (από 5 οθόνες). Από μία άποψη (πλέον κυνική), τι περίμενε κανείς από ένα κινηματογραφικό τρολάρισμα της εγχώριας παραγωγής, όταν οι περισσότερες ελληνικές ταινίες περνάνε απαρατήρητες από το πλατύ κοινό κι έχουμε καταντήσει να θεωρούμε «μεγάλη επιτυχία» τους τίτλους που κάνουν γύρω στα δέκα χιλιάρικα…