FreeCinema

Follow us
13.1118:00

Ελληνικό box-office: Killer Queen!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το «Bohemian Rhapsody» ανέβηκε κανονικότατα στην κορυφή, κατατροπώνοντας κάθε new entry! Ενώ η κάτω βόλτα συνεχίζεται ακάθεκτη…

Τέτοιον καιρό πέρσι, η σούμα του τετραημέρου έδινε 188.070 εισιτήρια. Σήμερα μετράμε 111.859. Η Ελλάδα ξεχνάει να πηγαίνει σινεμά! Το διαγράφει από τακτική συνήθεια και μέσο ψυχαγωγίας. Αρχικά, φταίνε οι ίδιες οι ταινίες, κατά δεύτερον ο κάκιστος προγραμματισμός που επικρατεί και, τέλος, τα γραφεία διανομής τα οποία λειτουργούν λες και δεν συμβαίνει τίποτε απολύτως, με μυαλά περασμένων δεκαετιών κολλημένα για πάντα σε ένδοξες παλιές εποχές. Πλέον, η αγορά θα βασίζεται σε περιορισμένους τίτλους που θα κάνουν ένα απότομο «μπαμ» ανοίγματος και θα καλούνται να βγάζουν τα σπασμένα όλων των υπόλοιπων που θα πηγαίνουν κατά διαόλου, διαμορφώνοντας μια ψευδή «ευημερία» επί του συνόλου. Για παράδειγμα, σήμερα κινούμαστε σε ποσοστό πτώσης της τάξης του 5% – 7%, αλλά διαβάζοντας αυτά που ακολουθούν η εικόνα δείχνει ελαφρώς χειρότερη…

Μόλις 18% έπεσε το «Bohemian Rhapsody» στο δεύτερο τετραήμερό του, αιφνιδιάζοντας τους πάντες! Δίκαια, πλέον, βρίσκεται στην κορυφή, αλλά με ένα ελαφρώς φτωχό νούμερο. Τα 23.243 εισιτήρια (από 89 οθόνες) δείχνουν πως οι θεατές έβαλαν… τα τραγούδια των Queen σαν προτεραιότητα των ημερών, με το φιλμ να έχει πιάσει τα 71.820 εισιτήρια μετά από τις έντεκα πρώτες μέρες προβολής του! Περιέργως, ενώ όλοι παραδέχονται ότι η ταινία είναι μέτρια ή δεν δείχνει τον ανάλογο σεβασμό ως βιογραφία του Φρέντι Μέρκιουρι (έτσι υποτίθεται ότι ξεκίνησε το όλο project…), πολύς κόσμος νιώθει την περιέργεια να μπει στις αίθουσες, αφήνοντας σε εντελώς δεύτερη μοίρα της πρεμιέρες αυτής της εβδομάδας. Προφανώς, η πιο δυνατή της μέρα ήταν το Σάββατο (9.185). Οδεύει ολοταχώς για κατοστάρα, ξεπερνώντας κάθε πρόβλεψη, ερχόμενη από ένα genre απόλυτα καταδικασμένο στην ελληνική αγορά. Στο #2 υποχώρησε (με μικρή διαφορά και -22% πτώση) «Ο Καρυοθραύστης και τα Τέσσερα Βασίλεια», κόβοντας 22.467 εισιτήρια (από 170 οθόνες). Σχεδόν το 80% αυτών προήλθε από τις παιδικές, μεταγλωττισμένες προβολές (9.657 το Σάββατο και 10.000 την Κυριακή). Στις 61.259 το μέχρι στιγμής σύνολο. Μια αστοχία ακόμη για το studio της Disney (στο αμερικανικό box-office μιλάμε περί τραγωδίας!). Παρόμοιο φιάσκο έτυχε στο ντεμπούτο του «Κοριτσιού στον Ιστό της Αράχνης» (φωτό), που χωρίς Ντέιβιντ Φίντσερ και με λιγότερο θελκτικό καστ είχε απόδοση της τάξης του -67% σε σχέση με το άνοιγμα του «Κοριτσιού με το Τατουάζ» (2011). 19.062 εισιτήρια (από 109 οθόνες) είναι ψίχουλα μπροστά στην υποτιθέμενη προσμονή αυτού του πολυδιαφημισμένου τίτλου. 7.897 ήταν τα εισιτήρια του Σαββάτου, ενώ η Αθήνα είχε ένα εμφανώς καλύτερο score επί του συνόλου (11.457, από 46 οθόνες).

Και ένα animated για παιδιά στο #4, με τον «Γκρινιάρη» (-4%) να καλύπτει μέτρια τις ανάγκες του είδους, κόβοντας 6.508 εισιτήρια (από 65 οθόνες). 3.097 ήρθαν από την Κυριακή, την παραδοσιακά καλύτερη μέρα για σινεμά με τα ανήλικα. Όχι τίποτα το σπουδαίο συνολικά, με 23.749 μέχρι στιγμής. Η πρώτη πεντάδα συμπληρώνεται με το art-house hit «Ψυχρός Πόλεμος», το οποίο αύξησε εμφανώς την πτώση του (-28%) στο τρίτο τετραήμερο, χωρίς όμως και να χάνει υψηλά ποσοστά ζήτησης. 5.542 εισιτήρια (από 13 οθόνες), με το Σάββατο να πιάνει 2.534. Έχει φτάσει τα 31.223 σε σύνολο, ασφαλέστατη η σαραντάρα, θα πρέπει να παίζεται για πολλές εβδομάδες (και σε τι αίθουσες…) ώστε να χτυπήσει πενηντάρα. Στο #6, «Η Νύχτα με τις Μάσκες» έπεσε με κρότο (-62%), αλλά αυτό οφείλεται μάλλον στην απότομη απώλεια οθονών (από 62 πήγε στις 37). Έκοψε 5.415 εισιτήρια τούτο το τετραήμερο, με χιλιάρια κάθε μέρα και 2.188 το Σάββατο. Πολύ καλό το σύνολο στα 75.993, αλλά δεν θα πιάσει το εκατοχίλιαρο, αφού γίνεται σφαγή με το τι θα πρωτοπαίξουν τα multiplex. Γιγαντιαία απογοήτευση το άνοιγμα του «Overlord» (φωτό) στο #7, με 4.752 εισιτήρια (από 58 οθόνες). Το κοινό του horror genre δεν κινητοποιήθηκε καν από την Πέμπτη (1.018), προδικάζοντας για ένα μετριότατο Σάββατο (1.709). Κάποιοι δεν είχαν πάρει χαμπάρι ότι βγήκε το έργο, άλλοι νόμιζαν ότι είναι πολεμικό, γενικά ένα αλαλούμ…

Ο animated «Μικροπόδαρος» (-3%), από το #8, έκοψε 4.146 εισιτήρια (από 50 οθόνες), με σύνολο στα 83.510 (στα μουλωχτά αυξάνουν τα εισιτήρια τους αυτά τα παιδικά!), το «Hunter Killer» (-50%) έκοψε 3.617 εισιτήρια (από 25 οθόνες), με σύνολο στα 34.186 (βούλιαξε γρήγορα…) και στο #10 συναντάμε το νεοεισερχόμενο «Ληστεία στο Μουσείο» (φωτό) με 3.605 εισιτήρια. Το φιλμ είχε μια σχετικά διακριτική διανομή (βλέπε 11 οθόνες) και αν και ξεκίνησε άσχημα (392 και 559 στις δύο πρώτες μέρες προβολής), εκτοξεύτηκε απότομα το Σάββατο (1.813) και διασώθηκε. Σε αντίθεση με τα πλέον ολέθρια «ανοίγματα» των νέων ταινιών «Το Μυστικό της Πέτρα» (665 εισιτήρια, από 7 οθόνες) και «Μη με Αγγίζεις» (290 εισιτήρια, από 2 οθόνες). Αν και το γραφείο διανομής της ταινίας «Η Κοιλάδα των Σκιών» δίνει ακριβή νούμερα εισιτηρίων, για τούτον τον τίτλο δεν είχαμε ενημέρωση, άρα υποθέτω κάτι το… τρομακτικό. Μιλώντας περί τρόμου, η «Suspiria» (-83%) έκανε δεύτερο τετραήμερο στα 414 εισιτήρια (από 6 οθόνες), έχοντας φτάσει τα 4.471. Άραγε, το SOS θα εκπέμψει το «Αιγαίο» από την ερχόμενη Πέμπτη ή μαζί με το sequel των «Φανταστικών Ζώων» θα καταφέρουν να δώσουν το «φιλί της ζωής» στα κινηματογραφικά ταμεία;