FreeCinema

Follow us
11.0621:00

Ελληνικό box-office: Βρέθηκαν απολιθώματα θεατών!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το sequel του «Jurassic World» κατακτά με κάπως «ασφαλή» νούμερα την κορυφή, αφήνοντας πίσω του συντρίμμια…

Γύρω στα μέσα Ιουνίου (του 2015) μας είχαν θυμηθεί ξανά οι δεινόσαυροι της Universal, πετυχαίνοντας τότε ένα πολύ καλό άνοιγμα 45.739 εισιτηρίων (από 115 οθόνες), αποδεικνύοντας ότι το reboot του «Jurassic World» δεν ήταν καθόλου κακή ιδέα, με το σύνολο του παγκόσμιου box-office να φτάνει το 1.671.713.208 δολάρια σε εισπράξεις! Χωρίς να έχει κάνει ακόμη την εμφάνισή του σε βασικές αγορές του κόσμου, το «Jurassic World: Το Βασίλειο Έπεσε» έκανε το περασμένο τετραήμερο ένα ικανοποιητικό opening (τηρουμένων των αναλογιών τού τι συμβαίνει στα ελληνικά κινηματογραφικά ταμεία εσχάτως…), πιάνοντας με σιγουριά την πρωτιά και αθροίζοντας 38.828 εισιτήρια (από 155 οθόνες). Τα εισιτήρια της Πέμπτης ήταν μάλλον υγιή (9.243), η Παρασκευή είχε μια τυπική πτώση (7.677), το Σάββατο ανέβηκε λογικά (13.038), αλλά η Κυριακή ήταν αρκετά πεσμένη (8.870) ίσως εξαιτίας της αστάθειας του καιρού (που ταλαιπώρησε τα θερινά). Από το σύνολο σε όλη τη χώρα, τα 22.577 εισιτήρια κόπηκαν στην Αθήνα (από 66 οθόνες), οι 3D προβολές έκαναν μόλις 3.544 (από 27 οθόνες), ενώ οι ATMOS των Village είχαν καλύτερη ανταπόκριση (3.205 εισιτήρια, από 5 οθόνες). Το νούμερο δεν είναι εντυπωσιακό, αλλά δείχνει πως το κοινό ενδιαφέρθηκε και στράφηκε προς το μεγάλο θέαμα. Την ερχόμενη Πέμπτη θα έχει να αντιμετωπίσει οκτώ πρεμιέρες (επειδή δεν τα χορταίνεις αυτά που διανέμονται κάθε βδομάδα) και μια σίγουρη απώλεια της πρώτης θέσης από το animated «Οι Απίθανοι 2», ενώ στα θερινά σινεμά θα το ψάχνεις διότι θα παίζεται η «κωμωδία του καλοκαιριού» (βγαίνουν τουλάχιστον τρεις που διεκδικούν τον «τίτλο»…). Ακραίος σουρεαλισμός το πλήρες σκηνικό.

Στο #2 συναντάμε το ντεμπούτο του μέτριου αστυνομικού θρίλερ «Βασικός Ύποπτος» (φωτό), που κάπως δούλεψε λόγω είδους και μερικών ονομάτων στο καστ, κόβοντας 8.936 εισιτήρια (από 45 οθόνες). Η κυριολεκτική σωτηρία του φιλμ στάθηκε το Σάββατο και η έξοδος των ενηλίκων που αναζήτησαν τη δροσιά τού θερινού σινεμά, βλέπε 4.340 εισιτήρια! Στο #3 έπεσε η δραματική περιπέτεια «Μετά την Καταιγίδα» (-64%), κόβοντας 5.352 εισιτήρια (από 44 οθόνες). Μονάχα 1.961 εισιτήρια το Σάββατο, στην «καλύτερη» μέρα της. Το σύνολο (29.896) δεν είναι και κανονικό… δράμα, πάντοτε συγκριτικά με την πανωλεθρία της εποχής. Στο #4 βρίσκουμε το «Deadpool 2» (-55%), με 5.069 εισιτήρια (από 31 οθόνες). Τέταρτη εβδομάδα προβολής και η παρουσία του είναι πια απόλυτα απογοητευτική, αλλά επιδεικνύει τον τσαμπουκά της επιτυχίας συνολικά, έχοντας φτάσει τα 205.611. Μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού οι καλοκαιρινοί τίτλοι που θα δουν παρόμοια νούμερα φέτος. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η γαλλική «Ληστεία», η οποία κρατήθηκε στην ίδια θέση κατορθώνοντας κάτι επιπλέον ασυνήθιστο: σημείωσε άνοδο της τάξης του 34%! Πώς συνέβη αυτό; Οι 9 οθόνες του προηγούμενου τετραημέρου έγιναν 18 και τα 3.001 του opening αυξήθηκαν σε 4.149 προ ημερών. Το σύνολο μέχρι στιγμής βρίσκεται στα 8.259. Αυτά τα δείγματα (μαζί με τον «Βασικό Ύποπτο») σηματοδοτούν μια μικρή (αν και όχι πρωτοφανή) στροφή του ελληνικού κοινού προς το είδος του θρίλερ, σε αντίθεση με την υστερία της διανομής που επιμένει με κωμωδιούλες της συμφοράς. Βέβαια, επειδή ο προγραμματισμός εδώ είναι… «του χωριού» και ο καθένας προσπαθεί να αντιγράψει την επιτυχία τού άλλου, το να δούμε ξαφνικά το κάθε λογής και προέλευσης αστυνομικό θριλεράκι δεν σημαίνει πως λύσαμε το ουσιαστικό πρόβλημα το οποίο αντιμετωπίζει τούτη την περίοδο η αγορά.

Από εδώ και κάτω τα νούμερα παθαίνουν μια κάποια συρρίκνωση, αν και αυτή την εβδομάδα έχουμε και ένα μικρό «κατόρθωμα», αφού το top 10 δεν περιλαμβάνει τίτλο ταινίας με τριψήφιο αριθμό εισιτήριων! Στο #6 έκανε ντεμπούτο η αμερικανική κωμωδία «Κορίτσι για Φίλημα» (φωτό), κόβοντας 2.504 εισιτήρια (από 19 οθόνες). Προφανώς, το Σάββατο (1.070) είχε το προβάδισμα. Στο #7, το «Solo» συνεχίζει την ξέφρενη πορεία τού αφανισμού του (-64%), με 2.384 εισιτήρια (από 23 οθόνες), κάνοντας μια σκληρά απογοητευτική σούμα 43.991 εισιτηρίων! Οι «Ακρότητες» του Πολ Σρέιντερ, αν και είχαν την υποστήριξη της κριτικής (μερικώς ακατανόητο), άνοιξαν με 2.032 εισιτήρια (από 16 οθόνες) στο #8, ενώ στο #9 συναντάμε το animated «Ένας Σκίουρος Σούπερ-Ήρωας 2» (-22%), το οποίο μονοπωλεί πια το παιδικό ενδιαφέρον, με 1.663 εισιτήρια (από 39 οθόνες). Έχει φτάσει τα 21.069. Η δεκάδα κλείνει με ακόμη ένα new entry, που δεν βοηθήθηκε ούτε από τους πρωταγωνιστές του, ούτε και από τον «πιασάρικο» τίτλο. Έτσι, το «Στο Βαθύ Γαλάζιο», μια από τις χειρότερες στιγμές στη φιλμογραφία του (κυριολεκτικά τελειωμένου, πια) Βιμ Βέντερς, άνοιξε με μόλις 1.260 εισιτήρια (από 11 οθόνες).

Μια θέση πιο χαμηλά, εκτός δεκάδας δυστυχώς, το «Με Αγάπη Σάιμον» έκοψε 1.128 καθόλου… «υπερήφανα» (σαρκασμός) εισιτήρια (από 25 οθόνες), θαμμένο κάτω από το μαρκετίστικο πανηγύρι του αθηναϊκού Pride του περασμένου Σαββάτου. Το «I’m just like you» του ήρωά του ηχεί απολύτως ειρωνικά μετά από τέτοια αδιαφορία στην Ελλάδα. Μαζί με τα previews, το έργο έχει κόψει μόλις 1.696 εισιτήρια. Ντροπή. Αλλά όταν το σύνολο του ντόπιου box-office πιάνει τα 78.005 εισιτήρια, σε ποιον να απευθυνθείς και ποιον να ντροπιάσεις…