FreeCinema

Follow us
28.0716:00

Ελληνικό box-office: Βάλτος.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το «Κόλπο του Αιώνα» παραμένει στην κορυφή, αλλά τα θερινά (και όχι μόνο…) βαλτώνουν χωρίς έργα της προκοπής.

Το μικρό θαύμα του περασμένου τετραημέρου λέγεται… ΞΑΦΝΙΚΑ ΦΕΤΟΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ #9! Τα εισιτήρια του αφιερώματος παλιών ταινιών που αγαπώ και θέλω να μοιράζομαι μαζί σας στη μεγάλη οθόνη, θα μπορούσαν να βάλουν τη Ριβιέρα στο επίσημο top 10 ολόκληρης της Ελλάδας, με το καλύτερο screen average της αγοράς γι’ αυτές τις μέρες! Η εικόνα που ακολουθεί είναι μόλις ένα δείγμα της κατάστασης που επικρατεί σ’ αυτό το εξαρχειώτικο θερινό σινεμά, ενώ σε δύο προβολές το κοινό έδειξε τόσο ενθουσιασμένο και ικανοποιημένο από τις ταινίες, που έριξε μέχρι και χειροκρότημα στα end credits.

Ναι, υπάρχει κοινό για «επανεκδόσεις» και repertory προβολές. Αλλά χρειάζεται και κάποια πρωτοτυπία στον προγραμματισμό, γνώσεις στο είδος και πολιτική διανομής, όχι… τσουβαλιάσματα παλιών και (ενίοτε) χιλιοπαιγμένων τίτλων σε «τρύπες» ημερομηνιών συγκεκριμένων θερινών του κέντρου της Αθήνας, τα οποία καθορίζουν το πώς και το πότε! Διαφορετικά, όσο κι αν γίνει μόδα ξανά το «άθλημα», κάποια στιγμή θα περάσει. Και δεν θα φταίνε οι ταινίες γι’ αυτό… Κατά τα άλλα, σε βάλτο βρίσκεται η κινηματογραφική αγορά, δίχως έργα της προκοπής. Στα 33.348 εισιτήρια κινήθηκε το τετραήμερο, με τέσσερα στα πρώτα δέκα φιλμ να είναι… επανεκδόσεις! Η πτώση σε σχέση με το 2019 (για το αντίστοιχο διάστημα του έτους), δε, παραμένει σε ποσοστιαία επίπεδα του -50%! Έτσι, σχεδόν χωρίς ανταγωνισμό, το αργεντίνικο «Κόλπο του Αιώνα» παρέμεινε στην κορυφή δείχνοντας αντοχή στα ταμεία (-11%) και κόβοντας 7.969 εισιτήρια (από 48 οθόνες). Τα 2.938 προέρχονται αποκλειστικά από το σαββατόβραδο. Πλέον, με 34.513 εισιτήρια σύνολο, είναι η (μέχρι στιγμής) μεγαλύτερη επιτυχία του φετινού καλοκαιριού (ακολουθεί η «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» του Γιάννη Οικονομίδη, με 31.797 εισιτήρια). Αντικειμενικά, όμως, είναι θλιβερό όλο αυτό σε νούμερα.

Στο #2, συναντάμε τη μοναδική γαλλική κωμωδία του καλοκαιριού που άνοιξε κάπως αξιοπρεπώς φέτος! Το «Κλαμπ των Χωρισμένων» έκοψε 7.383 εισιτήρια (από 31 οθόνες), με το σαββατόβραδο (2.668) να ξεχωρίζει, προφανώς. Θα το ξαναπώ. Το είδος έχει κουράσει αφάνταστα το κοινό, πια. Ας αρχίσουν να γίνονται πολύ επιλεκτικά οι αγορές αυτών των φιλμ, διαφορετικά… δεν θα μείνουν ανοιχτά θερινά για να τις παίζουν σε ένα-δυο χρόνια! Στο #3, το «Κυνήγι του Κλέφτη» (-33%) του Άλφρεντ Χίτσκοκ (φωτό) εξακολουθεί να προσελκύει τους λάτρεις του παλιού, καλού σινεμά, κόβοντας 2.995 εισιτήρια (από 20 οθόνες). Τα 1.085 προέρχονται από το Σάββατο, ενώ το σύνολο μετά από έντεκα μέρες προβολής βρίσκεται στα 9.826. Ξεσπαθώνουν σιγά-σιγά γονείς και παιδιά, από την άλλη, με τα δύο διαθέσιμα animated φιλμ τούτης της εποχής να μονοπωλούν το ενδιαφέρον στο είδος. «Ο Πειρατής Μαυροδόντης και το Μαγικό Διαμάντι» (-54%) βρέθηκε στο #4 (2.280 εισιτήρια, από 32 οθόνες, με σύνολο στα 23.398) και το «Φύγαμε» (+79%!) στο #6 (1.486 εισιτήρια, από 17 οθόνες, με σύνολο στα 24.754).

Δύο επανεκδόσεις που έκαναν πρεμιέρα την περασμένη Πέμπτη μπήκαν στην πρώτη δεκάδα των εισιτηρίων. Στο #5, ο «Αστυνόμος» του Ζαν-Πιερ Μελβίλ (φωτό) με 2.045 εισιτήρια (από 3 οθόνες) και στο #7 «Η Κρυφή Γοητεία της Μπουρζουαζίας» του Λουίς Μπουνιουέλ με 1.460 εισιτήρια (από 3 οθόνες, επίσης). Εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με τρελό Χόλιγουντ και stars, αλλά με φήμη σκηνοθετών και, στην πρώτη περίπτωση, ονόματα – μαγνήτες όπως αυτά του Αλέν Ντελόν και της Κατρίν Ντενέβ. Λίγο παρακάτω, νέα φιλμ ανοίγουν από απογοητευτικά έως και δραματικά. Στο #8, το ισπανικό θρίλερ τρόμου «Οδός Μαλασάνια 32» δεν κατάφερε να τρομοκρατήσει τα ταμεία (ή μάλλον αυτό έπραξε, από κάποια άλλη οπτική…), κόβοντας 1.179 εισιτήρια (από 26 οθόνες). Ακολουθεί… ο Λίαμ Νίσον και το «Made in Italy» (-41%), με ολίγη από τουριστική Ιταλία και 1.132 εισιτήρια (από 16 οθόνες), έχοντας φτάσει τα 14.892 συνολικά, ενώ τη δεκάδα συμπληρώνει το πρωτοεμφανιζόμενο «Ένα Ντιβάνι στην Τυνησία» με μόλις 851 εισιτήρια (από 3 οθόνες). Μην οδύρεστε, υπήρξε και «άνοιγμα» με διψήφιο νούμερο εισιτηρίων!

Τέλος, το πρώτο πείραμα των Village Cinemas να παίξουν… όπως Αμερική, με σύγχρονη «επανέκδοση» μουλτιπλεξάδικου τίτλου σε 4K και με επιπλέον Dolby Atmos, δεν είχε κάποια σοβαρή απήχηση, με το «The Matrix» του 1999 να προσελκύει μονάχα 448 θεατές (σε 5 οθόνες). Από κάπου πρέπει να ξεκινάνε τέτοιες κινήσεις…