FreeCinema

Follow us
31.0722:00

Ελληνικό box-office: Έχω ένα μυστικό!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, υπάρχει ένα «μυστικό»! Ας τραγουδήσουμε όλοι μαζί τη μεγάλη επιτυχία της Αλίκης Βουγιουκλάκη, λοιπόν…

Αρχικό σοκ: το να βλέπεις ότι τα συνολικά εισιτήρια του τετραημέρου που μας πέρασε ήταν… 47.675! Σε ολόκληρη τη χώρα! Κι εκεί που ξεκινάς να διερωτάσαι ποιος θα κλείσει πρώτος το μαγαζί του, συνειδητοποιείς πως «Το Μόνο Αγόρι στη Νέα Υόρκη» δεν εμφανίζεται πουθενά. Και ρωτάς. Και μαθαίνεις. Η εταιρεία διανομής του φιλμ ενημερώθηκε από το «studio» της αλλοδαπής ότι δεν επιτρεπόταν να κοινοποιηθούν τα νούμερα του ελληνικού ανοίγματος γιατί η ταινία δεν έχει κάνει ακόμη πρεμιέρα στις ΗΠΑ (!). Μετά τις 11 Αυγούστου, όμως, αφού θα έχει ξεκινήσει και στην Αμερική, θα μπορούμε να ξέρουμε τι έχει κάνει εδώ, ενδεχομένως και το σύνολο μαζί. Τύπου… θα μάθαιναν στο Variety τα εισιτήρια της Ελλάδας, θα προέκυπτε ο «διασυρμός» του φιλμ και θα επηρέαζε το feedback την εκεί αγορά; Τώρα που έγινε η αρχή, φαντάζομαι ότι θα ακολουθήσουν κι άλλα παρόμοια κρούσματα στο μέλλον, αφού δεν ήταν η πρώτη φορά που αμερικανική ταινία έκανε πρώτα πρεμιέρα / άνοιγμα στη χώρα μας. Στην τελική, τι τις θέλουμε τις αναλύσεις του box-office και όλα αυτά τα νούμερα, μωρέ; Ας πάμε διακοπές. Κι ας… κλείσουνε όλα!

(Σε αυτό το σημείο να προστεθεί η απουσία εισιτηρίων και για τις ταινίες «Η Δικιά μας Οικογένεια» και «Το Λιμάνι της Αγωνίας», που επίσης ξεκίνησαν την προβολή τους την περασμένη Πέμπτη. Ταμεία στα σκοτάδια…)

CONTRATIEMPO movie

Περιττό να πω ότι αυτά που μάθαμε περί του box-office του τετραημέρου δεν ήταν και τόσο ευχάριστα. Ο κόσμος καταργεί το σινεμά ως έξοδο διασκέδασης. Οι υπεύθυνοι θα το νιώσουν αργά αυτό το πράγμα και οι συνέπειές του θα χτυπήσουν πρώτα όσους βρίσκονται κάτω από τα γραφεία διανομής. Κι όταν το καταλάβουν, δεν θα σώζεται από πουθενά. Γιατί χωρίς ποιότητα στο «προϊόν» και με την κινηματογραφική παιδεία παντελώς ανύπαρκτη, το link της επαφής με το σινεμά όχι απλά το σπας. Το στέλνεις και στον αγύριστο… Πάμε σε αυτά που μάθαμε, λοιπόν, για να βρούμε το επιτυχημένο ισπανικό θρίλερ «Αόρατος Επισκέπτης»… μάλλον να παραμένει στην κορυφή με 8.505 εισιτήρια (από 31 οθόνες), πέφτοντας κατά 39%. Είναι ένα καλό κράτημα, που πιστοποιεί ότι το φιλμ αρέσει και συζητιέται έντονα (εδώ που τα λέμε, γίνεται ψιλοχαμός στα social από σχόλια περί «αριστουργήματος», αποτέλεσμα του σκουπιδιού που έχει εισπράξει το κοινό εδώ και μήνες κι έχει χάσει τον μπούσουλα στο μέτρο σύγκρισης…). Τα 3.521 εισιτήρια του Σαββάτου ήταν ο «μπροστάρης», φυσικά. Σύνολο στα 28.809 και εγώ θα το ξαναπώ: αν είχε βγει νωρίτερα τούτο εδώ, θα είχε κάνει τουλάχιστον τα διπλά αυτή τη στιγμή.

The_Big_Sick

Στο #2, το «Έρωτας Μετ’ Εμποδίων» (φωτό) έκανε ένα σχετικά αξιοπρεπές ντεμπούτο με 6.650 εισιτήρια (από 10 οθόνες). Το μικρό δίκτυο διανομής ίσως προστάτευσε αυτή τη δύσκολη να πουληθεί εδώ ταινία (με Πακιστανό ήρωα και love interest σε κώμα;). Ακολουθεί ο καινούργιος «Spider-Man» με πτώση 44% και 3.972 εισιτήρια (από 31 οθόνες). Με σπρωξίδι έχει φτάσει τα 115.693, νούμερο αρκετά χαμηλό για τόσο ονομαστό franchise (και με κοτζάμ Iron Man από δίπλα!). Στο #4, η τελευταία συνέχεια του «Πλανήτη των Πιθήκων» βρίσκεται περισσότερο εκτεθειμένη από το ελληνικό κοινό, με πτώση 54% και 3.052 εισιτήρια (από 27 οθόνες). Σύνολο… μεγάλης πίκρας, στα 42.928. Και στην πέμπτη θέση έχουμε το αποτυχημένο ντεμπούτο μιας κακής ταινίας τρόμου, του «Πρόσεχε τι Εύχεσαι», με 3.048 εισιτήρια (από 22 οθόνες). Ας πρόσεχαν.

THE HOUSE

Στο #6 έχουμε ακόμη ένα ντεμπούτο, με το ιταλικό και πλέον καθυστερημένο (μάλλον για να επιτρέψει να γίνει μεγαλύτερη επιτυχία το ελληνικό του remake) «Perfetti Sconosciuti», με 2.924 εισιτήρια (από 13 οθόνες). Κι άλλη πρεμιέρα στο #7, με το «Επιχείρηση: Καζίνο» (φωτό) που δεν προβλήθηκε για τους δημοσιογράφους (αλλά είχε κριτικές… κάμερας από την Πέμπτη κιόλας!), όμως το κοινό απείχε έτσι κι αλλιώς, βλέπε 2.908 εισιτήρια (από 23 οθόνες). Αν και είχε ξεκινήσει πολύ καλά, το «Έρωτες και Φιλίες» έπεσε κατά 58%, κόβοντας 2.713 εισιτήρια (από 8 οθόνες). Συμπαθές (τηρουμένων των αναλογιών της εποχής) το σύνολο στα 11.860. Στο #9 έχουμε την κορυφαία πτώση του τετραημέρου εντός top 10 (-71%), για τη λαϊκή γαλλική κωμωδία «Βρε Καλώς τους!», με 2.508 εισιτήρια (από 13 οθόνες). Στα 36.322 το σύνολο, το οποίο προσγειώθηκε εσπευσμένα. Τέλος για την πρώτη δεκάδα με την ιταλική λαϊκουργιά «Τα Παράπονα στο Δήμαρχο» (-41%), που έκοψε 2.176 εισιτήρια (από 10 οθόνες) και θεωρείται το… τρελό σουξέ του είδους για τούτο το καλοκαίρι, με 51.795 εισιτήρια. Αν βρεθούν και τα απαραίτητα «κονδύλια» για να έρχονται εδώ περισσότερες ιταλικές κωμωδίες, πείτε αντίο στα «ευχάριστα» γαλλικά φιλμ. Σύντομα. Αν υπάρχουν και τα θερινά σινεμά, δηλαδή…