FreeCinema

Follow us
25.0914:00

Ελληνικό box-office: Ιν «Ίνγκλις» γουί τραστ.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ο Ρόουαν Άτκινσον πήρε με προφανή (και προβλέψιμη) ευκολία τα πρωτεία, αν και τα νούμερα δεν ήταν… και πάλι διθυραμβικά.

Το 2016, το αντίστοιχο τετραήμερο μετρούσαμε 106.270 εισιτήρια. Το 2017, ανεβήκαμε στα 109.279 εισιτήρια. Φέτος, το νούμερο πέφτει στα 97.725 εισιτήρια. Δεν είναι τεράστιες οι διαφορές, όμως η διαπίστωση ότι σε ένα τετραήμερο δεν κόβονται ούτε εκατό χιλιάρικα πανελλαδικά αποτελεί κάτι το πλέον δυσάρεστο και ανησυχητικό. Το έχω ξαναγράψει πρόσφατα. Πρέπει να συνηθίζουμε σιγά-σιγά σε άλλα νούμερα, σε μικρότερη προσέλευση θεατών, η οποία θα προσαρμόσει διαφορετικά και την αγορά. Ίσως ξεκαθαρίσει και κάποια πράγματα στο τοπίο. Μάλλον… βίαια, καθώς ουδείς λαμβάνει τα σήματα που δίνουν τα ταμεία εσχάτως.

Ήταν αναμενόμενο να δούμε την επιστροφή του «Johnny English» και του Ρόουαν Άτκινσον να καταλαμβάνουν την πρώτη θέση, αν και με εισιτήρια… νέων δεδομένων. Το δεύτερο sequel του αγαπητού στη χώρα μας franchise (κυρίως εξαιτίας του ηθοποιού) έκοψε 28.347 εισιτήρια (από 98 οθόνες). Εδώ να σημειωθεί ότι οι κινηματογράφοι της ODEON δεν έπαιξαν την ταινία (#politics), άρα είχαμε μια κάποια απώλεια στο άνοιγμα. Τι σημαίνει αυτό, αναλογικά με το προηγούμενο μέρος της σειράς; Στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2011, το «Johnny English: Η Επιστροφή» έκοβε στο άνοιγμά του 40.750 εισιτήρια (από 53 οθόνες). Σήμερα, το «Ο Johnny English Ξαναχτυπά» βρίσκεται πιο κοντά στο… δεύτερο τετραήμερο του φιλμ του 2011 (27.910 εισιτήρια, από 52 οθόνες)! Δεν θα σχολιάσουμε την αναλογία ανά αίθουσα. Επειδή ο τίτλος απευθύνεται σε… απλούς και νορμάλ πολίτες που δεν έχουν τη μανία να τρέξουν του θανατά στο σινεμά από την πρώτη μέρα προβολής (όπως συμβαίνει με κάποια συγκεκριμένα genre), την Πέμπτη τα νούμερα ήταν διστακτικά (4.004), την Παρασκευή αυξήθηκαν ασυνήθιστα (5.386), το Σάββατο έγινε… της μεγάλης εξόδου (11.602) και την Κυριακή επήλθε η σχετική προσγείωση (7.355). Η μερίδα του λέοντος ανήκε στην Αθήνα, με 18.329 εισιτήρια (από 59 οθόνες). Το φιλμ δεν έχει ανταγωνισμό (από άποψης είδους) για το ερχόμενο τετραήμερο, οπότε θα δούμε αν θα του τύχει μια κάπως πιο ήπια (από τα συνηθισμένα) πτώση.

Στο #2 υποχώρησε (-52%) «Η Καλόγρια», που έχει φτάσει το απίθανο σύνολο των 200.032 εισιτηρίων! Έκοψε 16.934 εισιτήρια (από 83 οθόνες), με το Σάββατο να υπερτερεί (6.355). Στο #3 έκανε ποδαρικό η «οικογενειακή» περιπέτεια φαντασίας «Το Σπίτι με το Ρολόι στον Τοίχο», κόβοντας μονάχα 8.817 εισιτήρια (από 57 οθόνες). Τα έχουμε ξαναπεί, το είδος αυτό δεν τσουλάει στη χώρα μας. Μπροστά το Σάββατο (3.564), κλασικά. Στο #4 συναντάμε το «The Equalizer 2» (-65%), με 6.439 εισιτήρια (από 46 οθόνες). Μέχρι στιγμής σύνολο στα 34.584 εισιτήρια (και πάλι καλά…). Η πρώτη πεντάδα κλείνει με τα previews του animated «Μικροπόδαρου» (φωτό), που έκοψε 5.568 εισιτήρια (από 63 οθόνες) μονάχα στο weekend. Λιγάκι ασυνήθιστη η επικράτηση του Σαββάτου εδώ (2.841), έναντι της Κυριακής (2.727). Λογικά, θα είναι το #1 του ερχόμενου τετραημέρου, εκτός αν κρατήσει δυναμικά την παρουσία του ο «Johnny English».

Το δεύτερο sequel του animated franchise «Ξενοδοχείο για Τέρατα» δεν πτοήθηκε ακόμα (!), στην εντέκατη εβδομάδα προβολής του, με πτώση της τάξης του -31%. Έκοψε ακόμη 5.150 εισιτήρια (από 57 οθόνες) και έχει φτάσει τα 198.865. «Βράχος» τα παιδικά (ειδικά τα στουντιακά). Στο #7, ο «Κυνηγός» δεν κατάφερε να εξολοθρεύσει το είδος μας για ακόμη μια φορά, κόβοντας 4.332 εισιτήρια (από 41 οθόνες) και απώλεια του 49% σε σχέση με το άνοιγμά του. Έχει φτάσει το ασθενικό νούμερο των 18.093 εισιτηρίων. Η ψυχαγωγικότατη συνέχεια της «Επικίνδυνης Αποστολής» (-54%) εξακολουθεί να κόβει κάτι ψιλά, του τύπου 3.776 εισιτήρια (από 24 οθόνες). Ευτυχώς, υπάρχουν και κάποιοι που δεν θέλουν να βλέπουν δυόμιση ώρες έργο με… ασιατικούς υπότιτλους στο σπίτι! Για την ποιότητα του sequel, μέτριο το σύνολο στα 136.233 εισιτήρια. Στο #9, το «Κρίστοφερ & Γουίνι» δεν την παλεύει, πια. 2.629 εισιτήρια (από 58 οθόνες), δηλαδή πτώση 53% και μέτριο επίσης το score των 27.614 εισιτηρίων. Τη δεκάδα κλείνει το «Σ’ Αυτή τη Χώρα Κανείς δεν Ήξερε να Κλαίει» του Γιώργου Πανουσόπουλου (φωτό), που άνοιξε με 1.492 εισιτήρια (από 11 οθόνες). Τα 570 του Σαββάτου ήταν το «αποκορύφωμα». Στενάχωρα πράγματα. Με μια πολιτιστική βαρύτητα εδώ…

Πιο χάλια πήγανε οι υπόλοιπες πρεμιέρες της εβδομάδας! Το «Μην Ανησυχείς, Δε θα Φτάσει Μακριά με τα Πόδια» έκοψε 1.258 εισιτήρια (από 7 οθόνες), το «Χάσαμε το Δρόμο… Στοπ!» έκοψε 1.124 (από 6 οθόνες) και το «Υπεράνω Πάσης Υποψίας» μόλις 867 (από 7 οθόνες). Και έρχονται ακόμη εννέα νέοι τίτλοι από την Πέμπτη. Για τη σφαγή.