FreeCinema

Follow us
16.0620:00

Ελληνικό box-office: Ιστορίες για… δράκους.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η παντοδυναμία των οικογενειακών φιλμ (στις πρώτες θέσεις του top 10), με τη μερίδα του λέοντος σε ποσοστό εισιτηρίων, σε κάνει ν’ απορείς: πως επιβιώνουν τα σινεμά που δεν προγραμματίζουν παιδικό;

Στα 79.591 εισιτήρια μετρηθήκαμε στο προηγούμενο box-office report του τετραημέρου. Τούτο εδώ (83.567) δεν απογειώθηκε ιδιαίτερα, παρά την πρεμιέρα ενός animated τίτλου από γνωστό franchise. Ουσιαστικά, το παιδικό θέαμα κρατά… κάπως ζωντανή την αγορά, αν σκεφτεί κανείς πως τα δύο πρώτα φιλμ σε προσέλευση θεατών συγκεντρώνουν 34.569 εισιτήρια. Τα υπόλοιπα 48.998 μοιράζονται σε τριάντα τίτλους! Οι ιδιοκτήτες των κινηματογράφων μεταξύ τους καταλαβαίνουν και γνωρίζουν πως η μεγάλη εικόνα είναι «πλασματική», διότι στην πραγματικότητα ναι μεν υπάρχουν σινεμά που σκίζουν και βλέπουν και τριψήφια νούμερα ημερησίως, όμως, σε άλλα παίζουν μονάχα διψήφια ή και… μηδενικά! Πέρσι τέτοιο καιρό η αγορά έπιανε 139.729 εισιτήρια στο τετραήμερο! Στο φετινό καλοκαίρι δεν έχουμε δει ακόμα τέτοια νούμερα και η αναζήτηση ενός επόμενου μεγάλου σουξέ προκαλεί ανησυχητική αγωνία, καθώς τα περισσότερα blockbuster του αμερικάνικου καλοκαιριού δεν ταυτίζονται τόσο με τις απαιτήσεις ή τα ενδιαφέροντα του εδώ κοινού, πόσω μάλλον και με το σύνηθες ρεπερτόριο των θερινών μας σινεμά.

Έτσι, το live action remake του «Πώς να Εκπαιδεύσετε τον Δράκο σας» μπορεί να ξεκίνησε μεν στην κορυφή κόβοντας 18.204 εισιτήρια (από 198 οθόνες), όμως, όταν το… live action remake του «Λίλο & Στιτς» (-41%) συνεχίζει να πιάνει νούμερα τύπου 16.365 (από 130 οθόνες) στην τέταρτη εβδομάδα προβολής του (φτάνοντας συνολικά τα 193.411), το γεγονός μπορεί να αποκαλεστεί… χαμηλή πτήση. Το πρώτο υπερίσχυσε το Σάββατο (6.466), το δεύτερο με ελάχιστη διαφορά την Κυριακή (6.095). Ο ερχομός του animated «Έλιο» από την Πέμπτη θα δοκιμάσει τις αντοχές… και των τριών τίτλων μαζί! Το άνοιγμα του ελληνικού φιλμ «Οι Άγριες Μέρες μας» του Βασίλη Κεκάτου (φωτό) στο #3 ήταν μία έκπληξη, κόβοντας 6.094 εισιτήρια (από 25 οθόνες). Το σαββατόβραδο εκτινάχτηκε (1.889) κι αν συνεχίσει να φέρνει αντίστοιχα νούμερα και στις καθημερινές, μπορεί να φτάσει το όριο… ντόπιας «art-house» σουξεδιάς στο πρώτο του επταήμερο!

Ένα κάποιο σοκ προκάλεσε στην αγορά η σοβαρή πτώση (-57%!) της «Ballerina» (φωτό), από το φιλμικό σύμπαν του «John Wick», κόβοντας 5.804 εισιτήρια (από 85 οθόνες) στο δεύτερο τετραήμερό της. Σύνολο μονάχα στα 26.997, αξιοπερίεργη (και ατυχής) η δυσπιστία του κοινού, όπως αντάξια του έργου δεν υπήρξε κι εκείνη για την όγδοη «Επικίνδυνη Αποστολή» (-41%), που έχει συγκεντρώσει 114.905 εισιτήρια συνολικά, με αυτό το τετραήμερο να κόβει 5.638 (από 36 οθόνες). Που «χάθηκε» το κοινό του συγκεκριμένου genre; Στις πλατφόρμες; Ή στις… κάμερες των τορεντάδικων (αξιολύπητο αυτό, όσο και να μας μαστίζει η οικονομική κρίση).

Στο #6 συναντάμε το horror εξορκισμού «Η Ιεροτελεστία», με παρθενική εμφάνιση 4.983 εισιτηρίων (από 50 οθόνες). Το ότι σφαγιάστηκε από την κριτική ίσως να έπαιξε τον ρόλο του… Ακολούθησε η αχρείαστη συνέχεια του «Karate Kid» (-61%), κόβοντας 4.608 εισιτήρια (από 47 οθόνες), με σύνολο στα 22.541. Στο #8 έχουμε το «Βερμίλιο» (-9%), το art-house που τραβά έντονα την προσοχή του ανάλογου κοινού αυτές τις μέρες, με 4.553 εισιτήρια (από 18 οθόνες) και σύνολο στα 11.493 (ήδη!). Το γαλλικό «Και ο Θεός Έπλασε τη Μητέρα» άνοιξε στο #9 με 3.759 εισιτήρια (από 21 οθόνες), ενώ ο Γουές Άντερσον κρατάει τους πιστούς του σε ικανοποιητικά ποσοστά (-32%), με «Το Φοινικικό Σχέδιο» να κόβει 2.758 εισιτήρια (από 9 οθόνες), φτάνοντας σε σύνολο τα 19.763. Θα προσθέσω μονάχα μία παρατήρηση εκτός δεκάδας, παρατηρώντας πως το «Υπάρχω» του Γιώργου Τσεμπερόπουλου (φωτό) ανακτά δυνάμεις στα θερινά, κόβοντας αυτές τις μέρες 1.422 εισιτήρια (από 5 οθόνες)! Βρέθηκε στο #13 και σε σύνολο πια μετρά 850.437 εισιτήρια.

Σε άλλα νέα, προφανώς, εδώ δεν κρύβουμε τον ενθουσιασμό μας για την επανέκδοση του κλασικού hit «Το Παιδί και το Δελφίνι», που ξεκινά με αποκλειστικές προβολές στο Ciné Paris της Πλάκας από την Πέμπτη. Η ταινία έχει να παίξει επίσημα στο εμπορικό κύκλωμα της χώρας εδώ και… εξήντα χρόνια! Ήταν καιρός να μάθει ο κόσμος από πού βγήκε (και) η θρυλική σκηνή με τη Σοφία Λόρεν να τραγουδά (στα ελληνικά!) το «Τι ‘ναι Αυτό που το Λένε Αγάπη» του Τάκη Μωράκη.


ΝΕΑ