FreeCinema

Follow us
17.0319:00

Ελληνικό box-office: «Σκοτάδι» στα ταμεία.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ούτε οι κατάσκοποι Φασμπέντερ και Μπλάνσετ κατάφεραν να «αναστήσουν» το ενδιαφέρον του adult κοινού, κι ας βρέθηκαν στην κορυφή.

Στο προηγούμενο box-office report μετρούσαμε 58.356 εισιτήρια, σε τούτο εδώ τα καταφέραμε… ακόμα χειρότερα! 57.889 θεατές καταμετρήθηκαν επισήμως, νούμερο που παγιώνει την αιμορραγία στα κινηματογραφικά ταμεία. Το αντίστοιχο διάστημα τετραημέρου του 2024 δεν ήταν χειρότερο (57.691), όμως, όσο περισσότερο πίσω κοιτάμε (101.495 το 2023 και 93.379 το 2022, για παράδειγμα), τόσο πιο προβληματική γίνεται η σύγκριση των αριθμών. Το πιο ακανθώδες θέμα είναι… οι ενήλικες. Από το top 10 αυτού του τετραημέρου, 28.173 adult θεατές προτίμησαν τα μισά έργα και 12.354 προτίμησαν τα υπόλοιπα… οικογενειακά φιλμ. Αν εστιάσουμε στα 14.508 εισιτήρια (από 88 οθόνες) του ανοίγματος του κατασκοπικού θρίλερ «Σκιές στο Σκοτάδι» (στην κορυφή, προφανώς), αντιλαμβάνεστε ποια ήταν η πραγματική δυναμική των ενηλίκων σε προσέλευση στα σινεμά αυτές τις μέρες…

Το απογοητευτικό νούμερο που παρουσίασε το ποδαρικό της νέας ταινίας του Στίβεν Σόντερμπεργκ βασίστηκε κυρίως στο γεγονός του απόλυτου σνομπαρίσματος της επαρχίας (τα 10.655 εισιτήρια κόπηκαν στην Αθήνα, από 34 οθόνες), ενώ εκ του συνόλου το σαββατόβραδο (7.012) ήταν το κάπως πιο αξιοπρεπές. Ταινία είδους που (συνήθως) ικανοποιεί το ελληνικό κοινό και με τέτοια ονόματα να πρωταγωνιστούν, σίγουρα βαράει καμπανάκι στους διανομείς, οι οποίοι σίγουρα δεν αντιλαμβάνονται πως το σινεμά πλέον δύσκολα γίνεται… viral. Το γράφω έτσι διότι τις τελευταίες μέρες μονάχα (άπειρα!) posts αναφορών στη σειρά «Adolescence» του NETFLIX εντόπισα στα social. Τα σινεμά; Άφαντα.

Είναι το πρώτο τετραήμερο εδώ και μερικές εβδομάδες, όπου το παιδικο-οικογενειακό θέαμα (τουλάχιστον) ισοφαρίζει τις ταινίες ενηλίκων. Στο #4 συναντάμε το «Dog Man» με 4.057 εισιτήρια (από 63 οθόνες) και σύνολο στα 44.440, στο #5 το πρωτοεμφανιζόμενο animated «Super Wings» (φωτό) με 3.349 εισιτήρια (από 67 οθόνες), στο #6 το «Πριγκίπισσα Επαναστάτρια» με 2.108 εισιτήρια (από 41 οθόνες) και σύνολο στα 5.914, στο #8 το «Sonic 3» με 1.425 εισιτήρια (από 18 οθόνες) και σύνολο στα 131.580, και στο #10 το «Ο Πάντινγκτον στο Περού» με 1.415 εισιτήρια (από 22 οθόνες) και σύνολο στα 68.418. Στις παρακάτω θέσεις υπήρχαν ακόμη έντεκα τίτλοι παιδικών έργων…

Επιστρέφοντας στο σινεμά… για μεγάλους, η οσκαρική «Anora» (φωτό) διατηρείται σε καλά ποσοστά (-20%) και παραμένει στο #2 με 5.717 εισιτήρια (από 58 οθόνες), ανεβάζοντας το σύνολό της στο ανέλπιστο νούμερο των 65.829 εισιτηρίων. Ενημερωτικά, το «The Brutalist» (από τη θέση #11, πια) τα πήγε επίσης μια χαρά κι έχει φτάσει τα 65.915 συνολικά. Στο #3 έπεσε το «Mickey 17» (-48%), κόβοντας 4.474 (από 52 οθόνες), με το σύνολο των πρώτων έντεκα ημερών προβολής να φτάνει τα 17.828. Στο #7 συναντάμε το απολαυστικό horror «The Monkey» (-35%) που διατηρείται καλά στα multiplex (κυρίως) και έκοψε ακόμη 2.058 εισιτήρια (από 20 οθόνες). Σύνολο στα 28.319. Τσούκου-τσούκου… Τέλος, στη θέση #9 συναντάμε το «The Opera!» με previews στην αίθουσα… της Εθνικής Λυρικής Σκηνής το περασμένο Σάββατο! Ως ξεχωριστό event έκοψε 1.416 εισιτήρια.