Ελληνικό box-office: Τζούφιος και ο «Μονομάχος»!
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, μετά την εμπορική αστοχία της συνέχεια του «Joker», τα ντόπια σινεμά τρώνε κι άλλη κατραπακιά με το κατώτερο των προσδοκιών άνοιγμα του «Μονομάχου ΙΙ»! Άμα δεν «κάτσει» κι ο Δεκέμβρης… «βάρος στη συνείδησή μου, για τα τόσα σφάλματά μου, που σε διώξαν μακριά μου»!
Το προηγούμενο τετραήμερο των 98.839 εισιτηρίων είδε μια μικρή αύξηση αυτές τις μέρες, έως τα 112.267. Μπορεί μεν να ξεπεράσαμε το «ψυχολογικό σοκ» της κατοστάρας, όμως, αυτό επετεύχθη με έναν από τους πιο υποσχόμενους τίτλους της φετινής σεζόν! Και αυτό είναι αρκετά σοκαριστικό… Έτσι, λοιπόν, ο «Μονομάχος ΙΙ» έκανε ένα αρκετά χαλαρό ντεμπούτο στα 41.689 εισιτήρια (από 145 οθόνες). Εάν τον προηγούμενο μήνα η αγορά κατηγορούσε για φιάσκο τα 57.183 εισιτήρια (από 225 οθόνες) του πρώτου τετραημέρου (το οποίο μετρούσε και extra 22.063 από τις preview προβολές της Τετάρτης) του «Joker: Τρέλα για Δύο», δεν καταλαβαίνω γιατί δεν είναι ψυχρολουσία ένα τέτοιο άνοιγμα, πόσω μάλλον για sequel κοσμαγάπητης επιτυχίας 549.472 εισιτηρίων (το 2000). Η Πέμπτη (5.456) θα πρέπει να τρομοκράτησε τους αιθουσάρχες, ενώ τα 15.755 του Σαββάτου δεν τα λες και εκτίναξη… Εκ του συνόλου, τα 21.975 προέκυψαν από αθηναϊκές (44) οθόνες, ενώ από τις ειδικές προβολές αξιοπρεπή ήταν τα νούμερα των προβολών σε ATMOS (7.495 εισιτήρια, από 6 οθόνες). Το βέβαιο είναι πως η επιτυχία του πρώτου «Μονομάχου» δεν πρόκειται να επαναληφθεί.
Στο #2 ξεκίνησε την καριέρα της στις ελληνικές αίθουσες η νέα (και πρώτη αγγλόφωνη) ταινία του Πέδρο Αλμοδόβαρ, «Το Διπλανό Δωμάτιο» (φωτό), κόβοντας 11.213 εισιτήρια (από 52 οθόνες). Το adult κοινό κινητοποιήθηκε περισσότερο το σαββατόβραδο (4.836), προφανώς. Κρίνοντας και από το άνοιγμα των 9.731 εισιτήρια (από 34 οθόνες) για τις πιο εμπορικά πιασάρικες «Παράλληλες Μητέρες» στα τέλη του Οκτώβρη του 2021, θα έλεγα πως το νούμερο είναι καλό, με τον Ισπανό σκηνοθέτη να έχει σταθερό κοινό.
Εάν αναλογιστούμε το πόσο σκληρή κόντρα έπαιξε από τα άνωθεν new entries, η πτώση της τάξης του -40% ήταν μια χαρά για το «Κονκλάβιο», που έκοψε 8.233 εισιτήρια (από 53 οθόνες). Έπιασε 3.563 το σαββατόβραδο, αρέσει και συζητιέται από το ενήλικο κοινό και μετρά σύνολο στα 28.542 μέχρι στιγμής. Σε άλλα, περασμένα χρόνια, θα είχε ήδη κάνει τα διπλά. Τέτοια ταινία λαϊκού (όσο και upscale!) κοινού είναι. Στο #4 συναντάμε το τρίτο μέρος του franchise του «Terrifier» (-65%), με 7.902 εισιτήρια (από 45 οθόνες), με πιο δυνατή προσέλευση στο Σάββατο (2.913) και σύνολο στα 47.496 μετά τις πρώτες δώδεκα μέρες προβολής του. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει με το πιο δυνατό κράτημα του τετραημέρου (-16%) το αριστουργηματικό animation «Το Ατίθασο Ρομπότ» (φωτό), με 6.990 εισιτήρια (από 65 οθόνες) και πλέον ισορροπημένο weekend (3.129 και 3.249, στις αντίστοιχες μέρες). Έχει φτάσει σε σύνολο τα 79.860. Μπράβο στους γονείς που επιμένουν (για έκτη εβδομάδα) ποιοτικά.
Στο #6 συναντάμε το campy action χριστουγεννιάτικο «Red One» (-39%) (φωτό), με 5.545 εισιτήρια (από 33 οθόνες) και σύνολο στα 18.914. Ήταν το #1 άνοιγμα στις ΗΠΑ αυτό το τριήμερο. Μία κάπως βιαστική διανομή. Ακολούθησε η τρίτη ταινία του Marvel-ικού franchise «Venom» (-58%), κόβοντας 4.688 εισιτήρια (από 34 οθόνες). Θεωρώ κατόρθωμα το σύνολο των 120.885 εισιτηρίων! Το παιδικό animation «Βραδύποδες στην Κουζίνα» έκανε ποδαρικό στο #8, με 4.687 εισιτήρια (από 47 οθόνες), ενώ η αποκλειστικά μεταγλωττισμένη στα ελληνικά οικογενειακή γαλλικουργιά «Τοτό: Η Σχολική Εκδρομή» έκανε την παρθενική της εμφάνιση στο #9, κόβοντας 3.969 εισιτήρια (από 38 οθόνες). Ο πρώτος «Τοτό» είχε ανοίξει με 2.390 εισιτήρια (από 31 οθόνες) στις αρχές του περσινού Ιουλίου. Τέλος, χαίρομαι να βλέπω ότι το «The Substance» δείχνει αντοχή (-44%), κόβοντας 3.639 εισιτήρια (από 23 οθόνες). Έχει φτάσει τα 45.157 σε σύνολο.
Μπορεί η ταινία της Κοραλί Φαρζά να τα πήγε απρόσμενα καλά (πόσω μάλλον και για την ακραία τολμηρότητα πολλών σκηνών της), όμως, τα υπόλοιπα φιλμ που θριάμβευσαν στις φετινές Κάννες έχουν μείνει αρκετά πίσω (και σε μία περίπτωση εντελώς αδικαιολόγητα). Την «Anora» έχουν δει μέχρι στιγμής 36,525 θεατές, αλλά η «Emilia Pérez» (φωτό) βάλτωσε στα 7.178 συνολικά, παρά το εξαιρετικό word of mouth (που παρατηρώ και στα social). Κρίμα. Θα τα ξαναπούμε στα Όσκαρ και για τους δύο τίτλους.