FreeCinema

Follow us
12.0912:00

Ελληνικό box-office: Αδιαπραγμάτευτος ο «Απαισιότατος».


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το τρίτο μέρος του «Εγώ ο Απαισιότατος» παρέμεινε με αναμενόμενη άνεση στην κορυφή του box-office, ενώ ο Τομ Κρουζ μόχθησε κάπως για να πείσει ότι αξίζει της εμπιστοσύνης σας.

Αν και με βροχερό weekend, το αντίστοιχο τετραήμερο του 2016 είχε φέρει μπροστά στα ταμεία των κινηματογράφων 157.440 θεατές. Αυτό που μας πέρασε, από την άλλη, κόπηκαν 119.798 εισιτήρια. Δεν είναι ένας καλός απολογισμός και αν μια τέτοια διαφορά παγιωθεί τις ερχόμενες εβδομάδες, θα πρέπει να προβληματιστούμε. Όλοι εκτός… από τα γραφεία διανομής, προφανώς! Διότι αυτά τα εισιτήρια προέκυψαν με την επιπλέον «ενίσχυση» εννέα νέων ταινιών που εμφανίστηκαν (από) την περασμένη Πέμπτη στους κινηματογράφους…

Φυσικά, το δεύτερο sequel του «Απαισιότατου» Γκρου και των animated περιπετειών του παρέμεινε στο #1 με τη φόρα των… κλειστών σχολείων, κόβοντας 50.095 εισιτήρια (από 190 οθόνες) και σημειώνοντας πτώση ελαφρώς μεγαλύτερη του αναμενόμενου (-39%) για φιλμ του είδους. Τα νούμερα των καθημερινών (9.040 την Πέμπτη και 8.316 την Παρασκευή) «έκατσαν» απότομα, αλλά κατά τη διάρκεια του weekend έγινε της παλαβής (16.686 και 16.053 εισιτήρια, αντίστοιχα) και πάλι. Τα 28.582 κόπηκαν στην Αθήνα (από 95 οθόνες), που πήρε σαφές προβάδισμα, πια. Το συνολικό Ελλάδας για τις 3D προβολές έπεσε στα 3.164 (από 26 οθόνες). Με σύνολο στα 179.544 εισιτήρια στις έντεκα πρώτες μέρες προβολής του, το φιλμ δείχνει πως θα πλησιάσει την επιτυχία των «Minions» (290.513 εισιτήρια) και θα αφήσει κατά πολύ πίσω του το «Εγώ ο Απαισιότατος 2» (215.731 εισιτήρια).

Στο #2 έκανε το ντεμπούτο του το «American Made», κόβοντας 23.003 εισιτήρια (από 106 οθόνες). Εξακολουθεί να παραμένει ανεξήγητη η απομάκρυνση του mainstream κοινού της χώρας από τα φιλμ στα οποία πρωταγωνιστεί ο Τομ Κρουζ. Τούτο εδώ πήρε (δικαιότατα) καλές κριτικές γενικά και παρατηρώ ότι το word of mouth είναι επίσης θετικότατο (με πολλούς θεατές να εκπλήσσονται για την εντελώς έξω από τα δόντια σκληρή διακωμώδηση της εξωτερικής πολιτικής των ΗΠΑ). Πραγματικά, άξιζε καλύτερη υποδοχή. Καλύτερη μέρα του τετραημέρου ήταν το Σάββατο (7.282 εισιτήρια), φυσικά. Η Αθήνα κυριάρχησε ξεκάθαρα, με 17.729 εισιτήρια (από 61 οθόνες). Θα δεχτεί ένα κάποιο χτύπημα από το επερχόμενο sequel της «Annabelle» (ποσοστό mainstream-άδων) και το πιο ώριμο (λέγε με και adult) κοινό θα διχαστεί με τον ερχομό του «Victoria & Abdul», το οποίο επίσης εμπεριέχει ενδιαφέρουσες δόσεις πολιτικής.

Στο #3, η «Δουνκέρκη» συνεχίζει να πέφτει με γοργό ρυθμό (-50%), κόβοντας 16.371 εισιτήρια (από 89 οθόνες). Εδώ κάνει εντύπωση η σχετική στασιμότητα των εισιτηρίων εντός τετραημέρου ημερησίως (4.055, 3.857, 4.464 και 3.995)! 163.655 έχει κόψει συνολικά μέχρι σήμερα, υπερ-ευχαριστημένο θα πρέπει να είναι το γραφείο διανομής που η ταινία θα χτυπήσει διακοσάρα. Στο #4 συναντάμε το «Valerian» του Λικ Μπεσόν (φωτό) με ισχυρή πτώση (-54%) και 6.014 εισιτήρια (από 68 οθόνες). Στα 27.258 εισιτήρια το σύνολο. Τι να σχολιάσω; Η πρώτη πεντάδα συμπληρώνεται με το «Μεγάλωσε αν Τολμάς» που επίσης δεν κράτησε τους θεατές του στο δεύτερο τετραήμερό του (-47%), κόβοντας 5.725 εισιτήρια (από 24 οθόνες), φτάνοντας τα 21.023 συνολικά. Αξιοπρεπές.

Στο #6 έκανε ντεμπούτο το φιλμ τρόμου που… δεν ήταν φιλμ τρόμου, «Έρχεται τη Νύχτα», κόβοντας 3.426 εισιτήρια (από 19 οθόνες). Όντως, κανείς δεν ήρθε τη νύχτα! Χειρότερο στραπάτσο έπαθε η Κάθριν Μπίγκελοου με το ποδαρικό του «Detroit» (φωτό) στο #7, με 2.958 εισιτήρια (από 32 οθόνες). Όχι καλή εποχή για τέτοιο έργο, μπορεί να μου πεις. Σε καμία εποχή δεν δουλεύουν τα έργα με μαύρους εδώ, θα σου απαντήσω εγώ. Στο #8 βρίσκουμε το «Ο Σωματοφύλακας του Εκτελεστή», με τη μικρότερη πτώση στο top 10 (-17%)! 2.304 εισιτήρια (από 23 οθόνες) και, συνολικά, μιλάμε για τον νικητή (37.265 εισιτήρια) εκείνης της άδοξης κοινής ημερομηνίας εξόδου για τρεις παρόμοιου ύφους περιπέτειες (με το «Atomic Blonde» στα 32.472 και το «Baby Driver» στα 27.835) που… όλες μαζί έφαγαν τα μούτρα τους! «Ο Γιος του Μεγαλοπατούσα» είχε άνοδο (+76%!) στο #9, με 2.060 εισιτήρια (από 37 οθόνες) και σύνολο στα 31.417, ενώ το ισπανικό θρίλερ «Κανείς δεν Μπορεί να μας Σώσει» έπεσε δυνατά (-56%), κόβοντας 1.044 εισιτήρια (από 10 οθόνες). Τραγωδία οι υπόλοιπες θέσεις, με τριψήφια νούμερα που… καλύτερα να μην γνωρίζει κανείς!