FreeCinema

Follow us
15.0514:00

Ελληνικό box-office: Και η ήττα επανέρχεται…


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, με τους «Εκδικητές» να ξεφουσκώνουν με ραγδαίους ρυθμούς, τα σινεμά προσγειώθηκαν στα χαμηλά επίπεδα που παρατηρήσαμε από τον Απρίλη (ειδικά). Τι έρχεται…

Μια σειρά από μέτριες πρεμιέρες ταινιών που ενδιέφεραν ελάχιστους θεατές, σε συνδυασμό με το… διπλό χτύπημα ενός τελικού στο ποδόσφαιρο και του διαγωνισμού της Eurovision, μας δίνουν το αποτέλεσμα των 58.385 εισιτηρίων για το περασμένο τετραήμερο. Πέρσι τέτοιον καιρό, μετρούσαμε 62.452 «κεφάλια». Σήμερα, αφαιρώντας το «μπουμ!» του ανοίγματος ενός κομιξικού blockbuster (όπως οι πρόσφατοι «Εκδικητές», για παράδειγμα), παρατηρούμε το φαινόμενο μιας παγίωσης που προσεγγίζει την πενηντάρα (συνολικά) στα τετραήμερα, με ασθμαίνοντα δείγματα προσέλευσης του κόσμου στους κινηματογράφους για… οτιδήποτε άλλο. Η επερχόμενη θερινή σεζόν υπόσχεται, φυσικά, το «άλλοθι» κάποιων… ανάλαφρων φιλμ (τα περισσότερα από δαύτα δεν θα τα έβλεπες ούτε στο σπίτι σου, αν πιάνεις το υπονοούμενο…) που δύσκολα θα ανατρέψουν τούτη την κατάσταση συμπεριφοράς. Είναι προφανές ότι το καλοκαίρι θα δούμε τέρατα (#diplhs), από τα οποία ελπίζω να πάρει η διανομή ένα γερό μάθημα. Πριν να είναι αργά… για τους ιδιοκτήτες πολλών σινεμά.

Στην πρώτη θέση, λοιπόν, μόλις στην τρίτη εβδομάδα προβολής του, ο «Πόλεμος της Αιωνιότητας» χάνει ακόμη ένα τρανταχτό 58% από τα εισιτήρια του προηγούμενου τετραημέρου, για να κόψει 22.929 (από 122 οθόνες). Το μόνο εντυπωσιακό στοιχείο εδώ είναι ότι το Σάββατο (7.026) απέχει ελάχιστα από την Κυριακή (6.531), προφανέστατα διότι η πρώτη μέρα δέχτηκε το ισχυρό πλήγμα των προαναφερθέντων τελικών. Από το πλήρες τετραήμερο, πλέον, η Αθήνα είναι εκείνη που συντηρεί το φιλμ (14.578 εισιτήρια, από 57 οθόνες), με την επαρχία να έχει παραδώσει τα όπλα, κανονικά. Μέχρι στιγμής, αυτοί οι «Εκδικητές» έχουν φτάσει τα 326.615 εισιτήρια, κοινώς έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τα προηγούμενα φιλμ του franchise (το πρώτο είχε κόψει τα περισσότερα, δηλαδή 242.565 εισιτήρια). Αλλά χρειάστηκε να επιτεθούν… σύσσωμοι για να πιάσουν αυτό το νούμερο. Μετά, τι απομένει να κάνουν;

Στη δεύτερη θέση συναντάμε το ντεμπούτο του animated «Ένας Σκίουρος Σούπερ-Ήρωας 2» (φωτό), με 5.618 εισιτήρια (από 84 οθόνες). Το παιδικό θέαμα εξακολουθεί να είναι ένας δυνατός «μαγνήτης» για προσέλευση θεατών, απλά οτιδήποτε ανεξάρτητο σε προϊόν έχει σαφώς μικρότερη ισχύ από άλλα μεγαθήρια του είδους, τα οποία φέρουν μεγάλα ονόματα studios ή διαφημιστικά budgets ξοπίσω τους. Πάντως, το «άθλημα» με το ανήλικο target group κοινού όλο και μεγαλώνει στη χώρα μας, ακόμη και από μικρά γραφεία διανομής που «παίζουν» περισσότερο στον χώρο του art-house θεάματος. Ντεμπούτο και στην τρίτη θέση, με τη «Βηρυτό» και 4.507 εισιτήρια (από 48 οθόνες). «Ψάρεψε» μερίδα θεατών που ακούει «κατασκοπευτικό θρίλερ» και δοκιμάζει την τύχη του στο είδος, με το Σάββατο να βρίσκεται μπροστά (1.430), μάλλον εξαιτίας θεατών που δεν αγαπούν ούτε την μπάλα ούτε το τραγουδιστικό «camp». Στην τέταρτη θέση, το νεανικό θρίλερ τρόμου «Θάρρος ή Αλήθεια» είχε ένα οριακά αξιοπρεπές κράτημα (-44%), κόβοντας 4.493 εισιτήρια (από 41 οθόνες). Και εδώ το Σάββατο (1.352) υπερτερεί. Έχει φτάσει τα 18.630 εισιτήρια, ποσό καλύτερο από αυτό που άξιζε (ποιοτικά) ο τίτλος. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το πρωτοεμφανιζόμενο και μάλλον σκληρά διχαστικό «Κουκλόσπιτο του Τρόμου», με 3.897 εισιτήρια (από 21 οθόνες). Οι πιο βιαστικοί θεατές της Πέμπτης (1.144) δεν ξεπεράστηκαν αριθμητικά στις επόμενες μέρες προβολής του φιλμ!

Στο #6 έκανε άσχημο ντεμπούτο η νεανική κωμωδία «Κοκομπλόκο» (φωτό), ανατρέποντας κάθε πρόβλεψή μου, ότι θα κατάφερνε να παρασύρει το αντίστοιχο κοινό που συχνάζει στα multiplex. Μόλις 3.172 εισιτήρια (από 35 οθόνες), με πρώτη μέρα σε προσέλευση… την Κυριακή (985)! Εδώ εντοπίζουμε τον τίτλο που δέχτηκε το βαρύτερο χτύπημα από την τηλεόραση (ή το γήπεδο) το Σάββατο, λοιπόν. Πρεμιέρα και για το πολιτικοβιογραφικό θρίλερ «Η Ενοχή του Κένεντι», που απογοήτευσε επίσης, κόβοντας 1.650 εισιτήρια (από 25 οθόνες). Καλύτερη μέρα το Σάββατο (596), αν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μια τέτοια έκφραση… Ίσως το όνομα Κένεντι να μην σημαίνει τίποτε πια για τους Έλληνες θεατές! Όχι ότι σημαίνει και εκείνο του «Πωλ Γκωγκέν», ο οποίος έκανε ντεμπούτο στο #8 με 1.638 εισιτήρια (από 10 οθόνες). «Σουξέ» είχε το Σάββατο (572) – καταντάει σαρκασμός, μάλλον. Το παιδικό «Ζουγκλοπαρέα» (-69%), από το #9, πρόσθεσε 1.578 εισιτήρια (από 46 οθόνες) στα 13.813 του συνόλου του. Η κωμωδία «Ζευγάρι με το Ζόρι» (-61%) στάθηκε στο #10… με το ζόρι, κόβοντας 1.356 εισιτήρια (από 25 οθόνες), με σύνολο στα 7.356. Κάτι τέτοια νούμερα θα συναντάμε διαρκώς για ολόκληρο το καλοκαίρι…

Τέλος, να παρατηρήσω πως η ελληνική παραγωγή «Happy Birthday» άνοιξε (τρόπος του λέγειν) με 164 εισιτήρια (από 5 οθόνες). Μια συμπαραγωγή του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και της ΕΡΤ. Θα έπρεπε να καταζητούνται οι άνθρωποι που διάβασαν (;) και ενέκριναν αυτό το σενάριο!