FreeCinema

Follow us
21.0521:00

Ελληνικό box-office: Έσπειρε πάλι ο «Deadpool»!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ο «Deadpool» έρχεται να διευρύνει την δημοτικότητά του στο ντόπιο κοινό, ανεβάζοντας τον πήχη της επιτυχίας του franchise ακόμη πιο ψηλά. Τον ακολουθούν… κάτι γκρεμίδια.

Το λέω εδώ και εβδομάδες και θα το ξαναλέω συχνά αυτό το καλοκαίρι. Το ότι ένα blockbuster (θα) καταφέρνει να «ανασταίνει» τη συνολική εικόνα του box-office κάποια τετραήμερα δεν αποδεικνύει κάτι το υγιές για την κατάσταση της αγοράς ή τη σχέση του ελληνικού κοινού με την κινηματογραφική έξοδο ως είδος ψυχαγωγίας. Από το τετραήμερο που μας πέρασε, αν αφαιρέσουμε τα εισιτήρια του ανοίγματος του «Deadpool 2», μας μένει ένα πραγματικά θλιβερό νούμερο που φτάνει μόλις τα 29.769! Από ολόκληρη τη χώρα! Μπαίνουμε, δε, σε μια περίοδο στην οποία θα βλέπουμε να εισχωρούν στο top 10 και τίτλοι με τριψήφιο (!) αριθμό εισιτηρίων. Είμαι «εχθρός του σινεμά» επειδή τολμάω και μιλάω έτσι ή μεταφέρω στους αναγνώστες την εικόνα της πραγματικότητας; Για τη διανομή του… αδειάσματος ραφιών, ίσως. Για τους ανθρώπους οι οποίοι στέκουν μπροστά σε ελάχιστες αξιόλογες επιλογές που αξίζουν το χρήμα και τον χρόνο τους ώστε να βγουν από το σπίτι, σίγουρα όχι.

Ας ξεκινήσουμε με τα καλά νέα που έφερε η πρεμιέρα του sequel του «Deadpool». Τον Φεβρουάριο του 2016 (πολύ πιο πιασάρικη εποχή για εισπρακτική επιτυχία), το πρώτο φιλμ είχε ανοίξει με 77.774 εισιτήρια (από 83 οθόνες), ενώ τούτο εδώ ανέβασε τον πήχη στα 82.773 (από 173 οθόνες). Ουσιαστικά, τα σινεμά διπλασιάστηκαν για να πετύχουν την άνοδο, όμως βρίσκουμε κάποια ελαφρυντικά στο γεγονός ότι βρισκόμασταν στα μέσα του Μάη, στο μεταίχμιο της έναρξης του θερινού προγράμματος, με κάποια χειμερινά να υπολειτουργούν, να περιορίζουν τον αριθμό των προβολών τους ή να έχουν ήδη κλείσει, απέναντι στα open air που άνοιξαν δειλά και με ελαφρώς αντίξοες συνθήκες καιρικών φαινομένων. Σε κάθε περίπτωση, το ξεκίνημα του «Deadpool ήταν συντριπτικό (και) για την Ελλάδα, αντιπροσωπεύοντας το 74% του συνόλου των εισιτηρίων που κόπηκαν εντός του περασμένου τετραημέρου! Αναλυτικά, αν και γνωρίζουμε ότι το σκληροπυρηνικό fanbase των ταινιών του είδους προτιμά να σπεύδει την πρώτη μέρα προβολής ενός τέτοιου (κομιξικής προέλευσης) έργου, η ανταπόκριση που είχε αυτό το sequel ήταν μάλλον… οργασμική την Πέμπτη, πετυχαίνοντας (με διαφορά) και το καλύτερο score του τετραημέρου (29.083 εισιτήρια)! Η Παρασκευή ήταν μάλλον άσχημη (16.895), το Σάββατο τονώθηκε κάπως (21.727) και η Κυριακή είχε πάλι σοβαρές απώλειες (15.068). Αθήνα (34.148 εισιτήρια, από 71 οθόνες) και υπόλοιπο Ελλάδας (43.447 εισιτήρια, από 97 οθόνες) είχαν μια σχετικά αρμονική σχέση μεταξύ τους, ενώ οι ATMOS προβολές (σε 5 οθόνες Αθήνας και Θεσσαλονίκης) δούλεψαν καλά, προσθέτοντας τα υπόλοιπα 5.178 εισιτήρια που έκοψε το φιλμ. Θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να παρατηρήσουμε τα ποσοστά πτώσης του επόμενου τετραημέρου (το πρώτο «Deadpool» είχε σημειώσει απώλειες της τάξης του 58%), καθώς θα έχει να αντιμετωπίσει το νέο spin-off της «Star Wars» saga, με τα… νεανικά χρόνια του «Solo».

Ο «Πόλεμος της Αιωνιότητας» (φωτό) βρίσκει τους «Εκδικητές» να υποχωρούν κατά 62%, κόβοντας μόλις 9.081 εισιτήρια (από 65 οθόνες) στο τρίτο τους τετραήμερο. Παρά το γκρεμοτσάκισμα της προσέλευσης, πλέον, ο Marvel-ικός τίτλος μετράει ήδη 347.885 θεατές και έχει ξεπεράσει κατά πολύ τις προηγούμενες ταινίες αυτής της σειράς. Προφανώς και θα βρίσκαμε ένα παιδικό animation στις ψηλότερες θέσεις, με το «Ένας Σκίουρος Σούπερ-Ήρωας 2» (-26%) να φιγουράρει στο #3, με 4.161 εισιτήρια (από 78 οθόνες). Το σύνολό του βρίσκεται στα 10.885, καθόλου σπουδαία καριέρα, δηλαδή. Δύο ταινίες τρόμου που συνεχίζονται (και όσο να ‘ναι έχουν το κοινό τους) ολοκληρώνουν το top 5: «To Κουκλόσπιτο του Τρόμου» (2.277 εισιτήρια, από 18 οθόνες, με σύνολο στα 9.991) και το «Θάρρος ή Αλήθεια» (1.643 εισιτήρια, από 16 οθόνες, με σύνολο στα 23.642).

Στο #6 συναντάμε το κατασκοπευτικό θρίλερ «Βηρυτός» με 1.641 εισιτήρια (από 23 οθόνες) και σύνολο από τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής στα 8.335. Τέτοια νούμερα θα βλέπουμε τους επόμενους μήνες και θα τα χαρακτηρίζουμε… «μεγάλες επιτυχίες» (σαρκασμός). Μια θέση πιο κάτω, το γαλλικό «Ταλέντο» (φωτό) άνοιξε με 1.371 εισιτήρια (από 10 οθόνες), έτσι, για να λέμε ότι βγήκε κι αυτό στα σινεμά, ενώ ακολουθούν ακόμη πιο ντροπιαστικά… τριψήφια νούμερα εισιτηρίων! Στο #8, η νεανική κωμωδία «Κοκομπλόκο» με 993 εισιτήρια (από 13 οθόνες) και σύνολο στα 6.678 (άπατη πήγε), στο #9 η παιδική «Ζουγκλοπαρέα» με 973 εισιτήρια (από 30 οθόνες) και σύνολο στα 14.991 (μέτρια πράγματα) και τέλος το επίσης παιδικό «Πίτερ Ράμπιτ» στο #10 με 833 εισιτήρια (από 16 οθόνες) και σύνολο στα 53.201 (μοιάζει με… blockbuster αλλά ως στουντιακός τίτλος στόχευε πολύ υψηλότερα).

Δεν θα ασχοληθώ με τις υπόλοιπες πρεμιέρες των λιγοστών εκατοντάδων εισιτηρίων, όμως καλό είναι να κάνω μια εξαίρεση για το ελληνικό φιλμ «Too Much Info Clouding Over My Head» (φωτό), το οποίο έκοψε 287 εισιτήρια (από 3 οθόνες). Θα ήθελα, λοιπόν, να προσθέσω κάποια σχόλια σε σχέση με τα openings των πιο πρόσφατων ελληνικών παραγωγών, οι οποίες κινήθηκαν σε πραγματικά τραγικό πλαίσιο υποδοχής. 201 στο πρώτο τετραήμερο του «Do It Yourself» του Δημήτρη Τσιλιφώνη, 318 για το αντίστοιχο της «Μπλε Βασίλισσας» του Αλέξανδρου Σιπσίδη, και προ ολίγων εβδομάδων τα 164 του «Happy Birthday» του Χρίστου Γεωργίου. Ντεμπούτα τα τρία πρώτα, από διαφορετικά φιλμικά είδη, με κάποια πιο «νεανική» προσέγγιση, χαρακτηρίζουν ξεκάθαρα, πια, ένα pattern αντιμετώπισης του ντόπιου θεατή, ο οποίος θα «τσουβαλιάσει» ακόμη και την αρτιότερη από αυτές τις προτάσεις (για μένα, η ταινία του Τσιλιφώνη), έμμεσα μεταφέροντας ένα καυτό και εύλογο ερώτημα: γιατί (ειδικά στις περιπτώσεις που περιλαμβάνουν και τμήμα κρατικής χρηματοδότησης) συνεχίζονται να γυρίζονται αυτά τα έργα; Τα οποία (θα, αν όχι ήδη) γίνονται όλο και πιο ερασιτεχνικά εξαιτίας των budgets που φθίνουν. Ποιος φταίει που καταλήξαμε… στον πάτο των ταμείων; Ίσως πρέπει να ξαναδιαβάσει κανείς τις κριτικές για τους ανωτέρω τίτλους…