FreeCinema

Follow us
29.0223:00

Ελληνικό box-office: Αραχτός και… light ο «Deadpool».


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ο «Deadpool» βρέθηκε σε ελεύθερη πτώση, αν και κρατήθηκε στην κορυφή…

… του χειρότερου τετραημέρου του 2016, μέχρι σήμερα. 116.943 εισιτήρια κοπήκανε, τα νέα φιλμ δεν κατάφεραν να ανατρέψουν από την κορυφή το «Deadpool», όμως ακόμη και αυτός ο θρασύτατος superhero έκανε μια δραματική βουτιά της τάξης του 58% στο δεύτερο weekend του, αποδεικνύοντας περίτρανα τον κανόνα που θέλει τα blockbusters του σήμερα να «καίγονται» γρήγορα στα ταμεία. 31.809 εισιτήρια (από 75 οθόνες), με το υπόλοιπο Ελλάδας (17.091) να περνάει και πάλι την Αθήνα (14.718). Επισημαίνεται, διότι δεν πρόκειται για είδος ταινίας που θα περίμενε κανείς να έχει τέτοια απήχηση στην επαρχία. Στα 154.896 οι συνολικές εισπράξεις, που πραγματικά αιφνιδίασαν την ελληνική αγορά.

Spotlight - 2015 movie

Ντεμπούτο στη δεύτερη θέση έκαναν «Οι Θεοί της Αιγύπτου» με 21.097 εισιτήρια (από 54 οθόνες). Το φιλμ σφαγιάστηκε στο αμερικανικό box-office, οι κριτικοί έπραξαν αντίστοιχα (εδώ απεφεύχθη το «κακό» χάρη σε… τεχνικό πρόβλημα το οποίο ακύρωσε τη δημοσιογραφική προβολή του), κοινώς μιλάμε για μια από τις πρώτες εισπρακτικές «μπόμπες» του 2016 (κόστος παραγωγής 140.000.000 δολάρια). Στην τρίτη θέση έκανε την παρθενική του εμφάνιση το από χθες βραβευμένο με το Όσκαρ καλύτερης ταινίας «Spotlight» (φωτό), κόβοντας 14.395 εισιτήρια (από 38 οθόνες). Δύσκολο το θέμα τού φιλμ, καθυστέρησε πολύ να έρθει και στα ελληνικά σινεμά (με τα γνωστά επακόλουθα να επηρεάζουν λίγο την ταμειακή του πορεία…), όμως το οσκαρικό timing τού έκατσε εξαιρετικά και, λογικά, θα κρατηθεί γερά στη συνέχεια.

HAIL, CAESAR - 690

Έντονη η πτώση (-64%) του «Χαίρε, Καίσαρ!» (φωτό) των αδελφών Κοέν στην τέταρτη θέση, με 6.655 εισιτήρια (από 42 οθόνες) και word of mouth ασυνήθιστα αρνητικό για ταινία του κριτικά αρεστού διδύμου (έχουν κάνει χειρότερες ταινίες οι οποίες έτυχαν σαφώς πιο ευνοϊκής υποδοχής, δίχως να την αξίζουν). Σύνολο εισπράξεων στα 33.859 εισιτήρια. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το πρωτοεμφανιζόμενο θρίλερ τρόμου «Το Δάσος», με 5.413 εισιτήρια (από 30 οθόνες). Δεν φάνηκε αρκετά δελεαστικό ακόμη και για τους fans του είδους. Να πω ότι είχαν άδικο; Προσωπικά, τρόμαξα… να το δω ολόκληρο!

GRIMSBY

Σοκαριστικά άσχημο ήταν το άνοιγμα της κωμωδίας «Πρακτοράτζα» με τον Σάσα Μπάρον Κοέν, που άνοιξε με μόλις 5.297 εισιτήρια (από 40 οθόνες). Δεν κατάλαβα γιατί. Θεωρήθηκε κάκιστη μπαλαφάρα (ο ελληνικός τίτλος μάλλον έκανε κακό εδώ…); Τότε τις «Πενήντα Αποχρώσεις του Μαύρου», που είχαν ανοίξει πρόσφατα με 9.470 εισιτήρια (από 24 οθόνες), τι είδος θεατών πήγε και τις είδε; Ήταν πιο… «σικάτο»; Στην τελική, το θέμα με τα «τρελά βαφτίσια» (όπως το αποκαλώ) θέλει μεγάλη προσοχή.

The Revenant

Στην έβδομη θέση έπεσε η «Επιστροφή» (φωτό), ακριβώς πάνω στην ώρα που ο Λίο απέκτησε και το ρημάδι το Όσκαρ ερμηνείας. 4.536 εισιτήρια (από 21 οθόνες) και εξαιρετικό σύνολο στα 318.607. Να δούμε αν το ερχόμενο weekend τα τρία αγαλματάκια που πήρε η ταινία θα επηρεάσουν σε τίποτα. Το «Αλαντίν: Οι Νέες Περιπέτειες» είχε ένα σχετικά αξιοπρεπές κράτημα (-39%) και με τη βοήθεια του ελληνικού dubbing κάπως τα καταφέρνει κάθε Σάββατο και Κυριακή… νωρίς. 3.740 εισιτήρια (από 42 οθόνες), με το σύνολο στα όχι και τόσο συναρπαστικά 21.837 εισιτήρια.

ENAS ALLOS KOSMOS (4)

Το «Ένας Άλλος Κόσμος» του Χριστόφορου Παπακαλιάτη παραμένει στο top 10, για εντέκατη εβδομάδα! Το βρίσκουμε στη θέση #9 αυτή τη φορά, να κόβει 2.210 εισιτήρια (από 17 οθόνες). 43% κάτω σε σχέση με το προηγούμενο τετραήμερο, μας εγκαταλείπει σιγά-σιγά με τη φήμη της πιο αγαπητής ταινίας της σεζόν για τους θεατές. 661.536 εισιτήρια είναι αυτά! Και η απόδειξη ότι ήταν η μοναδική ελληνική παραγωγή της τρέχουσας σεζόν που ταυτίστηκε με τις απαιτήσεις του κοινού και για εγχώριο προϊόν και για λαϊκή διασκέδαση. Ας το σκεφτεί καλά η ελληνική κινηματογραφία αυτό και ας βεβαιωθεί ότι παρακολούθησε το φιλμ, γιατί πλησιάζει και η ώρα εκείνων των βραβείων μιας πιο κοντινής σε εμάς… Ακαδημίας!

Την πρώτη δεκάδα ολοκληρώνει η άνοδος της… Barbie! Οι «Μυστικοί Πράκτορές» της, αν και έπεσαν κατά 30%, κατάφεραν να εξασφαλίσουν τη θέση #10, με 1.917 εισιτήρια (από 28 οθόνες). 22.199 οι συνολικές εισπράξεις του «απέθαντου» στο ελληνικό box-office franchise. Και έπεται συνέχεια, προφανώς…

To Xypnima tis Anoixis - 2016

Στις χαμηλότερες θέσεις, οι πτώσεις των ποσοστών ήταν ασυνήθιστα υψηλές, με αρκετούς τίτλους να κυμαίνονται σε απώλειες της τάξης του 70 – 80%! Μοναδική εξαίρεση κρατήματος (για adult φιλμ) το «Μεγάλο Σορτάρισμα» (-17%), που έκοψε 1.114 εισιτήρια (από 6 οθόνες) και έχει φτάσει τα 79.345, νούμερο που ξεπέρασε κατά πολύ τις αρχικές προσδοκίες της ελληνικής αγοράς για τούτη τη θαυμάσια ταινία. Θα κλείσω τον απολογισμό του weekend που μας πέρασε με το «Ξύπνημα της Άνοιξης» (φωτό) του Κωνσταντίνου Γιάνναρη, μια φιλμικά τραγική εμπειρία που άνοιξε με μόλις 725 εισιτήρια (από 17 οθόνες). Κάκιστο το word of mouth από την πλειοψηφία των θεατών που μπήκαν στον κόπο. Το επισημαίνω γιατί είδα να πέφτουν και κάτι… παράδοξα υψηλά «αστεράκια» αξιολόγησης, τα οποία μάλλον ήρθαν από… «άλλον κόσμο»!