FreeCinema

Follow us
04.1214:45

Ελληνικό box-office: Άνετη η νίκη του «Κριντ ΙΙ».


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η επιστροφή του «Κριντ» αγκαλιάστηκε πιο θετικά από την υποδοχή που είχε δείξει προ διετίας το ελληνικό κοινό.

Βρισκόμαστε στα ίδια χαμηλά επίπεδα με το περσινό αντίστοιχο τετραήμερο (148.789 εισιτήρια), μετρώντας 146.982 εισιτήρια, με την αγορά να ελπίζει και να περιμένει από τέσσερις τίτλους που διανέμονται εντός Δεκεμβρίου να βγάλουν τα «σπασμένα» της χρονιάς (η πτώση φέτος προσεγγίζει το 10% συνολικά): «Ο Γκριντς», «Aquaman», «Η Μαίρη Πόπινς Επιστρέφει» και «The Bachelor. Θα έχει σοβαρό ενδιαφέρον να παρατηρήσουμε πόσο μεγάλη (ή όχι) θα είναι η έξοδος των Ελλήνων με προσανατολισμό την κινηματογραφική διασκέδαση στις μέρες των γιορτών.

Στην παρούσα κατάσταση τώρα, με το «Κριντ ΙΙ» να κατακτά την κορυφή με ευκολία, κόβοντας 30.216 εισιτήρια (από 77 οθόνες). Είναι μια σαφής βελτίωση σε σχέση με τα 20.744 εισιτήρια (από 51 οθόνες) που έκοψε το 2016 το πρώτο φιλμ της σειράς, η οποία έχει τις ρίζες της στο θρυλικό franchise του Ρόκι Μπαλμπόα. Το πράγμα είχε δείξει από την Πέμπτη (6.452), υποχωρώντας ελαφρά την Παρασκευή (5.642), κάνοντας το αναμενόμενο «μπαμ» το Σάββατο (10.066) και πέφτοντας τυπικά την Κυριακή (8.056). Αθήνα (15.777 εισιτήρια, από 36 οθόνες) και υπόλοιπο Ελλάδας (14.439 εισιτήρια, από 41 οθόνες) επέδειξαν ιδιαίτερα υγιή και ισορροπημένη συμπεριφορά! Το sequel θα αγωνιστεί για να προσεγγίσει την κατοστάρα σε σύνολο, εξαιτίας καταιγισμού νέων ταινιών ανά εβδομάδα, οι οποίες θα του κοστίζουν (πρωτίστως) τις απαραίτητες αίθουσες για να παραμείνει στο… ring των ταμείων.

Το animated «Ραλφ Εναντίον Ίντερνετ» της Disney παρέμεινε στο #2 (-14%), με 23.595 εισιτήρια (από 152 οθόνες). Προφανώς, το χρήμα «σκάει» αποκλειστικά από μεταγλωττισμένες προβολές, με την Κυριακή (11.865) να κερδίζει το Σάββατο (9.419), διότι τότε οι γονείς ή δουλεύουν ή κάνουν τα ψώνια τους. Σύνολο στα 55.492 εισιτήρια μέχρι στιγμής, όχι σπουδαία πράγματα, θα δεχτεί και άγριο χτύπημα από τον «Γκριντς» στο επερχόμενο weekend. Το «Αιγαίο SOS» εξακολουθεί να πέφτει (-41%) χωρίς ιδιαίτερες ελπίδες να επιζήσει μέχρι τις γιορτές, κόβοντας 20.114 εισιτήρια (από 70 οθόνες). Η επαρχία είναι ο μπροστάρης (11.115 εισιτήρια, από 47 οθόνες) και το Σάββατο (8.422) η πιο μαζική του βραδιά. Έχει φτάσει τα 171.617, δηλαδή θα προσπαθήσει (αρκετά) να πιάσει τα 250.000. Αρκετά υψηλότερα από τις περισσότερες προβλέψεις για τούτη την λαϊκή κωμωδία. Στο #4 (και χωρίς κριτικές…) έκανε ντεμπούτο το θρίλερ τρόμου «Η Δαιμονισμένη Χάνα Γκρέις», κόβοντας 13.949 εισιτήρια (από 67 οθόνες). 4.679 έκανε το σαββατόβραδο, ενώ επί του συνόλου τα 7.639 προήλθαν από 23 αθηναϊκές οθόνες. Ταχείας κατανάλωσης «χοροράκι»… Η πρώτη πεντάδα κλείνει με έναν (τελικά) αχρείαστο «Ρομπέν των Δασών» (φωτό), που έκανε άσχημο ντεμπούτο στα 11.640 εισιτήρια (από 62 οθόνες). 4.009 θεατές τον προτίμησαν για την ψυχαγωγία τους το Σάββατο.

Κατρακύλα (-51%) για τις «Χήρες», που έκοψαν 11.572 εισιτήρια (από 64 οθόνες). 4.884 το σαββατόβραδο, στα 50.646 το σύνολο μετά τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής. Είκοσι και κάτι ακόμη σε ψιλά θα προσθέσουν στην καριέρα τους, όπως φαίνεται. Το «Φανταστικά Ζώα: Τα Εγκλήματα του Γκρίντελβαλντ» (-54%!) βρέθηκε στο #7, με 9.729 εισιτήρια (από 51 οθόνες). Κι εδώ επικρατέστερο το Σάββατο (3.746), με το σύνολο να έχει φτάσει τα 128.939. Θα πλησιάσει τα εκατόν πενήντα και θα χαθεί με την εμφάνιση του «Aquaman». Το μικρό φαινόμενο που ακούει στον τίτλο «Bohemian Rhapsody» (-46%) ακολουθεί με 5.371 εισιτήρια (από 28 οθόνες). Ειλικρινά, δεν θυμάμαι άλλη μουσική ταινία να έχει δουλέψει τόσο καλά στην Ελλάδα, εδώ και δεκαετίες! Έχει φτάσει τα 129.595 (επειδή αγαπάτε τα τραγούδια των Queen…). Στο #9 βρίσκεται «Ο Καρυοθραύστης και τα Τέσσερα Βασίλεια» (-28%) με 5.331 εισιτήρια (από 74 οθόνες). Η… μεταγλωττισμένη Κυριακή (2.524) ήταν η καλύτερη μέρα του. Στα 98.296 η σούμα, θα τσιμπάει ψίχουλα από λιγοστές οθόνες που δεν θα αλλάξουν παιδικό τις ερχόμενες εβδομάδες. Ντεμπούτο στο #10 για τον «Ευτυχισμένο Όσκαρ» (φωτό) που… δεν ευτύχησε ιδιαιτέρως (κι ας ήρθε και ο αρκετά γερασμένος Ρούπερτ Έβερετ από τα μέρη μας για να προωθήσει την ταινία του), κόβοντας 5.130 εισιτήρια (από 12 οθόνες). Θα κάνει καριέρα «θερινής σεζόν» όπως χαρακτηρίζω εσχάτως τους τίτλους που προσεγγίζουν τα δεκαπέντε χιλιάρικα.

Πιο κάτω… ακόμη πιο δύσκολες στιγμές. Δεν βοηθήθηκε από τις (ελαφρώς υπερβολικές) κριτικές η νεοφερμένη «Σιωπηλή Επανάσταση», άλλο ένα παράδειγμα «world cinema» τίτλου που δεν έπεισε το κοινό να πάει σινεμά και να δει κάτι το οποίο… προφανώς και δεν το ενδιέφερε. Θα το ξαναπώ: το σινεμά είναι πρωτίστως είδος ψυχαγωγίας, του οποίου… του έχουμε πετάξει τα μάτια έξω στην Ελλάδα. Από την άλλη, το «art-house» και τα «ξενόγλωσσα» αφορούν περιορισμένο αριθμό θεατών, οι οποίοι θα έπρεπε να είναι βαθύπλουτοι (#irony) για να τα προλαβαίνουν όλα, κάθε εβδομάδα, με τόσα που βγαίνουν! 1.964 εισιτήρια (από 10 οθόνες) για τούτη τη γερμανική παραγωγή, ενώ η επίσης πρωτοεμφανιζόμενη «Μαρλίνα» (φωτό) από την Ινδονησία έκοψε 142 εισιτήρια σε δύο αθηναϊκές αίθουσες. Ναι. Τι;

Και μην ξεχνάτε… ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΕΙ ΤΟ «THE FAVOURITE» ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥΣ ΤΟΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟ!