Ελληνικό box-office: Κλειστό λόγω διακοπών.
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το sequel του «Mamma Mia!» συνεχίζει να τραγουδά από την κορυφή, αλλά ο περισσότερος κόσμος είναι πια αλλού…
Δεν είναι 2018… Το πρώτο «Mamma Mia!» στο τρίτο του τετραήμερο έκοβε τότε 52.850 εισιτήρια (από 108 οθόνες) και χαιρόταν ο κόσμος όλος. Σήμερα, στο αντίστοιχο τετραήμερό του, το «Mamma Mia! Here We Go Again» αιμορραγεί σε αριθμό κινηματογράφων (από 135 έπεσε στους 47!) και ένα (λογικά) βαρβάτο -67% των εισιτηρίων το βρίσκει στα 8.852, με το σύνολο μέχρι στιγμής να φτάνει τα 152.113. Επειδή η πρώτη ταινία παιζόταν μέχρι τα μέσα του Οκτώβρη, είναι λίγο δύσκολο να δώσω πρόβλεψη τελικού συνόλου, πόσω μάλλον όταν τα ήδη υπάρχοντα νούμερα αποτελούν ένα κάποιο σοκ. Η σίγουρη διαπίστωση είναι μονάχα μία: όταν αυτός ο τίτλος δεν αρκεί για να ενεργοποιήσει τις μάζες, μάλλον βρισκόμαστε σε τομή ραγδαίων αλλαγών για όσα νομίζαμε πως γνωρίζαμε για την ελληνική κινηματογραφική αγορά.
Στο #2 παραμένει το δεύτερο sequel του animated franchise «Ξενοδοχείο για Τέρατα» (οι παιδικές ταινίες και οι κατσαρίδες θα επιζήσουν μονάχα στο φινάλε…), που σημείωσε πτώση της τάξης του 42%, κόβοντας 6.705 εισιτήρια (από 52 οθόνες), φτάνοντας τα διόλου αμελητέα 149.526. Έχει πέραση τούτο εδώ στα παιδιά, όπως μας είχε δείξει και το προηγούμενο μέρος του. Η γαλλική κομεντί «Θα Έρθω Κοντά σου Σιγά-Σιγά» (φωτό) έκανε ντεμπούτο στο #3 με 5.991 εισιτήρια (από 17 οθόνες). Το κοινό ακολούθησε πιστά τον ελληνικό τίτλο τού φιλμ, δηλαδή. Στο #4, το επίσης γαλλικό «Έτσι Είναι η Ζωή»… αντεπιτίθεται (με άνοδο 125%!) και κόβει 5.472 εισιτήρια (από 18 οθόνες). Αποτελεί το sleeper hit του φετινού καλοκαιριού για το είδος του, το οποίο παρά την τυπική υπερφόρτωση δεν έφερε σχεδόν κανένα πραγματικό σουξέ μέσα στους τελευταίους μήνες. Έχει ξεπεράσει το ασφαλές όριο της σαραντάρας, μετρώντας ήδη 43.337 εισιτήρια. Στο #5 άνοιξε… ακόμη μια γαλλική κωμωδία (η κατάσταση είναι πιο αστεία κι από τις ίδιες τις ταινίες…), η «Οικουγένεια» των βλαχαδερών του Ντανί Μπουν, με 4.409 εισιτήρια (από 24 οθόνες). Και εδώ κλείσαμε με τα γαλλικά!
Στο #6, το πρωτοεμφανιζόμενο «Με Αγάπη, Τζούλιετ» (φωτό) μπορούμε να πούμε ότι υπήρξε κάπως πιο αποτελεσματικό, εξαιτίας της αναλογίας εισιτηρίων με σινεμά. 4.118 εισιτήρια (από 10 οθόνες) δεν είναι κάτι το σπουδαίο, αλλά εκεί που έχουμε καταντήσει να κατεβάζουμε τον πήχη πια… Στο #7, το animated παιδικό «Ο Μαγεμένος Πρίγκιπας» (-33%) έκοψε 4.019 εισιτήρια (από 47 οθόνες), φτάνοντας τα 14.565, ενώ στο #8 το «Μια Αμερικανική Ληστεία» σημειώνει μια μικρή άνοδο (+20%), με 3.833 εισιτήρια (από 8 οθόνες). Οδεύει με σιγουριά προς τη σαραντάρα κι ετούτο, μετρώντας 36.474 εισιτήρια μέχρι στιγμής. Φιάσκο και στην Ελλάδα (όπως Αμερική) το νεανικό «Σκοτεινές Δυνάμεις», που άνοιξε στο #9 με μόλις 3.621 εισιτήρια (από 36 οθόνες), ενώ το top 10 συμπληρώνει «Το Βιβλιοπωλείο της Κυρίας Γκριν» (+38%), το οποίο έκοψε 3.474 εισιτήρια (από 12 οθόνες), για να φτάσει τα 14.975. Με το μπαρδόν, αλλά η συνολική εικόνα του box-office μοιάζει λες και τα ΚΑΠΗ βγήκανε για σινεμά με τα πούλμαν το ΣουΚου! Τέλος, οι πρωτοεμφανιζόμενες «Καλοκαιρινές Νύχτες» ηττήθηκαν παταγωδώς, κόβοντας 1.549 εισιτήρια (από 9 οθόνες).
Μέσα σε όλο αυτό το κλίμα, με τα ταμεία να σέρνονται για να πλησιάσουν τα 70.000 εισιτήρια πανελλαδικά (!) εντός τετραημέρου, την ερχόμενη Πέμπτη μας περιμένουν 8 (ναι, οκτώ γράφει!) πρεμιέρες, οι περισσότερες εκ των οποίων θα στουκάρουν με κρότο. Το έχουν κάψει!