FreeCinema

Follow us
18.0220:00

Ελληνικό box-office: «Captain»… υποτονικούλης.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, με πολλές εμπορικότατων προδιαγραφών νέες ταινίες και μια… Valentine’s Παρασκευή, η σούμα των εκατό χιλιάρικων ήταν τόσο απογοητευτική όσο και η επιστροφή του «Captain America».

Το να ανεβαίνουμε από τα 87.781 εισιτήρια του προηγούμενου box-office report στα 100.529, με πολλές πρεμιέρες για όλα τα γούστα, μονάχα ισχυρή ψυχρολουσία μπορεί να σημαίνει, πόσω μάλλον όταν υπήρχε και μια Valentine’s Παρασκευή, η οποία οδήγησε στους κινηματογράφους μόλις 16.911 θεατές. Η κορυφή ανήκε στην… αλλαγή ταυτότητας (και χρώματος!) του «Captain America», με το τέταρτο φιλμ του Marvel-ικού franchise το οποίο ξεκίνησε μάλλον άδοξα, κόβοντας 26.088 εισιτήρια (από 123 οθόνες). Δεν είναι δίκαιο να κάνουμε συγκρίσεις με το all-star καστ του sequel του 2016, που από μόνο του είχε ανοίξει με όσα εισιτήρια κόπηκαν συνολικά το περασμένο τετραήμερο (101.800 εισιτήρια, από 155 οθόνες)! Περιέργως, τα fanboys δεν έκαναν χαμό από την Πέμπτη (5.524), με το Σάββατο (8.910) να παίρνει κεφάλι χωρίς να εντυπωσιάζει. Είναι προφανές πως με ζόρι θα προσεγγίσει (και αν) την κατοστάρα μέχρι το τέλος της καριέρας του στα ελληνικά σινεμά.

Περιέργως, το άνοιγμα του πρωτότυπου και εκκεντρικά fun (για κάθε ηλικία) «Dog Man» (φωτό) ήταν κατώτερο των προσδοκιών, με 15.173 εισιτήρια (από 106 οθόνες). Ενδεχομένως να θεωρήθηκε πιο «weird» από τα όρια του επιτρεπτού για τους Έλληνες γονείς. Άδικο. Στο #3 υποχώρησε σχετικά χαλαρά (-35%) το οσκαρικής φήμης «The Brutalist», κόβοντας 11.825 εισιτήρια (από 60 οθόνες), με (πιο) δυναμικό σαββατόβραδο (5.274) και σύνολο των πρώτων έντεκα ημερών προβολής στα 38.296. Κάτι παραπάνω από ικανοποιητικό, αν αναλογιστούμε την τεράστια διάρκεια του φιλμ.

Η επιστροφή της Μπρίτζετ Τζόουνς δεν χαροποίησε τόσο το ντόπιο κοινό, με το «Τρελή από Έρωτα» να κάνει μετριότατο άνοιγμα στο #4, με 9.938 εισιτήρια (από 85 οθόνες). Ούτε την Παρασκευή των ερωτευμένων (2.552) κατάφερε να εκτιναχθεί, πετυχαίνοντας την καλύτερη προσέλευση το Σάββατο (3.755). Η προηγούμενη ταινία με την ονομαστή Βρετανίδα ηρωίδα είχε ξεκινήσει με 17.259 εισιτήρια (από 76 οθόνες) το 2016. Δύο λόγοι μπορούν να δικαιολογήσουν την πτώση της: α) δεν αφορά σχεδόν κανέναν πια και β) η άμεση «διαρροή» της ταινίας εκεί έξω, καθώς το studio της Universal θεώρησε πως οι Αμερικανοί θεατές ποσώς νοιάζονται για ένα τέτοιο προϊόν, πασάροντας λοιπόν τον τίτλο στην πλατφόρμα του Peacock από τις 14 Φεβρουαρίου (!), με τα προφανή αποτελέσματα.

Νέα είσοδος και στο #5, για το οσκαρικό πολιτικό δράμα «Είμαι Ακόμη Εδώ» (φωτό), το οποίο έκοψε 5.248 εισιτήρια (από 28 οθόνες). Διστακτικό άνοιγμα, με τα μισά σχεδόν εισιτήρια να προέρχονται από το Σάββατο (2.531). Έχει εξαιρετικό word of mouth, πάντως. Στο #6 υποχώρησε (-43%) το «Υπάρχω» (-39%) του Γιώργου Τσεμπερόπουλου, κόβοντας 4.734 εισιτήρια (από 38 οθόνες). Τα εννιακόσια χιλιάρικα δείχνουν κάπως ουτοπικά, πια, αλλά κανείς δεν ξέρει τι μπορεί να συνεχίσει να κόβει σε εορταστικές περιόδους του επόμενου διαστήματος ή και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Σύνολο μέχρι στιγμής στα 835.111.

Ακολουθούν τρεις ταινίες οικογενειακού / παιδικού ενδιαφέροντος, με αρκετά πεσμένα ποσοστά προσέλευσης. Στο #7 το «Ο Πάντινγκτον στο Περού» (-48%), με 4.354 εισιτήρια (από 44 οθόνες) και σύνολο στα 58.558, στο #8 το «Flow» (-47%), με 3.624 εισιτήρια (από 45 οθόνες) και σύνολο στα 19.476, και στο #9 το «Sonic 3» (-52%), με 2.896 εισιτήρια (από 34 οθόνες) και σύνολο στα 125.652. Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η ντιλανική βιογραφία «A Complete Unknown» (-53%) (φωτό), κόβοντας 1.968 εισιτήρια (από 21 οθόνες), με το σύνολό της να φτάνει τα 29.416. Για ένα genre που είθισται να «πατώνει» στην Ελλάδα, πολύ καλό το νούμερο.