Ελληνικό box-office: «Το Παιδί και το Δελφίνι» σε… «Άγριες Μέρες».
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ο Βασίλης Κεκάτος και… η Σοφία Λόρεν έδωσαν ζωή σε λίγα σινεμά, δίπλα σε μια κατήφεια που σπαράζει θερινά και θεατές. Κακές ταινίες ή άθλιος προγραμματισμός;
Σύνολο 83.567 εισιτηρίων μετρούσαμε στο προηγούμενο box-office report και σε τούτο εδώ, παρά την τονωτική ένεση κάμποσων νέων τίτλων που υπόσχονταν πολλά (φευ!), η φάση προκύπτει… βαλτώδης. 84.773, με πρεμιέρα animated ταινίας της Pixar; Χάλια! Μόνο να σκεφτεί κανείς πως το «Έλιο» πήρε την πρωτιά από το «28 Χρόνια Μετά» για… 215 εισιτήρια διαφορά, μόλις! Δηλαδή, ένα Disney-κό παιδικό ήρθε στα ίσα με sequel με ζόμπι (που τα αναζητάς με το σταγονόμετρο, αλλά τέλος πάντων…)! Με το πρώτο, πάντως, κλαίνε και στην Αμερική. Εδώ, 13.814 εισιτήρια (από 153 οθόνες), με καλύτερη συμπεριφορά την Κυριακή (4.215), ένεκα άστατου καιρού το σαββατόβραδο, προφανώς. Στο μέτωπο του Ντάνι Μπόιλ, πάλι, έχουμε 13.599 εισιτήρια (από 111 οθόνες), με πιο «υγιές» Σάββατο (4.356), λογικά από τα multiplex. Αν ρωτάς κι εμένα, δεν μπορώ να αδικήσω το κοινό, καθώς… υπέφερα και με τα δύο!
Ακολουθούν… τα δύο παιδικά που έκαναν «upgrade» από animated σε live action: το «Πώς να Εκπαιδεύσετε τον Δράκο σας» (-43%) στο #3 με 10.107 εισιτήρια (από 103 οθόνες) και το «Λίλο & Στιτς» (-43%) στο #4 με 9.334 εισιτήρια (από 74 οθόνες). Τα αντίστοιχα σύνολά τους είναι 40.671 και 212.368. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η όγδοη «Επικίνδυνη Αποστολή» (φωτό) με άνοδο (+38%!), κόβοντας 7.796 εισιτήρια (από 31 οθόνες). Ένα από τα καλύτερα φιλμ του φετινού καλοκαιριού και μετρά σύνολο μονάχα στα 125.907 μέχρι στιγμής! Ενώ θα έπρεπε να είχε πιάσει τα διπλάσια…
Στο #6 έκανε ποδαρικό το ισπανικό πολιτικοαστυνομικό «Διπλή Ταυτότητα» (φωτό), κόβοντας 5.532 εισιτήρια (από 18 οθόνες). Σχετικά αξιοπρεπές άνοιγμα, αλλά τυπικό για το καλοκαίρι, εξαρτημένο από το word of mouth για τη συνέχεια. Στο #7 συναντάμε το… σε συγκεκριμένα σινεμά hit του Βασίλη Κεκάτου «Οι Άγριες Μέρες μας» (-20%), με 5.052 εισιτήρια (από 22 οθόνες). Μαζί με το δεύτερο τετραήμερό του έχει ξεπεράσει τη safety zone του δεκαχίλιαρου (για ελληνικό τύπου «art-house» διανομής) και μετρά ήδη 15.340 σε σύνολο. Θα μπορέσει να τα διπλασιάσει; Δύσκολο στοίχημα. Ακολουθούν κάτι διχίλιαρα… παράξενων συμπεριφορών! Το «Βερμίλιο» (-37%) στο #8, με 2.858 εισιτήρια (από 16 οθόνες) θεωρείται το πρώτο καλλιτεχνικό indie σουξέ του φετινού καλοκαιριού, φτάνοντας πλέον τα 15.935 σε σύνολο. Σοκ απογοήτευσης τα 32.604 που έχει φτάσει η «Ballerina» (-60%), η οποία πρόσθεσε ακόμα 2.335 εισιτήρια (από 32 οθόνες) στο σύνολό της από τούτο το τετραήμερο, ενώ τα 27.224 του «Karate Kid: Θρύλοι» (-51%), με 2.268 εισιτήρια (από 20 οθόνες), σε κάνουν ν’ απορείς: πως έγινε αυτό (και γιατί!);
Στο #14 συναντάμε έναν… killer συνδυασμό που λειτούργησε ολόσωστα: η αποκλειστική πρεμιέρα της επανέκδοσης του ξεχασμένου (για λόγους απαράδεκτους, αν λάβει κανείς υπόψη τα στοιχεία που συνδέουν το φιλμ με τον τόπο μας) classic «Το Παιδί και το Δελφίνι», σε διανομή της REPERTORY. Από τη μία η δυναμική του Ciné Paris (που δεν έπαιρνε ανάσα από τα sold-out όλο το τετραήμερο και… ήδη έχει ξεπουλήσει έως και την Τρίτη!), από την άλλη η δυναμική του ελληνικού τοπίου στα ’50s και της Σοφία Λόρεν να τραγουδά το «Τι ‘ναι Αυτό που το Λένε Αγάπη». Αποτέλεσμα; 335, 337, 336 και 342 εισιτήρια (στις αντίστοιχες μέρες), με άθροισμα 1.350 εισιτηρίων (από μία οθόνη!). Κι απόψε έκοψε… 343! Ξανασκεφτείτε το. Σοβαρά!