FreeCinema

Follow us
11.0413:30

Ελληνικό box-office: Κούνια που σας κούναγε…


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ακόμη ένα παιδικό animation «έσωσε» κάπως τα προσχήματα του εγκληματικού προγραμματισμού που εξοντώνει κοινό και σινεμά (σύνηθες το φαινόμενο τέτοια εποχή…).

Η μετα-οσκαρική περίοδος παλαιότερα επέτρεπε στις βραβευμένες ταινίες να έχουν μια καλή καριέρα στα ελληνικά κινηματογραφικά ταμεία. Τα τελευταία χρόνια, όμως, με τους περισσότερους τίτλους να διανέμονται αρκετά νωρίτερα, δεν υπάρχει «ψωμί» γι’ αυτά τα φιλμ μέχρι να πιάσει η άνοιξη, οπότε οι ντόπιοι διανομείς έχουν σκαρφιστεί να… αδειάζουν τα ράφια τους με προϊόν που θα έμενε στα αζήτητα ακόμη και από το μεγάλο ξεσκαρτάρισμα της θερινής περιόδου! Παραγωγές της τελευταίας διετίας που μπορεί και οι ίδιες οι εταιρείες τους να μην θυμούνται ότι πούλησαν στην Ελλάδα, τίτλοι που πρέπει να περάσουν στην τηλεόραση λόγω συμβολαίου αλλά κάπου είχαν «ξεχαστεί» από την κινηματογραφική τους διανομή (μια τέτοια περίπτωση ακύρωσε την προβολή φιλμ στις αίθουσες την περασμένη εβδομάδα, καθώς το ίδιο έργο είχε προγραμματιστεί και από συνδρομητικό κανάλι!), ότι μπορεί να φανταστεί κανείς… εκτός από τους θεατές, φιγουράρει στα σινεμά για να αρπάξει λίγες χιλιάδες εισιτήρια. Από το τίποτα, κάτι είναι και τα ψιλά που θα μαζέψει… Βέβαια, ουδείς προβληματίζεται από μια γενική εικόνα της αγοράς που καταστρέφεται ολοσχερώς. Το κοινό δεν δύναται να ξεχωρίσει το καλό έργο από τη σκαρταδούρα καμίας δεκαριάς νέων ταινιών ανά εβδομάδα (επτά διανεμήθηκαν την περασμένη, τελικά), απαξιώνει το σύνολο των φιλμ, χάνει το νόημα του τι εστί κινηματογράφος + ψυχαγωγία συνδυαστικά και τα ταμεία βογκάνε. Εάν τα ελληνικά γραφεία διανομής νομίζουν ότι κάνουν εμπόριο έτσι, μάλλον λάθος επαγγελματικό κλάδο επέλεξαν, κάποιοι πάγκοι θα περισσεύουν στις λαϊκές αγορές και για δαύτα. Να το πω πιο λιανά και «βρώμικα»: βγάζεις μαλακίες, πάνε άπατες, στο τέλος θα κλείσεις τα σινεμά που σε παίζουν κι ύστερα… να δω γιατί συνεχίζεις να αγοράζεις τα πάντα από τις αγορές του εξωτερικού. Θέλεις να πουλάς «αρπαχτές» και «πακετάκια» στα κανάλια; Άσε το σινεμά στην ησυχία του, λοιπόν!

The-Boss-Baby

Τα 92.004 εισιτήρια που κόπηκαν συνολικά το περασμένο εισιτήρια αποτελούν και το χειρότερο (μέχρι στιγμής) score για το 2017. Στο πλαίσιο της σεζόν, για να βρούμε ακόμη πιο τραγικό αριθμό, πρέπει να φτάσουμε στο weekend μετά το Δεκαπενταύγουστο, έτσι, για να αντιληφθείς καλύτερα την κατρακύλα… Στο #1, με 23.936 εισιτήρια (από 113 οθόνες), βρέθηκε το παιδικό animation «Αρχηγός από Κούνια», μονάχα με μεταγλωττισμένες κόπιες προφανώς. 2.214 εισιτήρια έκοψαν οι 3D προβολές, η επαρχία είχε το προβάδισμα (μάλλον εξαιτίας περισσότερων οθονών αριθμητικά), ενώ το Σάββατο (ασυνήθιστο) ήταν η πιο εμπορική μέρα για το φιλμ, με 9.775 εισιτήρια. Μέτρια η υποδοχή, λοιπόν, και σαφώς αποκλειστικά από ανήλικα (μαζί με λιγοστούς και ατυχείς ενήλικες συνοδούς…).

THEIR FINEST

Η εμφάνιση του άνωθεν «Αρχηγού»… τσάκισε το δεύτερο τετραήμερο του «Χαμένου Χωριού» των Στρουμφ, που έπεσε κατά 61% σε σχέση με το άνοιγμά του, κόβοντας έτσι 20.723 εισιτήρια (από 137 οθόνες). Ακριβώς ίδια χαρακτηριστικά συμπεριφοράς με το προαναφερθέν φιλμ κι εδώ, με το Σάββατο να κάνει το μεγαλύτερο σουξέ (στα 8.325 εισιτήρια). Μάλλον δεν ενέπνευσε ο καιρός της Κυριακής. Το σύνολο έχει πιάσει τα 83.543 εισιτήρια, που δεν είναι και εντυπωσιακό για το franchise, αλλά με τις σημερινές αναλογίες της αγοράς το λες και επιτυχία. Στο #3 παρέμεινε το «Φάντασμα στο Κέλυφος», αλλά με πτώση της τάξης του 49% (τυπική για το genre του φανταστικού). 8.918 εισιτήρια (από 70 οθόνες) για δεύτερο τετραήμερο είναι κάτι το εντελώς δραματικό. Τι να «αναλύσουμε» εδώ; Τα 3.017 εισιτήρια του Σαββάτου, που ήταν η… καλύτερη απόδοση στα ταμεία; Τα 36.782 εισιτήρια των πρώτων έντεκα ημερών; Στο #4, άλλη πίκρα. Η «Πεντάμορφη και το Τέρας», που πλησιάζει το ένα δισεκατομμύριο δολάρια σε εισπράξεις παγκοσμίως, αλλά στην Ελλάδα η αντιστοιχία (μέχρι τις 2/4) ήταν… 1.053.564 (σε δολάρια, πάντοτε). Μπορεί το εγχώριο σύνολο των 162.836 εισιτηρίων να φαντάζει μεγάλο, όμως, στην πραγματικότητα, το φιλμ υπέστη ήττα στην ελληνική αγορά. 8.326 εισιτήρια (από 84 οθόνες) στο τέταρτο τετραήμερο (-55%), με το Σάββατο (και εδώ) να υπερτερεί, στα 3.106 εισιτήρια. Το top 5 συμπληρώνει η πρωτοεμφανιζόμενη πολεμική κομεντί «Η Καλύτερη Στιγμή τους» (φωτό) με 5.025 εισιτήρια (από 29 οθόνες). Τα περισσότερα προήλθαν από το Σάββατο (2.593), πιθανότατα λόγω απόγνωσης των θεατών να βρουν κάτι αξιοπρεπές να παρακολουθήσουν (το φιλμ δεν ήταν κακό).

THE SECRET SCRIPTURE

Στο #6, το θρίλερ «Τρέξε!» έπεσε μονάχα κατά 24% σε σχέση με το προηγούμενο (τρίτο) τετραήμερό του, κόβοντας 4.845 εισιτήρια (από 31 οθόνες). Είναι μια περίπτωση που «έπιασε» περισσότερο το αθηναϊκό κοινό (τα 3.211 κόπηκαν στην πρωτεύουσα, για παράδειγμα), άρεσε πολύ, ξάφνιασε την αγορά και το σύνολό του (στα 61.217 αυτή τη στιγμή) έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία. Αν διατηρήσει παρόμοια πτωτικά ποσοστά και βρίσκει αίθουσες για να συνεχίζει, μπορεί να φτάσει ακόμη πιο ψηλά! Στο #7, συναντάμε το απογοητευτικό ντεμπούτο της «Μυστικής Γραφής» (φωτό) που… δεν μαθεύτηκε ακριβώς ότι υπήρχε στις αίθουσες, άρα έκοψε 3.337 εισιτήρια (από 29 οθόνες). Ο «Κονγκ», από την άλλη, έσκισε συνολικά (102.508 εισιτήρια), διότι πρόσφερε άψογο θέαμα και ψυχαγωγία. Βρέθηκε στο #8, με 2.336 εισιτήρια (από 12 οθόνες) στο πέμπτο του τετραήμερο (-28% η πτώση). Πρόκειται για το πιο επιτυχημένο monster movie στη χώρα μας εδώ και χρόνια! Στο #9, το γαλλικό αστυνομικό θρίλερ «Αδίστακτοι»… από το τίποτα που έλεγα και παραπάνω, έκοψε 2.214 εισιτήρια (από 18 οθόνες) και η πώλησή του στα κανάλια, πλέον, θα έχει και το ταμπελάκι της «κινηματογραφικής προβολής». Ο πολύ επιτυχημένος «Λόγκαν» (-14%) κλείνει την πρώτη δεκάδα με 2.105 εισιτήρια (από 13 οθόνες). Και εδώ έχουμε το παράδειγμα μιας θεαματικής, αξιόλογης εμπορικής παραγωγής που έκανε σωστό γκελ και στο ντόπιο κοινό, το οποίο έχει κόψει για χάρη της 185.071 εισιτήρια.

COLOSSAL 2017

Για να φύγει η απορία κάποιων, το φιλμικό αξιοπερίεργο του «Colossal» άνοιξε στο #11 με 1.985 εισιτήρια (από 48 οθόνες), κοινώς οι θεατές έλαβαν το μήνυμα ότι η ταινία ήταν εξίσου… τερατώδης με το πλάσμα που γκρεμίζει την πόλη της Σεούλ όποτε η Ανν Χάθαγουεϊ τρέκλιζε μεθυσμένη σε έναν υπαίθριο παιδότοπο στην Αμερική (#duh). Για ελάχιστους «καμένους», το φιλμ έχει potential να χαρακτηριστεί cult στο μέλλον. Εντάξει. Μετά από κάποια ηλικία, τα ναρκωτικά είναι πεταμένα λεφτά…

Το Πάσχα μας υποδέχεται με την έβδομη συνέχεια του franchise «Fast & Furious» και extra παρουσίες… κυριών (Σαρλίζ Θέρον, Έλεν Μίρεν) στη μαρκίζα των πρωταγωνιστών. Από μόνη της, αυτή η ταινία, λογικά, θα ανοίξει με όσα εισιτήρια κόπηκαν από τριάντα τρεις τίτλους το περασμένο τετραήμερο. Και καλά θα κάνει, αν ρωτάς κι εμένα.