FreeCinema

Follow us
29.0117:00

Ελληνικό box-office: Τρελό μπουνίδι στα ταμεία…


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ο Αστερίξ, ο Οβελίξ και η παρέα τους διατήρησαν με ευκολία την πρωτιά, ενώ οι εννέα (!) πρεμιέρες εισέπραξαν ηχηρές σφαλιάρες και αδιαφορία από το κοινό.

Το 2019 ξεκίνησε με μια πτώση της τάξης του 18% περίπου, με έναν Ιανουάριο αρκετά φτωχό σε καλές (και δελεαστικές) ταινίες, όσο και έναν κάκιστο προγραμματισμό, αφού η ταινία που θα μπορούσε να σκίζει όλες αυτές τις εβδομάδες (και εξαιτίας των κατορθωμάτων της στο εξωτερικό) θριαμβεύει… εκτός κινηματογραφικών αιθουσών (πανηγύρι γίνεται στα τορεντάδικα και σε σελίδες με «πειρατικό» streaming, ειδικά από τη στιγμή που εμφανίστηκαν και οι ελληνικοί υπότιτλοι…). Έτσι, τα σινεμά βολεύονται με «ημίμετρα» και έργα που δεν πείθουν για βραδινή έξοδο, δυστυχώς. Αυτή είναι η αλήθεια. Γιατί κάποια φιλμ που αξίζουν, έδειξαν καλή συμπεριφορά στα ταμεία (ακόμη κι αν «πειρατεύτηκαν») και εξακολουθούν ν’ αποτελούν την καλύτερη επιλογή (ειδικά για το adult κοινό) σε σύγκριση με νέους τίτλους που… δεν θυμάσαι από το πρώτο κιόλας επταήμερο της προβολής τους.

Έτσι, με μεγάλη πίκρα ολοκληρώθηκε το περασμένο τετραήμερο, το οποίο μέτρησε 142.776 θεατές, έναντι των 175.813 που είχε στο αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Η κορυφή ανήκει ξανά στο animated «Αστερίξ: Το Μυστικό του Μαγικού Ζωμού», που έπεσε ελάχιστα (-18%) από το opening του προηγούμενου τετραημέρου, κόβοντας 31.410 εισιτήρια (από 136 οθόνες). Χωρίς ίχνος προβολών στη γαλλική γλώσσα, πια, το φιλμ κατάφερε να συσπειρώσει ενήλικες fans και παιδιά στο weekend, με μια ασυνήθιστη ισορροπία σε αυτές τις δύο μέρες (14.156 το Σάββατο και 14.444 την Κυριακή). Επί του συνόλου, η Αθήνα είχε μερίδιο 14.778 εισιτηρίων (από 55 οθόνες). Μέχρι στιγμής έχει φτάσει τα 75.652 και οδεύει με άνεση προς την κατοστάρα (και κάτι ψιλά, ανάλογα με την αντοχή που θα έχει στο να κρατήσει τα σινεμά του). Στο #2 έκανε ντεμπούτο το ανεκδιήγητο «Νησί της Αποπλάνησης» (φωτό). Πριν το δω, είχα φανταστεί πολύ δυνατό άνοιγμα, λόγω του trailer και του καστ. Μετά την προβολή του, αισθανόμουν πως θέλω να βγάλω τα μάτια μου και άλλα όργανα από το εσωτερικό του σώματός μου. Μάλλον κυκλοφόρησε ευρέως όλο αυτό από τις κριτικές (στο εξωτερικό το «έσκισαν» τόσο άσχημα, που θεωρούν ότι διεκδικεί από τώρα μια υψηλή θέση στις χειρότερες ταινίες του 2019), με αποτέλεσμα να κόβει 17.647 εισιτήρια (από 62 οθόνες). Το word of mouth είναι ολέθριο, οπότε η μόνη ελπίδα που έχει για να κρατηθεί κάπως είναι να κόβει από περίεργους που θα θέλουν να δουν πόσο κακή ταινία είναι ή να γελάσουν. Καλύτερη μέρα σε εισιτήρια το Σάββατο (6.563), προφανώς.

Στο #3 έπεσε με έναν κάποιο κρότο (-52%) το «Glass» του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν, το οποίο δεν έκανε γκελ στο ελληνικό κοινό (που υποτίθεται ότι αγαπά το φανταστικό σινεμά και την pop κουλτούρα – γέλια από το βάθος…) κι έκοψε μόλις 15.135 εισιτήρια (από 70 οθόνες), με καλύτερη μέρα το Σάββατο (5.744). Έχει φτάσει τα 68.221 μετά από έντεκα μέρες προβολής. Ζόρικη η κατοστάρα εδώ! Μια θέση πιο ψηλά βρέθηκε στην τέταρτη εβδομάδα του το «Πράσινο Βιβλίο» (φωτό), με απώλεια σχεδόν ανύπαρκτη (-2%!) και 14.018 εισιτήρια (από 32 οθόνες). 5.980 το Σάββατο και γενναίο το μερίδιο της Αθήνας επί του συνόλου (10.770, από 18 οθόνες). Είναι ένα λαμπερό παράδειγμα του πώς μπορεί να δουλεύει μια θαυμάσια ταινία η οποία αρέσει πολύ στον κόσμο. Σύνολο στα 67.090. Έχει πολύ ψωμί μπροστά της, με τόσο θετικό word of mouth (και το ενδεχόμενο να κερδίσει το Όσκαρ καλύτερης ταινίας). Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει ακόμη μια ελληνική αποτυχία του mainstream κυκλώματος διανομής, η κωμωδία «Περιμένοντας τη Νονά» (-43%), η οποία έκοψε 10.942 εισιτήρια (από 63 οθόνες). Η επαρχία «στηρίζει» βασικά, αν μπορεί αν ειπωθεί κάτι τέτοιο με 7.580 εισιτήρια που μοιράζονται σε… 50 οθόνες! Στα 39.406 το σύνολο. «Καλά σαράντα»!

Στο #6 συναντάμε το «Βαποράκι» του Κλιντ Ίστγουντ με δυνατή πτώση (-51%), καθώς έχασε τις μισές οθόνες του (από 70 πήγε στις 35), για να κόψει 8.581 εισιτήρια. Με έμφαση στο ότι τα νούμερα, πια, έγιναν τετραψήφια, έτσι; Θαυμάσιο το σύνολο στα 140.824 και υπάρχει ακόμη κόσμος που το ζητάει το έργο! Άμα αξίζει μια ταινία, αυτά… «παθαίνει». Στο #7 έκανε ντεμπούτο η βιογραφική, πικρή κωμωδία «Χοντρός & Λιγνός», κόβοντας 7.568 εισιτήρια (από 54 οθόνες). Από αυτά, τα 5.624 μετρήθηκαν σε αθηναϊκά ταμεία (από 33 οθόνες). Είναι ένα μέτριο άνοιγμα που μάλλον δηλώνει πως το σημερινό κοινό έχει ξεχάσει αυτούς τους δύο θρυλικούς κωμικούς. Όχι λαμπρό και το άνοιγμα της ταινίας «Μαίρη Η Βασίλισσα της Σκοτίας» (φωτό) στο #8, απλά εδώ τα 7.492 μοιράζονται λίγο πιο αξιοπρεπώς σε 40 οθόνες ανά την Ελλάδα, με την Αθήνα να δίνει το ισχυρότερο παρών (5.438 εισιτήρια, από 25 οθόνες). Το «Στην Πύλη της Αιωνιότητας» παρέμεινε στο #9, με μια υποψία ανόδου (389 εισιτήρια), για να μετρήσει σύνολο τετραημέρου στα 3.222 (από 12 οθόνες, υπερδιπλάσιες από το ξεκίνημά του). Σύνολο (ούτε χιούμορ δεν μπορώ να κάνω) έντεκα πρώτων ημερών στα 7.489. Το top 10 κλείνει με το «sequel» της «Μαίρη Πόπινς» (-26%) που έκοψε 3.176 εισιτήρια (από 54 οθόνες), με καριέρα στα 152.597. Κάποιοι έλεγαν ότι ήμουν σκληρός με τα σχόλιά μου σχετικά με το μέχρι πού θα φτάσει τούτο εδώ. Ευχαριστώ.

Όλεθρος τα υπόλοιπα «ανοίγματα» της εβδομάδας. 2.087 (από 19 οθόνες) για το «Πιστό Αντίγραφο», 1.326 (από 6 οθόνες, πάλι καλά, δηλαδή) για τη «Γυναίκα σε Πόλεμο», 1.325 (από 6 οθόνες!) για το animated «Η Dilili στο Παρίσι», 955 (από 5 οθόνες) για την «Αρχή της Ισότητας», 576 (από 5 οθόνες) για το ντοκιμαντέρ «Χίτλερ Εναντίον Πικάσο και των Άλλων» και 104 (από 2 οθόνες) για το «Εγώ η Όλγα». Έφταιγαν οι βροχοπτώσεις κάποιων ημερών; Όχι!