FreeCinema

Follow us
23.0519:00

Ελληνικό box-office: «Απόκαλιψ» στου μποξόφς.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, δεν έγινε της κομιξάδικης… «Απόκαλιψ» με το sequel των «X-Men», αλλά οι μερικές δεκάδες χιλιάδες εισιτηρίων που έκοψε στήριξαν ουσιαστικά ένα περίεργο weekend.

Συνολικά, η αγορά κινήθηκε σε παρόμοιο (και ελαφρώς αυξημένο) πλαίσιο με αυτό του προηγούμενου τετραημέρου (96.975 εισιτήρια), έχοντας να αντιμετωπίσει άστατες καιρικές συνθήκες (που γονάτισαν λίγο τα θερινά σινεμά) και μια αίσθηση δυσφορίας από τα τεκταινόμενα στο Κοινοβούλιο. Το «X-Men: Απόκαλιψ» ήταν το προβλέψιμο #1, με 42.310 εισιτήρια (από 151 οθόνες). Αν και κατείχε το 44% επί του συνόλου των εισπράξεων αυτού του weekend, δεν μιλάμε για θριαμβευτικό άνοιγμα, καθώς τα περισσότερα φιλμ του genre προσεγγίζουν στις πρώτες μέρες προβολής τους τα 100.000 εισιτήρια.

X-Men Apocalypse 2016

Το «Ημέρες Ενός Ξεχασμένου Μέλλοντος», από το ίδιο franchise, πριν από δύο έτη και στην ίδια ακριβώς χρονική περίοδο, είχε ανοίξει με 34.507 εισιτήρια (από 92 οθόνες), οπότε κανείς δεν πρέπει να παραπονείται, αν και το screen average μεταξύ των δύο δειγμάτων «αλλοιώνει» την τελική εικόνα. Λογικά, την ερχόμενη εβδομάδα θα βρεθούμε αντιμέτωποι με μια σκληρή πτώση που θα κινείται γύρω από το 70% και το φιλμ θα αγκομαχάει να φτάσει την κατοστάρα… Συνέβαινε διαρκώς και με τον πρόσφατο «Captain America», που ήταν και σαφώς καλύτερη ταινία. Δύο παρατηρήσεις ακόμη για το «Απόκαλιψ», που δεν ξεφεύγουν των κανόνων εδώ και καιρό (ειδικά σε σχέση με το συγκεκριμένο genre): α) η πρώτη μέρα (11.469 εισιτήρια) ήταν η καλύτερη από ολόκληρο το τετραήμερο, καθώς οι φανατικοί των comics συρρέουν για να δουν και να σχολιάσουν πρώτοι, και β) το 3D δούλεψε καλύτερα στην επαρχία (μόνο 1.734 εισιτήρια, από τα συνολικά 6.789, κόπηκαν στην Αθήνα!), μοτίβο που συχνά παρατηρείται με τέτοια έργα στην Ελλάδα.

ANGRY BIRDS

Η ταινία των «Angry Birds» (φωτό) έπεσε… απαλά στη δεύτερη θέση, με 21.297 εισιτήρια (από 132 οθόνες). Κοινώς, ανεκτή ποσοστιαία πτώση της τάξης τού 36% η οποία δεν εντυπωσιάζει, αφού το παιδικό animation «που τραβάει» έχει πόδια να σταθεί στην αγορά για κάμποσες εβδομάδες. Το σύνολο βρίσκεται στα 60.651 εισιτήρια και δεν έχει να φοβάται από ανταγωνισμό άμεσα. Στην τρίτη θέση πέφτει με ιλιγγιώδη ταχύτητα το «Captain America: Εμφύλιος Πόλεμος», κόβοντας 9.950 εισιτήρια (από 64 οθόνες). Το να χάνεις ακόμη ένα 70% της αγοραστικής σου αξίας είναι σίγουρα αποθαρρυντικό, όμως ας προσέξουμε και την τόσο απότομη μείωση των κινηματογράφων από το προηγούμενο τετραήμερο (ήταν 180!)… Στα 200.477 εισιτήρια βρίσκεται το σύνολο και η ετυμηγορία μας λέει ότι το άνοιγμα αυτών των φιλμ μπορεί να προσεγγίζει και ένα πιο «general audience» όταν υπάρχουν θετικότατες κριτικές και ένα αντίστοιχο word of mouth, τα οποία, όμως, αποδυναμώνονται δραστικά από αυτό το ίδιο το κοινό, που δεν δείχνει να ικανοποιείται για την επιλογή του, αφήνοντας μονάχα τους φανατικούς του είδους να… κάνουν παιχνίδι, άρα και να βλέπουμε τόσο τεράστιες πτώσεις.

Neighbors 2

Η τέταρτη θέση ανήκει στο sequel της κωμωδίας «Ανυπόφοροι Γείτονες», που άνοιξε με 6.139 εισιτήρια (από 39 οθόνες). Το πρώτο φιλμ, πριν από δύο χρόνια, είχε κάνει ποδαρικό με 9.804 εισιτήρια (από 33 οθόνες). Περιέργως, ενώ αυτού του είδους οι «αμερικανιές» κωμωδίας σπάνια δείχνουν να λειτουργούν στο ελληνικό box-office πια, αργότερα, από… το σπίτι (πιάνεις το υπονοούμενο), κάνουν θραύση ως διασκέδαση χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις (που δεν ισχύει εδώ, διότι υπάρχει και επίπεδο ανάγνωσης σε κοινωνική τοποθέτηση). Άρα, τούτο το sequel που έγινε πιο γνωστό από το… επίσημο ή μη επίσημο home entertainment δεν θα έπρεπε να δείχνει τέτοιες πτωτικές τάσεις με το ξεκίνημά του.

JUNGLE BOOK - 2016

Στην πέμπτη θέση βρίσκεται «Ο Άνθρωπος που Γνώριζε το Άπειρο», με 3.847 εισιτήρια (από 22 οθόνες), που… διεσώθη με ένα -36% από το προηγούμενο τετραήμερο, φτάνοντας τα 13.318 συνολικά. Το κοινό των -ήντα υπάρχει ακόμη για ένα τέτοιο παλιοκαιρίσιο βιογραφικό δράμα. Ακολουθεί «Το Βιβλίο της Ζούγκλας» (φωτό) με ρεκόρ… χαμηλότερης πτώσης (-3%) και 3.560 εισιτήρια (από 28 οθόνες), το οποίο σημαίνει πως παγιώνει ελαφρώς τα νούμερά του (αν καταφέρει να κρατήσει και τις αίθουσές του…). Το σύνολό του βρίσκεται στα 75.222 εισιτήρια. Το παιδικό «Ροβινσώνας Κρούσος» πέτυχε μια περίεργη αύξηση (του τύπου 41%!) και πήγε στα 1.370 εισιτήρια (από 14 οθόνες), μάλλον από απεγνωσμένους γονείς που έψαχναν animated «παραμύθι» και είχαν εξαντλήσει τις επιλογές τους. Εδώ το σύνολο βρίσκεται στα 19.975 εισιτήρια.

EL CUERPO

Το ισπανικό θρίλερ «Το Σώμα» (φωτό) έκοψε 1.136 εισιτήρια (από 9 οθόνες), σε ένα από τα πιο παράδοξα ντεμπούτα της σεζόν, στο #8, καθώς το φιλμ αποτελεί παραγωγή του… 2012! Το θρίλερ τρόμου «Friend Request» κάπως βαστάει στα multiplex, με επιπλέον 1.086 εισιτήρια (από 10 οθόνες) και σύνολο στα 10.953. Τέλος, στο #10, συναντάμε το παραμύθι φαντασίας «Κυνηγός: Η Μάχη του Χειμώνα», με 973 εισιτήρια (από 9 οθόνες) και σύνολο στα 48.766. «Κάηκε» απίστευτα γρήγορα τούτο εδώ, καθώς διανύει μόλις την τέταρτη εβδομάδα προβολής του, απογοητεύοντας εισπρακτικά σε σχέση με το είδος του.

ALICE THROUGH THE LOOKING GLASS

Οι υπόλοιπες πρεμιέρες της περασμένης Πέμπτης κινήθηκαν σε αριθμούς αρκετά κατώτερους των 1.000 εισιτηρίων, προφανώς. Θα βλέπουμε πολλά τέτοια κρούσματα κάθε εβδομάδα, με την έναρξη όλων των θερινών σινεμά, τα οποία θα αλλάζουν τα έργα… σαν τα πουκάμισα, με εσένα να μη θυμάσαι γιατί και πότε διανεμήθηκαν theatrically στην Ελλάδα. Και δεν θα έχεις και άδικο! Τουλάχιστον, έρχεται και η «Αλίκη Μέσα από τον Καθρέφτη» (φωτό), που βάζει ένα πολύ δύσκολο στοίχημα απέναντι στο προηγούμενο super hit του Τιμ Μπέρτον από το 2010. Έξι οι πρεμιέρες, ζωή να ‘χουμε…