Ελληνικό box-office: Amber alert για το ενήλικο κοινό.
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, μάλλον οι ενήλικες… πετούσαν χαρταετό! Μερικά παιδιά, πάντως, έσυραν (πάλι) τους γονείς τους στα σινεμά για να δουν το «Dog Man».
Τα 70.543 εισιτήρια του προηγούμενου box-office report ήταν… «ευχάριστα νέα» σε σχέση με τον απολογισμό των τελευταίων ημερών, όπου κόπηκαν 58.728 εισιτήρια. Μαζί με τη χθεσινή αργία της Καθαράς Δευτέρας έγιναν 70.194. Από τη μία οι χαρταετοί και οι εκδρομείς, από την άλλη οι τεράστιας συμμετοχής συγκεντρώσεις για τα Τέμπη σε ολόκληρη την Ελλάδα (και με πολλά σινεμά να κλείνουν ως ένδειξη συμπαράστασης), κι ας ήταν και το weekend των Όσκαρ, όπου το Χόλιγουντ εκλιπαρούσε να επιστρέψει ο κόσμος στις αίθουσες. Το Χόλιγουντ που βγάζει στο streaming τις ταινίες σε μια βδομάδα ή σε κάνα μήνα μετά την κινηματογραφική τους πρεμιέρα…
Στην κορυφή παρέμεινε το animated «Dog Man», αλλά η διαπίστωση ότι ξεκινάμε ήδη με τετραψήφιο νούμερο (ακόμη και προσθέτοντας τη χθεσινή αργία!) είναι θλιβερή. Έκοψε 6.613 εισιτήρια (από 77 οθόνες), τα έκανε 7.435 μαζί με τη Δευτέρα κι έχει φτάσει σε σύνολο τα 34.683. Θα μαζεύει το «χαρτί» για καιρό ακόμη. Σο #2 ανέβηκε το άγρια… αστείο horror «The Monkey» (φωτό), κόβοντας 4.830 εισιτήρια (από 42 οθόνες), που έγιναν 5.878 μαζί με τη Δευτέρα. Σύνολο στα 19.501. Κάτι πάει να γίνει, έστω κι αν το φιλμ διχάζει γιατί… το κοινό δεν αντιλαμβάνεται αν πρέπει να φρικάρει από το gore ή να πέσει στο πάτωμα από τα γέλια (και τα δύο είναι το σωστό)!
Στο #3, μια θέση ψηλότερα ανεβαίνει και το οσκαρικό «The Brutalist», με 4.763 εισιτήρια (από 40 οθόνες), τα οποία αυξήθηκαν καλά με τη Δευτέρα, φτάνοντας τα 6.002, με γενικό σύνολο στα 58.908. Άνετα μιλάμε για επιτυχία, πλέον. Ο καταποντισμός του τέταρτου φιλμ του Marvel-ικού franchise «Captain America» συνεχίστηκε, με 4.364 εισιτήρια (από 39 οθόνες), που έγιναν 5.189 μαζί με τη Δευτέρα, για να οδηγηθεί το σύνολο στα 53.701. Σκληρή ήττα. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το ποδαρικό του «Γουλιέλμου Τέλλου» (φωτό), κόβοντας 4.179 εισιτήρια (από 37 οθόνες), τα οποία αυξήθηκαν σε 4.876 μαζί με τη Δευτέρα. Τέτοιου είδους έργα συνήθως αρέσουν στο ελληνικό κοινό, άρα μάλλον η ημερομηνία δεν ήταν και τόσο κατάλληλη.
Από το #6 παρθενική εμφάνιση το «Κορίτσι με τη Βελόνα» (φωτό), μια θαυμάσια και αρκετά σκληρή ταινία που αξίζει μεγαλύτερης προσοχής, χωρίς να ξεκινά και τόσο άσχημα, με 3.245 εισιτήρια (από 24 οθόνες), τα οποία έγιναν 3.809 μαζί με τη Δευτέρα. Συμπληρώνοντας και κάτι previews, έχει φτάσει ήδη τα 4.069. Στο #7 συναντάμε ακόμη μία νέα είσοδο, το animated «Τετράποδες Αποστολές», με 3.217 εισιτήρια (από 47 οθόνες) στο τετραήμερο και 3.810 μαζί με τη Δευτέρα. Και βγαίνουν ακόμα δύο τίτλοι για παιδιά από την Πέμπτη! Που θα πάει αυτό το βιολί;
Κι άλλη πρεμιέρα στο #8! Το απόλυτα αγωνιώδες «Τελευταία Ανάσα» (φωτό), που έκοψε 2.671 εισιτήρια (από 34 οθόνες) και τα έκανε 3.271 μαζί με τη Δευτέρα. Στις ΗΠΑ έκανε ποδαρικό στο #2. Ακολούθησε το οικογενειακό sequel «Ο Πάντινγκτον στο Περού», με 2.497 εισιτήρια (από 31 οθόνες) στο τετραήμερο, 2.923 μαζί με τη Δευτέρα και αξιοπρεπές σύνολο στα 65.372. Τέλος, το πολιτικό δράμα «Είμαι Ακόμη Εδώ», που πήρε το Όσκαρ ξένης καλύτερης ταινίας και αυτό θα ενισχύσει το πολύ καλό word of mouth του, έκοψε 2.363 εισιτήρια (από 25 οθόνες), τα έκανε 2.895 μαζί με τη Δευτέρα και μετρά συνολικά 15.146 θεατές.