FreeCinema

Follow us
06.120:30

Ελληνικό box-office: Οι συμμαχικές δυνάμεις πάτησαν πόδι!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, κανένα από τα νέα φιλμ δεν αποδείχθηκε πιο δελεαστικό από εκείνο… με τους Μπραντ Πιτ και Μαριόν Κοτιγιάρ. Και δεν θέλει καν ρώτημα!

Σε χαμηλό επίπεδο (130.705) παρέμειναν οι εισπράξεις και γι’ αυτό το τετραήμερο, με το κοινό να δυσπιστεί (δικαίως) απέναντι στις πρεμιέρες της περασμένης Πέμπτης, ενώ έρχονται να προστεθούν ακόμη οκτώ νέα φιλμ στις επόμενες μέρες. Ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο στις 15 Δεκεμβρίου, με τα «Rogue One», «Τραγούδα!» και «Τέλειοι Ξένοι» να μονοπωλούν το ενδιαφέρον αυτών των τόσο διαφορετικών target group θεατών στους οποίους στοχεύουν. Και μέχρι το τέλος της χρονιάς, ο σώζων εαυτόν σωθήτω (μετάφραση: ψάξτε να βρείτε αίθουσες στα multiplex για να αντέξετε και μετά τη δεύτερη εβδομάδα προβολής…)!

Allied

Η απουσία ενός νέου φιλμ… κοινής αποδοχής, έδωσε την ευκαιρία στο «Σύμμαχοι» να παραμείνει στην κορυφή, με μικρό μάλιστα ποσοστό πτώσης (-29%). 26.205 εισιτήρια (από 76 οθόνες) ήταν το θετικότατο score, με το σύνολο να βρίσκεται στα 83.309. Το Σάββατο, φυσικά, η ταινία είχε την καλύτερη απόδοση του τετραημέρου (10.118 εισιτήρια), με την Αθήνα να έχει πάντοτε το σαφές προβάδισμα (αν όχι και υπεράνω του διπλάσιου κατά τη διάρκεια του weekend). Το word of mouth βγαίνει ελαφρώς διχασμένο, όμως το φιλμ του Ρόμπερτ Ζεμέκις προσφέρει παλιομοδίτικη ψυχαγωγία και θέαμα, κακό σίγουρα δεν το λες και το κοινό δείχνει να έχει ανάγκη από τέτοιου είδους σινεμά, διαφορετικά θα βλέπαμε πολύ ισχυρότερη ποσοστιαία πτώση.

THE BACHELOR

Στη δεύτερη θέση εμφανίστηκε για πρώτη φορά η ομόφωνα κατακρεουργημένη από την κριτική (ειλικρινά, δικαίως) ελληνική κωμωδία «The Bachelor», με 23.913 εισιτήρια (από 60 οθόνες). Συγκρίσιμη πρόσφατη περίπτωση, το «Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο Κοντός» από τα τέλη Οκτωβρίου του 2015, του οποίου το άνοιγμα είχα αποκαλέσει ολέθριο (13.755 εισιτήρια, από 57 οθόνες). Είναι προφανές ότι εδώ μέτρησε πιο ουσιαστικά ο ρόλος των αιθουσών της Village, που ανέλαβε τη διανομή και υποστήριξε την προσέλευση ενός σαφώς πιο λαϊκού κοινού το οποίο… δεν διαβάζει κριτικές. Τα 8.304 εισιτήρια του Σαββάτου ήταν ό,τι καλύτερο έπιασε τούτη η ταινία στο τετραήμερο. Προβλέψιμα, η επαρχία (12.780) πέρασε την Αθήνα (11.133), όχι όμως και συναρπαστικά πιο μπροστά. Από την «πρωταγωνίστρια» πόλη του φιλμ, τη Θεσσαλονίκη, περίμενα να δω κάτι αρκετά υψηλότερο από τα 4.956 εισιτήρια που έκοψε.

UNDERWORLD: BLOOD WARS

Η πρώτη μεγάλη ήττα του τετραημέρου ονομάζεται «Underworld: Η Αιματοχυσία» (φωτό) και δεν πλησίασε καθόλου τα 35.401 εισιτήρια του ανοίγματος της τέταρτης ταινίας του franchise, από το 2012. Αυτή τη φορά είχαμε 17.864 εισιτήρια (από 80 οθόνες), που σημαίνει ότι οι fans δεν ικανοποιήθηκαν τόσο από την εξέλιξη της σειράς και, πλέον, μπορούν να περιμένουν για να παρακολουθήσουν τούτη τη συνέχεια και από το σπίτι, αφού εκεί (με τηλεοπτικές σειρές, πια!) καταναλώνουν τον περισσότερο χρόνο τους. Τα έλεγα και στην κριτική του φιλμ, περί… μεγέθους οθόνης και θεάματος. Ο ερχομός της «Άφιξης» θα προκαλέσει μεγάλη πτώση στο δεύτερο weekend. Από την τέταρτη θέση, τα «Φανταστικά Ζώα και Πού Βρίσκονται» εξακολουθούν να πέφτουν με κρότο (-56%), κόβοντας 11.560 εισιτήρια (από 47 οθόνες). Παρατηρούμε εδώ και τη ραγδαία μείωση των αιθουσών, από 128 (!) που ήταν στο προηγούμενο τετραήμερο. Αυτό μας δίνει, για ακόμη μια φορά, ένα καλό παράδειγμα του πόσο γρήγορα καίγεται σήμερα (βρισκόμαστε στην τρίτη εβδομάδα προβολής της ταινίας!) ένα μαζικό έργο με προδιαγραφές blockbuster, σε αλληλεξάρτηση με την απώλεια οθονών. Η ζήτηση πέφτει άμεσα, τα σινεμά αλλάζουν το προϊόν το ίδιο βιαστικά και το φιλμ εξαφανίζεται σχεδόν πριν το πάρεις χαμπάρι. Και σε δύο με τρείς μήνες, το πολύ, το «κατεβάζεις» κι από το σπίτι σε ποιότητα Blu-Ray! Τραγική η κατάσταση. Αλλά έτσι αποφάσισαν τα studios και οι «νόμοι» της αγοράς. Να βγάλουν τα ίδια τους τα μάτια…

LION

Η πέμπτη θέση ανήκει στο παιδικό «Τρεχάτε Ποδαράκια μου», που έκοψε 7.988 εισιτήρια (από 79 οθόνες). Πτώση μόλις 11% σε σχέση με το πρώτο του τετραήμερο, κανένας ανταγωνισμός από νέο φιλμ του είδους και σύνολο στα 18.010 εισιτήρια. Νέα είσοδος στο #6 για το δραματικό «Lion» (φωτό), με 7.422 εισιτήρια (από 30 οθόνες). Δεν τράβηξε καθόλου το φιλμ, που έβγαλε περισσότερο έναν αέρα «τριτοκοσμικού», στοιχείο το οποίο δεν οδηγεί τον κόσμο στα ταμεία (εκτός κι αν έχει πέσει καραμπινάτο Όσκαρ…). Το animation καπαρώνει τις δύο επόμενες θέσεις, με τους «Ευχούληδες» (-25%) να προσθέτουν 6.187 εισιτήρια (από 38 οθόνες) σε σύνολο 87.086 και το «Κυνήγι των Χαμένων Βελανιδιών» (-8%) να μαζεύει άλλα 4.355 εισιτήρια (από 33 οθόνες) για να φτάσει τα 9.317. Δεν ξέρω πώς το… οσμίζονται αυτό οι γονείς, αλλά το πρώτο είναι μεγάλη στουντιακή παραγωγή ενώ το δεύτερο… κάτι το πολύ «δεύτερο». Και αυτό προκύπτει και στα νούμερα, τελικά.

SHUT IN

Το ανόητο θρίλερ «Εγκλωβισμένη» (φωτό) είχε την τύχη που του άξιζε στο #9, με ντεμπούτο στα 2.722 εισιτήρια (από 15 οθόνες), ενώ το top 10 ολοκληρώνει ο κύριος «Ντάνιελ Μπλέικ» με 2.303 εισιτήρια (από 14 οθόνες). Χρυσός Φοίνικας, μεν, αλλά πολύς ο ντόρος για 30.687 εισιτήρια, στην τελική. Ακριβώς μια θέση πιο κάτω, νεοφερμένη «Η Δασκάλα», με 2.250 εισιτήρια (από 4 οθόνες) διασώθηκε μονάχα χάρη στην περιορισμένη διανομή της, χωρίς να έχει κάνει και κάτι το αξιοσημείωτο, ενώ η επανέκδοση της οσκαρικής «Επίσημης Ιστορίας» από τα 80’s έπιασε 995 εισιτήρια (από 2 οθόνες), χωρίς ακόμη να έχω συνειδητοποιήσει την αφορμή της εξόδου της.

Θυμάται κανείς τον Κουστό και την «Καλυψώ» του, ώστε να συρρεύσουν τα πλήθη στις αίθουσες που θα παίζουν την «Οδύσσεια» από την Πέμπτη; Ή η «Άφιξη» του Βιλνέβ θα πείσει (αν και sci-fi) τους θεατές ότι είναι (;) μια από τις καλύτερες ταινίες της φετινής σεζόν; Λογικά, ένα από τα δύο θα βρεθεί στην κορυφή όταν θα κάνουμε τον απολογισμό του ερχόμενου τετραημέρου.