FreeCinema

Follow us
13.0117:00

Ελληνικό box-office: Υποχωρεί ο Στέλιος, μα… κρατάει πάντα στη ζωή ψηλά το μέτωπό του.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το «Υπάρχω» εμφάνισε ισχυρή υποχώρηση, αλλά… από την κορυφή δεν θα πέσει εύκολα. Με σύνολο που ήδη πλησιάζει τα επτακόσια χιλιάρικα!

Τα σημάδια κόπωσης δεν πρέπει να εκπλήσσουν. Πέρασε η περίοδος των γιορτών, οι τσέπες είναι αρκετά άδειες και σε διάφορες περιοχές της χώρας το κλίμα γίνεται σαφώς πιο χειμωνιάτικο. Έτσι, από τα 285.066 εισιτήρια του προηγούμενου box-office report, το τετραήμερο που πέρασε μέτρησε από τα ταμεία ένα αξιοπρεπέστατο σύνολο 155.031 θεατών, από τους οποίους, φυσικά, η πλειοψηφία προτίμησε το «Υπάρχω» του Γιώργου Τσεμπερόπουλου. Τα 65.142 εισιτήρια που έκοψε (από 162 οθόνες) «μεταφράζονται» σε πτώση της τάξης του -51%. Στο τέταρτο τετραήμερό της, η «Ευτυχία» του Άγγελου Φραντζή υποχωρούσε κατά -31%, κόβοντας 63.261 εισιτήρια (από 113 οθόνες). Συνολικά, όμως, στο ίδιο timing (ακόμη και ημερομηνιακά, παραδόξως!) είχε φτάσει τα 428.108 εισιτήρια, ενώ στην περίπτωση του καζαντζιδικού έπους μιλάμε για… 681.757! Και το έργο θα συνεχίσει να παίζει με το κεφάλι ψηλά για ολόκληρο τον Ιανουάριο (τουλάχιστον). Η δυναμική της ταινίας στο weekend είναι… απάλευτη: 23.924 και 20.296 εισιτήρια (στις αντίστοιχες μέρες). Ένα ερωτηματικό παραμένει μονάχα: στο πλαίσιο των ελληνικών παραγωγών των τελευταίων δεκαετιών, λίγο απέχει από το να ξεπεράσει το «El Greco» (με σύνολο άνω των 767.000 εισιτηρίων). Από εκεί κι έπειτα, έχει να παλέψει με τα εκατομμύρια (plus) του «Safe Sex» από το 1999, του sequel της «Λούφας» από το 2005 και της «Πολίτικης Κουζίνας» από το 2003. Θεωρώ πως τα εννιακόσια χιλιάρικα δεν είναι ακατόρθωτα. Τα στοιχήματα για κάτι παραπάνω θα εξαρτηθούν από τις τάσεις πτώσης (ή και ανόδου…) στα επόμενα δύο (και κρίσιμα) τετραήμερα.

Το μικρότερο ποσοστό πτώσης (-31%) αυτού του τετραημέρου το συναντάμε στον καινούργιο «Νοσφεράτου» του Ρόμπερτ Έγκερς (φωτό), που έκοψε 23.580 εισιτήρια (από 97 οθόνες). Εκτός του ότι το φιλμ έχει πέραση και τραβά την περιέργεια, προστέθηκαν και καμιά εικοσαριά οθόνες, οπότε διατηρήθηκε σε καλά επίπεδα η προσέλευση. Κερδισμένο το σαββατόβραδο (8.274), φυσικά. Θαυμάσιο το σύνολο των πρώτων έντεκα ημερών προβολής, στα 76.207. Να επισημανθεί και το επιπλέον κατόρθωμα, πως ένας horror τίτλος κατάφερε να επισκιάσει όλα τα μεγάλα σουξέ οικογενειακών ταινιών των τελευταίων εβδομάδων! Έτσι, το δεύτερο sequel του «Sonic» (-51%) βρέθηκε στο #3 (22.307 εισιτήρια, από 124 οθόνες, με σύνολο στα 83.939), το «Βαϊάνα 2» (-59%) στο #4 (10.215 εισιτήρια, από 70 οθόνες, με σύνολο στα 332.155) και το «Μουφάσα» (-59%) στο #5 (6.827 εισιτήρια, από 53 οθόνες, με σύνολο στα 105.422).

Ακολουθούν δύο adult τίτλοι με περισσότερο γυναικείο ενδιαφέρον. Στο #6 η βιογραφική «Maria» (-43%), με 5.634 εισιτήρια (από 51 οθόνες) και γενναιόδωρα επιτυχημένο σύνολο στα 163.558 και στο #7 το provocative «Babygirl» (-34%), με 4.825 εισιτήρια (από 29 οθόνες) και σύνολο στα 32.491. Οι υπόλοιποι τίτλοι που συμπληρώνουν το top 10 είναι πρωτοεμφανιζόμενοι. Στο #8, η απουσία ταινίας action και το όνομα του Σιλβέστερ Σταλόνε οδήγησαν 3.200 θεατές (από 18 οθόνες) στη «Μεγάλη Ληστεία» (φωτό). Στο #9 συναντάμε ένα δείγμα world cinema με (την τυπική) κριτική αποδοχή, «Το Αγαπημένο μου Γλυκό», το οποίο έκοψε 2.759 εισιτήρια (από 10 οθόνες). Και η δευτεράντζα animation «Η Βασίλισσα του Χιονιού & Το Παγωμένο Βασίλειο» ξεκίνησε την καριέρα της με 2.098 εισιτήρια (από 32 οθόνες).