FreeCinema

Follow us
31.0713:00

Ελληνικό box-office: Μόνο ο εγκέλαδος δεν χτύπησε!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το sequel του «Mamma Mia!» υποχωρεί βιαίως υπό το κλίμα δυσαρέσκειας και πένθους λόγω των πυρκαγιών της Αττικής. Και πρόσθεσε και λίγη… βροχή (!) από πάνω.

Τα παλιά τα χρόνια, ακόμη και σε περιόδους πολέμου, το σινεμά στεκόταν σαν το καλύτερο αντίδοτο στο δράμα και τη δυστυχία. Ένα φτηνό, λαϊκό θέαμα που πρόσφερε φυγή. Σήμερα, απέναντι σε τραγικά συμβάντα και ανθρώπινες απώλειες, το κοινό στρέφεται… στα social για να βγάλει τα μάτια του (τουλάχιστον στην Ελλάδα)! Δεν θα ήθελα να προσθέσω τίποτε παραπάνω. Με λυπούν και τα γεγονότα και η συμπεριφορά αυτού του λαού.

Όσο πιο περιεκτικά γίνεται, λοιπόν. Το «Mamma Mia! Here We Go Again» είχε πτώση της τάξης του 65% (!), για να χαρούν και οι «φιλέλληνες» που δεν βρήκαν το χρώμα των νερών όσο μπλε ήθελαν ή διαπίστωσαν (ακόμη και… εξ αποστάσεως) ότι το σενάριο ήταν κατώτερο (γέλια στο βάθος) από εκείνο της πρώτης ταινίας ή… είχαν ξανακούσει τα περισσότερα τραγούδια. Άμα δεν είσαι και pop, είναι μάλλον αργά να σου το μάθουν το «άθλημα» τη σήμερον ημέρα. 24.034 τα εισιτήρια (από 135 οθόνες) στο τετραήμερο, με σύνολο στα 125.046. Στη δεύτερη θέση παραμένει το δεύτερο sequel του animated franchise «Ξενοδοχείο για Τέρατα» (-32%), με 11.625 εισιτήρια (από 62 οθόνες) και σύνολο στα 123.556. Ντεμπούτο στο #3 για το «Κάθαρση: Η Αρχή» (φωτό), που τα πήγε καλύτερα κατά 81% (!) σε σχέση με το προηγούμενο μέρος του franchise, κόβοντας 6.391 εισιτήρια (από 29 οθόνες). Πρεμιέρα στο top 10 και για το animated παιδικό «Ο Μαγεμένος Πρίγκιπας», που έκοψε 5.976 εισιτήρια (από 44 οθόνες). Και στο #5 έπεσε (-61%) το «Μια Αμερικανική Ληστεία», κόβοντας 3.199 εισιτήρια (από 8 οθόνες), με σύνολο στα 30.537.

Ποδαρικό ταινίας που… βγήκε για να βγει, το ισπανικό «Το Μυστικό της Πεταλούδας» (φωτό) βρέθηκε στο #6 με 3.117 εισιτήρια (από 12 οθόνες), ενώ στο #7 συναντάμε το δεύτερο «Ant-Man» (-32%) με 2.799 εισιτήρια (από 19 οθόνες) και σύνολο στα 57.507 (τα Marvel fans κάνουν διακοπές ή περιμένουν να το «κατεβάσουν» σε κανένα δίμηνο…). «Το Βιβλιοπωλείο της Κυρίας Γκριν» (-54%) ακολουθεί με 2.494 εισιτήρια (από 11 οθόνες) και σύνολο στα 9.994. Θα φτάσει τη σαραντάρα (βλέπε καλοκαιρινό «blockbuster», εκεί καταντήσαμε σε αριθμούς…) το γαλλικό «Έτσι Είναι η Ζωή» (-29%), που έκοψε ακόμη 2.410 εισιτήρια (από 13 οθόνες), φτάνοντας έτσι τα 36.307. Φινάλε με τον «Ουρανοξύστη» (-39%) στο #10 και 2.277 εισιτήρια (από 17 οθόνες). Μόλις στα 24.754 το σύνολο.

Από τα 122.993 εισιτήρια του προηγούμενου τετραημέρου, πέσαμε στα 73.324! Τουλάχιστον, δεν είδαμε τριψήφιο νούμερο εντός του top 10, το λες και κομμάτι αισιόδοξο αυτό. Είναι προφανές ότι ο απολογισμός του φετινού καλοκαιριού θα είναι αρνητικός σε σύγκριση με το 2017. Και του χρόνου ίσως να έχουμε χάσει μερικά θερινά σινεμά. Εκτός κι αν τα «διασώσουν» γραφεία διανομής για να παίζουν… μια από τα ίδια ή αποκλειστικά τις δικές τους ταινίες, δίχως ίχνος πολιτικής και προοπτικής. Κι αν το κλίμα «μεταλλαχθεί» σε πιο… τροπικό, όπως φέτος, λαχταριστά οικόπεδα θα συναντήσουν την «ανάπτυξη». Εκτός από εκείνα που έσωσε η Μελίνα, για πάντα.