FreeCinema

Follow us
26.0112:00

Το Σωματείο Σκηνοθετών δίνει οσκαρικό προβάδισμα στο «1917».


Ακολουθώντας το Σωματείο των Παραγωγών, από χθες τα προγνωστικά και τα… στοιχηματζίδικα γέρνουν όλο και περισσότερο προς την οσκαρική νίκη του «1917», καθώς ο Σαμ Μέντες τιμήθηκε και από το Σωματείο των Σκηνοθετών για τούτο το δράμα Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου.

Όταν το Σωματείο των Σκηνοθετών ψηφίζει, σε αυτή την οσκαρική κατηγορία (έστω) έχει σχεδόν το αλάθητο. Από το 1948 μέχρι σήμερα, μόλις επτά (!) ήταν οι σκηνοθέτες που ενώ βραβεύτηκαν από τους συναδέλφους τους, δεν έτυχαν της προτίμησης των μελών της Ακαδημίας. Τα τελευταία έξι χρόνια, το βραβείο του DGA έχει ένα δυνατό σερί συμφωνίας του Σωματείου με τον τρόπο που όλοι οι επαγγελματίες του Χόλιγουντ (και όχι μόνο) ψηφίζουν για το Όσκαρ καλύτερης σκηνοθεσίας, άρα στις 9 Φεβρουαρίου μάλλον πρέπει να περιμένουμε ν’ ακουστεί το όνομα του Σαμ Μέντες για το «1917». Οι ηττημένοι του Σωματείου για φέτος ήταν ο Μάρτιν Σκορσέζε («Ο Ιρλανδός»), ο Κουέντιν Ταραντίνο («Κάποτε στο… Χόλιγουντ»), ο Μπονγκ Τζουν-Χο («Παράσιτα») και ο Τάικα Γουαϊτίτι («Τζότζο»). Υπάρχει, βέβαια, μία μικρή ανατροπή στην οσκαρική πεντάδα, καθώς τα μέλη της Ακαδημίας αντικατέστησαν τον τελευταίο με τον Τοντ Φίλιπς για το «Joker». Μπορεί να κάνει κάποιου είδους «spoiler» με διαφοροποίηση ψήφων τούτος εδώ;

Μέχρι στιγμής, το «1917» (φωτό) μετράει τρεις σοβαρές νίκες επαγγελματικών Σωματείων, καθώς εκτός από τους Παραγωγούς και τους Σκηνοθέτες, χθες βράδυ το αντίστοιχο των Διευθυντών Φωτογραφίας απένειμε το δικό του βραβείο στον Ρότζερ Ντίκινς για το τεχνικό επίτευγμα της δουλειάς του στο φιλμ του Σαμ Μέντες. Η μοναδική άλλη ταινία του 2019 που κατέχει ουσιαστικής σημασίας νίκες από τα Σωματεία είναι τα «Παράσιτα», με τα βραβεία των Ηθοποιών (καλύτερο ensemble καστ) και των Μοντέρ (καλύτερο δράμα).

Το μέγα ερώτημα σε σχέση με τα μέλη της AMPAS και το πώς θα ψηφίσουν φέτος συνολικά για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας είναι το ποια τάση θα θελήσουν να περάσουν προς τα έξω. Θα περάσει το… κάπως πιο αποστειρωμένο «gimmick» του Μέντες ή θα γίνει του… «Moonlight» και θα σκάσει μία βόμβα ανατροπής με πιο ουσιαστική πρόταση τόλμης που απευθύνεται στο σήμερα και κοινωνικά και φιλμικά; Σε τούτη την περίπτωση καραδοκούν τα «Παράσιτα», ενώ δεν θα έβγαζα εντελώς απ’ έξω ακόμη και το «Joker». Και εύχομαι να γίνει κάτι τέτοιο, γιατί μία νίκη του «1917» στο μέλλον δεν θα σημαίνει απολύτως τίποτα. Ειλικρινά!

Πλέον, έχουμε να περιμένουμε και τα βραβεία του Σωματείου των Σεναριογράφων, την πρώτη του Φλεβάρη, για να δούμε αν τα «Παράσιτα» (φωτό) θα υπερισχύσουν στην κατηγορία του πρωτότυπου σεναρίου, που είναι πάρα πολύ hot εφέτος, καθώς ο Κουέντιν Ταραντίνο δεν έχει υποψηφιότητα στο WGA διότι… έχει χεσμένο το Σωματείο, αλλά εννοείται πως είναι υποψήφιος για το Όσκαρ αυτής της κατηγορίας. Περιττό να πω πως αν το Όσκαρ πρωτότυπου Σεναρίου καταλήξει στο «1917», τα ξημερώματα της 10ης Φεβρουαρίου θα πρέπει να βγούμε στα μπαλκόνια και να πετάμε γλάστρες και fer forgé έπιπλα (στη μεγάλη ζοχάδα)!

Για την ιστορία, το Σωματείο των Σκηνοθετών πέρσι είχε τιμήσει τον Αλφόνσο Κουαρόν για το «Ρόμα» και αυτό ήταν, τελικά, και το Όσκαρ καλύτερης σκηνοθεσίας. Για τον Σαμ Μέντες είναι η δεύτερη υποψηφιότητα που είχε στην καριέρα του, και από το Σωματείο αλλά και στα Όσκαρ. Το 2000 είχε κερδίσει και στα δύο, έχοντας σκηνοθετήσει το «American Beauty».