FreeCinema

Follow us
02.1118:15

Halloween στο ελληνικό box-office!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα καμία νέα ταινία δεν κατάφερε να αλλάξει ουσιαστικά το σκηνικό του προηγούμενου επταημέρου. Όχι άδικα…

Για να μην κατηγορούμε μονάχα τη δική μας αγορά όμως, ακόμη και το αμερικανικό box-office έπαθε μεγάλη καθίζηση το περασμένο weekend, με τον εορτασμό του Halloween, μάλλον, να μετατρέπει τους πάντες σε party animals και ουχί σε moviegoers. Συνειρμικά, η συγκεκριμένη (και ξενόφερτη) γιορτή μοιάζει να επηρέασε με έναν παράδοξο τρόπο τα ελληνικά ταμεία των κινηματογράφων, αφού τα φιλμ που βρίσκονται στις πρώτες θέσεις χαρακτηρίζονται από «κάτι» το spooky!

Crimson Peak

Οι νέες ταινίες της περασμένης Πέμπτης παραήταν αδύναμες για να ανατρέψουν το «Ξενοδοχείο για Τέρατα 2» από την κορυφή. Είναι σαφές, πως όταν υπάρχει στουντιακό animation… της προκοπής, πια, δύσκολα μπορεί να χτυπηθεί από adult κινηματογραφικό είδος. Στο δεύτερο weekend του, το… δρακουλιάρικο παιδικό της SONY έκοψε άλλα 26.531 εισιτήρια (από 117 οθόνες) και έφτασε στο πάρα πολύ καλό σύνολο των 107.764 εισιτηρίων. Η πτώση που είχε ήταν… μεγαλούτσικη (-44%), ακριβώς (!) όσο και ο «Πορφυρός Λόφος» του Γκιγέρμο ντελ Τόρο (φωτό), που έκοψε 14.435 εισιτήρια (από 61 οθόνες) και έχει κάνει συνολικά 60.002 εισιτήρια σε 11 μόνο μέρες. Το επισημαίνω, γιατί είναι ένα φιλμ που δεν στήριξαν από την αρχή οι αιθουσάρχες, στην πλειοψηφία, έπαιζε μονάχα στις δύο βραδινές παραστάσεις.

No Escape

Στην τρίτη και τέταρτη θέση έχουμε τα… «περήφανα» ντεμπούτα της εβδομάδας, τον «Τελευταίο Κυνηγό Μαγισσών» και το «Χωρίς Διέξοδο» (φωτό), σε παρόμοιο αριθμό αιθουσών, κοντινά εισπρακτικά αποτελέσματα και… άγευστη δυναμική που δεν προδιαθέτει για μέλλον στη μεγάλη οθόνη. Πιο αστεία η πρώτη περίπτωση, που σου πετάει φινάλε τύπου «προγραμματίζω και sequel», αλλά γελάει ο κόσμος (και στις ΗΠΑ) με τα εισιτήρια που κόβει. Εδώ έφερε 14.361 θεατές (από 41 οθόνες) στα ταμεία, ενώ το δεύτερο φιλμ, ένα βλακώδες δράμα υστερικής ξενοφοβίας, έκοψε 11.022 εισιτήρια (από 39 οθόνες). Ασημαντότητες. Το top 5 συμπληρώνει ο «Παν», που έχασε το 43% της αγοραστικής του δύναμης από το πρώτο weekend, άρα έχουμε 10.003 εισιτήρια (από 99 οθόνες) και το σύνολο στα πικρά 38.205. Σωστή η προσπάθεια, αλλά δύσκολο να ξαναδούμε μεταγλωττισμένη ταινία που δεν είναι animated σε τούτη τη χώρα…

The Lobster 5

Στην έκτη θέση παρέμεινε ο (αγγλόφωνος) «Αστακός» του Γιώργου Λάνθιμου, που συνεχίζει να εκπλήσσει σε – σωστότατα – limited release. Το φιλμ προκάλεσε τεράστιες ουρές την περασμένη Τετάρτη (ίσως η πιο εμπορική μέρα της εβδομάδας, λόγω προσφορών στην τιμή του εισιτηρίου), αρκετοί θεατές δεν κατάφεραν να δουν την ταινία και το word of mouth, αν και διχαστικό, έχει μετατρέψει αυτό το arthouse διαμάντι σε trend. Μετά το δυνατό του άνοιγμα (11.005 εισιτήρια), ακολούθησαν οι τρεις καθημερινές με το εντυπωσιακό νούμερο των 8.131 εισιτηρίων (do the math για κλείσιμο επταημέρου) και τούτο το weekend έχασε μόλις 19% από το κοινό του, για να κόψει ακόμη 8.968 εισιτήρια (από 8 οθόνες στην Αθήνα και 1 στη Θεσσαλονίκη). Στα 28.104 το σύνολο και όλα δείχνουν πως η ταινία έχει αρκετόν δρόμο μπροστά της. Ένα θέαμα διόλου mainstream, που «ενοχλεί», κάνει τους θεατές να σκεφτούν και να μιλάνε γι’ αυτό μέρες μετά. Πόσον καιρό είχαμε να το δούμε να συμβαίνει αυτό;

O Klearxos, H Marina

Από την άλλη, το ελληνικό σινεμά που… θέλει να αποκαλείται mainstream (σαρκασμός) βυθίζεται στο σκότος τού ολέθρου! «Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο Κοντός» (#8) συνεχίστηκε σε 36 οθόνες (από 57 του πρώτου weekend), έπεσε 52% και έκοψε μόλις 6.614 εισιτήρια (με το σύνολο στα 29.842 και… πάλι καλά να λέει κανείς!). Οι πρωτοεμφανιζόμενες «Μαριονέτες» (#13), από την άλλη, έκαναν ντεμπούτο στη θέση #13, με 4.514 εισιτήρια (από 16 οθόνες). Μάλλον αναμενόμενη η ήττα, αφού η ντόπια διανομή κατέστρεψε κάθε έννοια του genre, πριμοδοτώντας επί σειρά ετών μονάχα την κωμωδία. Εντάξει, δεν πρέπει να συγκρίνουμε αυτά τα φιλμ με την πορεία του «Αστακού», διότι αυτός δεν θεωρείται ελληνική ταινία (get over it, γιατί διάβασα διάφορα «κουλά» στα social την περασμένη εβδομάδα, γραμμένα από διαφόρων χώρων επαγγελματίες και μη…). Αλλά σε… απλά μαθηματικά, η σκέψη και μόνο σε τρομάζει.

Στο #7 βρίσκουμε τη «Νιότη» του Πάολο Σορεντίνο, η οποία κρατιέται απίστευτα καλά στο τρίτο της weekend. Μόνο 11% η πτώση, 6.791 τα εισιτήρια (από 17 οθόνες) και σύνολο στα 32.206. Υποθετικά, ο «Αστακός» ανέκοψε κάπως την πορεία αυτού του φιλμ που θα κινηθεί στο πλαίσιο της επιτυχίας και της προηγούμενης ταινίας («Η Τέλεια Ομορφιά») του σκηνοθέτη (δεν το κατανοώ, αλλά… είναι ένας ελεύθερος κόσμος εκεί έξω).

45 Years

Η πρώτη δεκάδα ολοκληρώνεται με τον… τσουρουφλισμένο «Σεφ που Έπαιζε με τη Φωτιά» (5.959 εισιτήρια, από 29 οθόνες και σύνολο στα 22.118) και τα αξιολάτρευτα «Minions» (5.766 εισιτήρια, από 44 οθόνες και σύνολο στα 273.777), που θα αγκομαχήσουν για να φτάσουν τα 300.000 εισιτήρια, τελικά (αν καταφέρουν να τα πιάσουν). Άξιο αναφοράς, τέλος, το άνοιγμα του δραματικού «45 Χρόνια» (φωτό), με 5.642 εισιτήρια (μόνο από 8 οθόνες), αλλά… ο «Αστακός» είχε «πατώσει» (ναι, γράφτηκε μέχρι και αυτό!) το περασμένο τετραήμερο, κάνοντας τα διπλά στον ίδιο αριθμό αιθουσών! Ρε, που τους βρήκαμε…