FreeCinema

Follow us
19.0418:10

Κάννες; Non, merci! Ποιοι, γιατί και πού μπορεί να… σκάσουν.


Μια πλειάδα ταινιών που θεωρούνταν σιγουράκια για το επερχόμενο 66ο Φεστιβάλ των Καννών απουσιάζει περισσότερο ή λιγότερο ηχηρά. Εν όψει της ανακοίνωσης των line-up της Εβδομάδας της Κριτικής (τη Δευτέρα) και του Δεκαπενθημέρου των Σκηνοθετών (την Τρίτη), κάνουμε – όσο γίνεται – λιανά το γιατί θα περιλαμβάνονται (έχοντας πάρει πόδι από την επίσημη επιλογή) ή όχι σε αυτά, καθώς και το πού μπορεί να τα συναντήσετε στο άμεσο μέλλον. It’s a dirty job, but someone’s gotta do it…

Σας είχαν «φτιάξει» για «The Pornographer»; Κακώς, κατά δήλωση εδώ και εβδομάδες του παραγωγού Πίτερ Άλμπεκ Γένσεν, το φιλμ του Τρίερ δεν υπήρχε η παραμικρή περίπτωση να είναι έτοιμο, καθώς το μοντάζ του βρίσκεται ακόμα σε αρχικό στάδιο (και φήμες θέλουν να κάνει πρεμιέρα στην πατρίδα του σκηνοθέτη τον Οκτώβρη). To «Grace of Monaco» του Ολιβιέ Νταάν δεν έχει καν ολοκληρώσει γυρίσματα, άρα ξεχάστε το (οι αγοραστές, όμως, θα δουν σίγουρα ένα promo reel). Ποιος θα κλείσει, λοιπόν, εν καιρώ και ως έκπληξη την 20μελή λίστα του διαγωνιστικού (μετρήστε την, οι ταινίες είναι αυτή τη στιγμή 19);

Grace of Monaco
Grace of Monaco

Εσωτερικές πληροφορίες από την Anapurna Films αναφέρουν ότι το «Her» του Σπάικ Τζονζ βρίσκεται νυχθημερόν στο post-production με την επιθυμία να δηλώσει το παρών, ενώ στο τελείωμα βρίσκεται και το μετα-Αποκαλυπτικό action «Snowpiercer», αμερικανικό ντεμπούτο του Κορεάτη Μπονγκ Τζουν-Χο, που ως ταινία είδους, ωστόσο, θα εξοριζόταν 99% στις εκτός συναγωνισμού προβολές. Εκεί μόνο θα μπορούσε να βρίσκεται και το μόλις έχον λάβει rating στις ΗΠΑ αλλά απόν από τις ανακοινώσεις «Blue Jasmine» του Γούντι Άλεν (μια εκ των υστέρων προσθήκη δεν αποκλείεται).

Blue-Jasmine-shooting
Blue Jasmine

Αινίγματα αποτελούν τα – μάλλον κομμένα από το διαγωνιστικό – πανέτοιμα «Aga» του Κούρδου Χινέρ Σαλεέμ με την Γκολσιφτέ Φαραχανί και «Diary of a Young Boy» του Ταϊβανέζου Τσάι Μινγκ-Λιανγκ που θα καλωσόριζε εγκαρδίως η Βενετία, όπως και τα «Malavita» του Λικ Μπεσόν και «Twelve Years a Slave» του Στιβ ΜακΚουίν (τα test screening τους έχουν γίνει ήδη με θετικές «κριτικές», αλλά η ημερομηνία εξόδου τους στις ΗΠΑ, Οκτώβριο και τέλη Δεκεμβρίου αντίστοιχα, «δείχνουν» Λίντο), αλλά και τα «Only Lovers Left Alive» του Τζάρμους και «Under the Skin» του Γκλέιζερ (βέβαιη αμερικανική τετράδα για το Τορόντο). Στην πατρίδα του θα εμφανιστεί σίγουρα και το καναδικό (και ισπανικό, με τον Τζέικ Τζίλενχολ) «An Enemy» του Ντενί Βιλνέβ.

Under the Skin
Under the Skin

Στην Εβδομάδα Κριτικής, που περιλαμβάνει αυστηρά 7 πρώτες ή δεύτερες ταινίες + 3 ειδικές προβολές, υποψήφια με προσόντα είναι το «αισθητηριακό» θρίλερ «L’Etrange Couleur des Larmes de ton Corps» των Κατέ και Φορτσάνι, το «Wakolda» της Αργεντινής Λουσία Πουέντζο («ΧΧΥ»), το προ εβδομάδων ακόμη στο post «L’Institutrice» του Ισραηλινού Ναντάβ Λαπίντ, το… διπλό (η εκδοχή της σχέσης ενός ζεύγους από καθέναν τους σε 2 φιλμ) «The Disappearance of Eleanor Rigby» του Νεντ Μπένσον με τους Τζέσικα Τσάστεϊν και Τζέιμς ΜακΑβόι, τις περισσότερες πιθανότητες για το τμήμα όμως έχει το αμερικανικό hit του Sundance, «Ain’t Them Bodies Saints», του Ντέιβιντ Λόουερι. Τέλος, το χάπι για το – επιμόνως φημολογούμενο, ως νέο «Γόμορρα», για το διαγωνιστικό – «Salvo» των Γκρασαντόνια και Πιάτσα φαίνεται ότι θα χρυσωθεί με μια θέση (και πιθανότατα βραβεία) εκεί.

The-Disappearance-of-Eleanor-Rigby
The Disappearance of Eleanor Rigby

Μένοντας στην Ιταλία, το «Storia Mitologica della mia Famiglia» του Ντανιέλε Λουκέτι, αν δεν έχει φάει πόρτα, ίσως βολευτεί στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών, όπως και το βελγικό polar «Colt 45» του Φαμπρίς ντι Βελτς («Calvaire»), το «1001 Grams» του Νορβηγού Μπεντ Χάμερ και το – κάτι σαν afro «Persepolis» – «Aya de Yopougon» των Γάλλων Αμπουέ και Ουμπρερί. Εκεί μπορεί να οδεύουν το ντοκιμαντέρ «We Come as Friends» του Αυστριακού Χιούμπερτ Σάουπερ («Ο Εφιάλτης του Δαρβίνου») και τα «Real» του Κιγιόσι Κουροσάουα – «Tomogui» του Αογιάμα Σίντζι από την Ιαπωνία, εφόσον δεν επιλέξουν τη λύση του διαγωνιστικού του Κάρλοβι Βάρι ή του Λοκάρνο.

kiyoshi-kurosawa-real-children-by-the-sea
Real

Το τσέχικο και το ελβετικό Φεστιβάλ ίσως εξασφαλίσουν (αν δε χτυπήσουν πόλη των Δόγηδων) κάποια από τα – όλα σε τελικό στάδιο επεξεργασίας – «Chavez» του Μεξικανού Ντιέγκο Λούνα με Μάικλ Πένια – Ροζάριο Ντόσον, «Bananot» του Ισραηλινού Εϊτάν Φοξ, «Dau» του Ίλια Κιρζιανόφσκι από τη Ρωσία, «Quai d’ Orsay» του Μπερτράν Ταβερνιέ και «Rocker» του Μαριάν Κριζάν από τη Ρουμανία, η οποία σε πρώτη όψη απoυσιάζει μετά χρόνια από το επίσημο πρόγραμμα. Περί του για ποιον λόγο δε βρίσκεται εδώ το film-in-a-film, «A Nine-Minute Interval», του μόνιμα φεστιβαλικού Κορνέλιου Πορουμπόιου (το «At the Manor» του Κρίστι Πουίου πιθανότατα «δουλεύεται» ακόμη) προς το παρόν μπορούμε μόνο να εικοτολογήσουμε.

michael pena_chavez
Chavez

Κάποια/ες από τις τρεις δεσπόζουσες βρετανικές υποβολές (το τρομώδες «A Field in England» του Μπεν Γουίτλι, το «A Selfish Giant» της Κλίο Μπάρναρντ που κάνει κλέφτες χαλκού τους έφηβους ήρωες του διηγήματος του Όσκαρ Γουάιλντ, και το ντοκιμαντέρ του Σέιν Μέντοουζ για τους Stone Roses) μπορεί να στριμωχθούν στο Δεκαπενθήμερο, όπως και οι γαλλικές «παραλείψεις» του επίσημου προγράμματος, εφόσον πουν «oui». Αυτές περιλαμβάνουν σίγουρα την Κλερ Σιμόν με το «Gare du Nord», τη Γιολάντ Μορό με το «Henri», τον Κιμ Σαπιρόν με το «La Crème de la Crème», τον Κεντάν Ντουπιέ με το «Realite», το Σερζ Μποζόν με το «Tip Τop» (αλλά θα στέρξει η σταρ Ιπέρ;) και την Κατέλ Κιγεβερέ με το «Suzanne» ενώ αυτό δείχνει πιο δύσκολο, δεδομένης της ιστορίας της Κατρίν Μπρεγιά, για το νέο της φιλμ, «Abus de Faiblesse». Το πιο αναμενόμενο art animation του 2013, το «The Congress» του Άρι Φόλμαν, πάντως, κατέληξε να «ανοίγει» τo Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών, για να λύσει τις όποιες απορίες μας.

The Congress
The Congress

Gay φίλοι και φίλες, δε σας ξεχάσαμε: ελπίζουμε ούτε και οι Κάννες, που ίσως βολέψουν (μόνο στην Quinzaine ή ως ειδική προβολή, πλέον) το εύγλωττο «Gerontophilia», νέο πριαπισμό του queer ινδάλματος, Μπρους ΛαΜπρους, εάν βεβαίως τα μάτια της επιτροπής των εκλεκτόρων το… άντεξαν. Faites vos jeux, sʼil vous plait…