FreeCinema

Follow us

Μου έστειλαν το link νωρίς χθες το απόγευμα. Στην αρχή θεώρησα ότι πρόκειται για τρολάρισμα. Ύστερα είδα την (πολλά εισαγωγικά εδώ…) «είδηση» να ανακυκλώνεται! Σήμερα το πρωί μέτρησα περίπου τριάντα δημοσιεύματα που έπαιζαν ακριβώς το ίδιο θέμα και σβήστηκε από το μυαλό μου κάθε πιθανότητα να… μας κάνουν πλάκα! Το πίστεψαν! Το «μάσησαν»! Και σήμερα πολλοί συμπολίτες μας θα θεωρούν πως ο Αλέξανδρος Μανωλίδης, υιός της Ευγενίας Μανωλίδου, είναι… υποψήφιος για Όσκαρ!

Όταν είδα για πρώτη φορά τον τίτλο, πάτησα πάνω στο link (από το tlife, συγκεκριμένα) για να μάθω τι είχα «χάσει» τόσο καιρό, από τις 24 Ιανουαρίου όπου και ανακοινώθηκαν οι οσκαρικές υποψηφιότητες. Η πρώτη παράγραφος της είδησης ξεκινούσε έτσι (παραθέτω το απόσπασμα όπως ακριβώς δημοσιεύτηκε):

«Με µια υποψηφιότητα για Όσκαρ ξεκινά, σύμφωνα με την εφημερίδα Secret και το ρεπορτάζ της Σπυριδούλας Τριάντου,  το 2023 για τον για τον γιο της Ευγενίας Μανωλίδου, Αλέξανδρο Μανωλίδη, που συµµετείχε στην ταινία ‘Glass Onion: A Knives Out Mystery’, η οποία προτάθηκε για το καλύτερο διασκευασμένο σενάριο.»

Λίγο παρακάτω…

«Ο γοητευτικός Αλέξανδρος χαράσσει τον δικό του δρόμο και, όπως ήδη έχει αποδειχθεί, το κάνει µε μεγάλη επιτυχία. Αυτή τη φορά, φιγουράρει στη λίστα όσων συνεργάστηκαν για να κερδίσει η ταινία μια υποψηφιότητα στα Όσκαρ.»  

Προσπάθησα να συγκρατήσω την ψυχραιμία μου, αφού γέλασα τρελά στην αρχή. Αναρωτήθηκα. Δηλαδή, ο (όντως υποψήφιος για Όσκαρ) Ράιαν Τζόνσον εκμεταλλεύτηκε ή προσπάθησε να κλέψει τη δόξα του Αλέξανδρου Μανωλίδη και η δαιμόνια ρεπόρτερ «της εφημερίδας Secret» έκανε την καλλιτεχνική αποκάλυψη της χρονιάς για τα ελληνικά Μέσα; Συνέχισα να διαβάζω το άρθρο, μπας και καταλάβω πως μπορεί ο «συνεσταλμένος 27χρονος, εργατικός, µε πολλούς στόχους και όνειρα, που πατά γερά στα δικά του πόδια, χωρίς να εκμεταλλεύεται τη δημοσιότητα των γονιών του» να βρέθηκε στη λίστα των υποψηφίων για το Όσκαρ καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου. Η απάντηση ήρθε λίγο παρακάτω, με αποκλειστικές δηλώσεις του ιδίου (πολλά θαυμαστικά)!

«Ο ίδιος µιλά αποκλειστικά στο Secret για την εμπειρία του: ‘Είναι µεγάλη η χαρά. Φυσικά, δεν ήταν κάτι που περίμενα… ήταν δίκαιο’, δηλώνει χαρακτηριστικά και εξηγεί ποια ακριβώς ήταν η αρμοδιότητά του κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας.»

ΕΙΣΤΕ ΕΤΟΙΜΟΙ;

«Ήμουν ο συντονιστής logistics (logistics coordinator), που σημαίνει πως συντονίζεις το συνεργείο, ώστε να γίνουν όλα σωστά και να είμαστε όλοι ασφαλείς. Ήταν και η περίοδος της πανδημίας, οπότε δεν ήταν απλή υπόθεση. Έπρεπε να προσέχουμε αν ακολουθούσαν όλοι τις διαδικασίες. Στήναμε πρώτοι, ξεστήναμε τελευταίοι… Ήταν όλοι πολύ συνεργάσιμοι και όλα τα παιδιά από την Αμερική εξαιρετικά.»

Νομίζω πως αρκεί. Δεν έχω να σχολιάσω τίποτα περισσότερο για το ξεφτιλίκι των ελληνικών Μέσων που σας «ενημερώνουν» με τέτοιο τρόπο. Το γεγονός ότι αυτή η «είδηση» κυκλοφορεί (με copy / paste) σε δεκάδες sites σε ολόκληρη τη χώρα αυτή τη στιγμή, είναι απλά μία (ακόμη) τραγική απόδειξη. Μόλις μία ιστοσελίδα παρουσίασε ένα ίχνος τσίπας και άλλαξε τον τίτλο του θέματος («Ο γιος της Ευγενίας Μανωλίδου συμμετείχε σε ταινία που είναι υποψήφια για Όσκαρ»), αλλά λειτούργησε κι αυτό στο πλαίσιο της όλης παραμύθας… προπαγάνδας. Σε ένα άλλο, δε, κρίνοντας από το γεγονός ότι μιλάμε για αμερικανική παραγωγή (που γυρίστηκε κυρίως στην Ελλάδα…), το «ρεπορτάζ» θεώρησε ότι «διαπρέπει στο εξωτερικό ο γιος της Ευγενίας Μανωλίδου»…

Τι άλλο να πω; Αν έκανα διακοπές στις Σπέτσες όταν γυριζόταν η συνέχεια του «Στα Μαχαίρια», ίσως θα μπορούσα κι εγώ να… αυτοπροταθώ για Όσκαρ, βγάζοντας αποκλειστική είδηση από το FREE CINEMA. Αλλά, εδώ κι χρόνια, επίσης ως «συνεσταλμένος, εργατικός, µε πολλούς στόχους και όνειρα», έχω προτιμήσει να δίνω… τα Φραγκουλόσκαρ! Μπορώ να ζήσω και χωρίς βραβεία. Τόσο ταπεινός.

Υ.Γ. Το editorial αυτό είναι αφιερωμένο στον αγαπητό συνάδελφο Παναγιώτη Τιμογιαννάκη, τον άνθρωπο που οι γνώσεις του για τον θεσμό των βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου δεν έχουν προηγούμενο στα ελληνικά ΜΜΕ (και έξω απ’ αυτά, εδώ που τα λέμε), τα αγαπά, τα σέβεται και… πρέπει να έχει αλλάξει συκώτι από τα γέλια με αυτά που διαβάζει (ενίοτε, όχι μονάχα από χθες).

TAGS: