FreeCinema

Follow us

TRANSFORMERS: Η ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΤΩΝ ΘΗΡΙΩΝ (2023)

(TRANSFORMERS: RISE OF THE BEASTS)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Επιστημονικής Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Στίβεν Κέιπλ Τζούνιορ
  • ΚΑΣΤ: Άντονι Ράμος, Ντομινίκ Φίσμπακ, Λούνα Λόρεν Βελέζ, Ντιν Σκοτ Βάσκεζ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 127'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Maximals και Autobots ενώνουν τις δυνάμεις τους για να σώσουν τον πλανήτη Γη από τα Terrorcon. Ή κάτι τέτοιο.

Δύσμοιρη Paramount! Τη στιγμή που άλλα μεγάλα χολιγουντιανά studios έχουν ένα κάρο από τεράστιας εισπρακτικής επιτυχίας franchises τα οποία μπορούν να… ξεζουμίζουν ανά πάσα στιγμή, εσύ έχεις ξεμείνει με την κάθε επόμενη «νεκρανάσταση» των «Transformers», των «Teenage Mutant Ninja Turtles» και των «Star Trek». (Εντάξει, και του Τομ Κρουζ!) Που σχεδόν κανένας δεν ζητά να έχουν sequels, πραγματικά!

Έχοντας ξεχάσει πότε είδα για τελευταία φορά ταινία των «Transformers» (το 2017, ζωή να ‘χουμε) και έχοντας διαγράψει εντελώς από τη μνήμη μου το δήθεν spin-off του «Bumblebee» (2018), εξαιτίας της… νοσηρότητας αυτού του επαγγέλματος, βρέθηκα ξανά αντιμέτωπος με τούτα τα καμουφλαρισμένα σε τροχοφόρα του σύγχρονου πολιτισμού μας ρομποεξωγήινα «πλάσματα», τα οποία υπερασπίζονται τον πλανήτη μας απέναντι σε… άλλα ρομποεξωγήινα «πλάσματα» που το άδικο σύμπαν τα έκανε κακιασμένα και μοχθηρά. Όσο κι αν προσπαθούσα να συγκρατήσω τα ονόματά τους κατά τη διάρκεια της προβολής του φιλμ, εννοείται πως δεν τα κατάφερνα, ενώ στην full του CGI σεκάνς κορύφωσης και πάλης μεταξύ των δύο αντίπαλων πλευρών, δεν ξεχώριζα καν το που ανήκει ποιος και γιατί! Επίσης, όχι ότι καίγομαι για να μου λυθεί η απορία, όμως, δίπλα στις αναπάντητες ασάφειες της «Εξέγερσης των Θηρίων» θα στέκει για πάντα το μέγα ερώτημα: γιατί χρειάστηκε να υπογράφεται αυτό το σενάριο από πέντε ανθρώπους; Μήπως βοηθούσαν ο ένας τον άλλον να κρατάνε ένα είδος λογαριασμού της πλοκής και των ονομάτων;

Με ένα πανάγνωστο καστ πρωταγωνιστών… «μειονοτήτων» (τύπου Λατίνοι και μαύροι), ώστε η ταινία να πουληθεί (ενδεχομένως) καλύτερα στα κοινά αυτά, η δράση τούτης της «Εξέγερσης» μας πηγαίνει στο Μπρούκλιν του 1994, επειδή το… hip-hop soundtrack εκείνης της περιόδου είναι πολύ cool, hip και διαχρονικής αξίας. Ο Νόα πρέπει να βρει δουλειά για να φροντίσει το άρρωστο αδελφάκι του (Βασιλάκης Καΐλας mode), επιλέγει τον κακό το δρόμο της κλοπής πανάκριβων αυτοκινήτων και στην παρθενική του ληστεία μιας δελεαστικότατης Porsche του προκύπτει… το Autobot Mirage. Για λόγους που δεν χρειάζεται να καταλάβει ποτέ κανείς σε τούτη τη ζωή, θα συνεταιριστεί με μια εκπαιδευόμενη αρχαιολογικού μουσείου που ενώ επεξεργαζόταν μυστηριώδες γλυπτό, της φανερώθηκε εξωγήινος «πυρσός» που δεν πρέπει να πέσει στα χέρια των κακών Terrorcon διότι με αυτόν θα μπορούν να περνάνε σε άλλα σύμπαντα μέσω μιας τεράστιας τρύπας. Ή κάτι τέτοιο.

Γενικά, οι σεναριογράφοι και ο Στίβεν Κέιπλ Τζούνιορ έκαναν ότι μπορούσαν για να μοιάσει η «Εξέγερση των Θηρίων» με χορταστικό θέαμα, αντλώντας «δανεικά» στοιχεία (μιλάμε περί καρακλεψιάς, για να το πω λιγότερο διακριτικά) από τα «The Fast and the Furious» μέχρι τους «Κυνηγούς της Χαμένης Κιβωτού» (αν και λόγω του περουβιανού location, θα ήταν πιο σωστό να χρησιμοποιήσω το παράδειγμα του «Μυστικού των Ίνκας»), προσφέροντας ένα αποκλειστικά παιδιάστικο σε περιεχόμενο έργο που (επιπλέον) μας απειλεί ότι στο σύντομο μέλλον θα έχει και συνέχεια (φευ)! Δεν θα κάνω #spoiler για το «mash-up» που υπόσχεται να κάνει η Paramount με άλλο… ψιλοάπατο franchise της, όμως, σίγουρα μπορώ να σας καθησυχάσω με την εξής πληροφορία: δεν είναι τα Χελωνονιντζάκια!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Πρόκειται περί ερώτησης – παγίδας. Ή κάτι τέτοιο.


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.