FreeCinema

Follow us

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA – TO THE SWORDSMITH VILLAGE (2023)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Χαρούο Σοτοζάκι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 110'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: THE FILM GROUP

Μετά τη δολοφονία της οικογένειάς του από έναν δαίμονα, ο Ταντζίρο Καμάντο εντάσσεται στο Σώμα Φονιάδων Δαιμόνων, έχοντας έναν και μοναδικό σκοπό: να επαναφέρει την αδελφή του (τη μόνη που γλίτωσε τον θάνατο, με τίμημα όμως τη μετατροπή της σε δαίμονα) στην ανθρώπινη μορφή της.

Πότε μία κινηματογραφική ταινία… δεν είναι κινηματογραφική ταινία; Το ερώτημα ίσως να σας ξενίζει, αλλά επιδέχεται αρκετές απαντήσεις, ανάλογα με την «ταινία». Στην προκειμένη περίπτωση, η σωστή απάντηση είναι: όταν πρόκειται για συρραφή επεισοδίων μιας τηλεοπτικής σειράς!

Το φαινόμενο δεν είναι καινούργιο. Το έχουμε ξανασυναντήσει, τη μεγάλη του άνθιση, δε, την είχε γνωρίσει από τα μέσα της δεκαετίας του ’60 έως τα τέλη εκείνης του ’70, όταν οι (Αμερικανοί κυρίως) παραγωγοί τηλεοπτικών σειρών όπως «Ο Άνθρωπος της U.N.C.L.E.» ή «Οι Αντίζηλοι» συνένωναν τα δύο συνεχόμενα μέρη ενός δίπρακτου επεισοδίου και τα έριχναν στην αγορά ως «ταινία», μιας και ουσιαστικά και μία ενιαία ιστορία αφηγούνταν και την απαραίτητη χρονική διάρκεια είχαν.

Απ’ ότι φαίνεται, η πρακτική αυτή συνεχίζεται και στις μέρες μας (τις ημέρες της «χρυσής εποχής» της τηλεόρασης, για πολλούς), αλλά εδώ οι κερδοσκόποι Ιάπωνες έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τους εν Αμερική συναδέλφους τους. Πρώτον, διότι δεν πρόκειται για μία σειρά μυθοπλασίας με ηθοποιούς, αλλά για μία σειρά κινουμένων σχεδίων, μεγάλη επιτυχία στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Δεύτερον, διότι δεν γίνεται καμία προσπάθεια να κρυφτεί η μετονομασία του κρέατος σε ψάρι – συγγνώμη, τα βαφτίσια της τηλεοπτικής σειράς σε κινηματογραφική ταινία ήθελα να πω. Η οποία, στην πραγματικότητα, αποτελεί τη συρραφή τριών επεισοδίων της τηλεοπτικής σειράς (δύο ενδιάμεσων από τον κύκλο 2 και του πρώτου από τον κύκλο 3) . Τρίτον, διότι ο κύκλος 3 κάνει (τηλεοπτική) πρεμιέρα στις 9 Απριλίου 2023 και η εν λόγω «ταινία» θα προβάλλεται μέχρι τις 8 Απριλίου, για δέκα μόνο ημέρες.

Τα επεισόδια του κύκλου 2, που συνολικά αποτελείται από 18 ημίωρα (το τελευταίο είχε μεταδοθεί στις 13 Φεβρουαρίου 2022), είναι τα 10 και 11. Το γιατί επιλέχθηκαν αυτά δεν το γνωρίζω, ούτε αναζήτησα την αιτιολογία (αν υποτεθεί ότι υπάρχει κάποια) – ποσώς με ενδιαφέρει, επίσης, μιας και δεν είμαι λάτρης της σειράς, την ύπαρξη της οποίας απλώς γνωρίζω. Οι οπαδοί της σειράς, από την άλλη, που και πάλι αγνοώ πόσοι μπορεί να είναι εν Ελλάδι, είναι βέβαιο ότι θα σπεύσουν να δουν την «ταινία», διότι θα μάθουν μερικές μέρες νωρίτερα (sic) τα όσα λαμβάνουν χώρα στο επεισόδιο 1 του καινούργιου κύκλου. Εξ ου και σταματά η προβολή της «ταινίας» την προηγούμενη της έναρξης της μετάδοσης των νέων επεισοδίων της σειράς: η «ταινία» θα έχει επιτελέσει (επιτυχώς;) το σκοπό της και δεν θα ενδιαφέρεται πια κανείς γι’ αυτήν!

Και γιατί να ενδιαφερθεί, άλλωστε; Οι δημιουργοί της σειράς δεν μπήκαν καν στον κόπο να κάνουν την απλή, στοιχειώδη επεξεργασία που προϋποθέτει ένα προϊόν με αποδέκτη το ευρύ κοινό και την κατανάλωσή του εντός της κινηματογραφικής αίθουσας: δεν αφαίρεσαν του τίτλους αρχής και τέλους των επεισοδίων, δεν αφαίρεσαν τις επαναλήψεις σκηνών από επεισόδιο σε επεισόδιο, δεν μπήκαν καν στον κόπο να αφαιρέσουν τις κάρτες πριν από τη διακοπή για διαφημίσεις! Δεν έκαναν, δηλαδή, το ελάχιστο που (κατά τη γνώμη μου) όφειλαν να κάνουν για τους θεατές που θα καταβάλουν το αντίτυπο ενός εισιτηρίου για να δουν ένα «κινηματογραφικό» προϊόν το οποίο, ουσιαστικά, δεν είναι τέτοιο.

Ως τηλεοπτικό προϊόν, πάλι, δεν διαφοροποιείται από τα πολλά του είδους του. Το σχέδιό του δεν θα το έλεγα ούτε καινοτόμο, ούτε εντυπωσιακό. Απλό είναι, με στατικά ως επί το πλείστον ντεκόρ, και μια κάποια κίνηση στους χαρακτήρες. Οι χρωματισμοί των οποίων περνούν μάλλον απαρατήρητοι, αλλά οι αναμεταξύ τους αναμετρήσεις διαθέτουν μια κάποια γοητεία. Πρωτίστως (ή αποκλειστικά) για τους fans των anime…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν είστε κάτω των 15 ετών, σίγουρα όχι, γιατί δεν θα σας επιτραπεί η είσοδος στην αίθουσα! Η «ταινία» δεν είναι για παιδιά. Εάν έχετε την κατάλληλη ηλικία, τότε θα πρέπει να αγαπάτε τα anime και να είστε διατεθειμένοι να παρακολουθήσετε μία ιστορία που δεν έχει αρχή (3-4 κάρτες απλώς σε βάζουν στο… κλίμα) και που δεν θα έχει ούτε τέλος (θα καταλήξει κάπου, αλλά τα πάντα θα παραμείνουν ανοιχτά!). Κι αυτή η πρακτική των σύγχρονων τηλεοπτικών σειρών είναι γνωστή (κι εξοργιστική), όπως κοινός τόπος είναι πια και η καταβολή συνδρομής για να τις βλέπεις…


MORE REVIEWS

ΑΓΡΙΑ ΦΥΣΗ

Ολιγοήμερο ταξίδι εταιρικού bonding σε απομονωμένο hiking retreat αυστραλέζικου εθνικού πάρκου καταλήγει σε θρίλερ, με την εξαφάνιση μιας γυναίκας η οποία (διόλου συμπτωματικά;) λειτουργούσε ως πληροφοριοδότης για λογαριασμό ομοσπονδιακών πρακτόρων. Υπάρχει χρόνος για να βρεθεί ζωντανή ή μήπως πρόκειται για ένα καλοστημένο σχέδιο δολοφονίας;

ΜΑΤΩΜΕΝΟΣ ΔΕΣΜΟΣ

Στο μεγάλο «πουθενά» του Νέου Μεξικού, κάπου στα ‘80s, η Λου, επιστάτρια ενός βουτηγμένου στην τεστοστερόνη γυμναστηρίου, θα ερωτευθεί την Τζάκι, μια bodybuilder περαστική από τα μέρη εκείνα, που δεν έχει στον ήλιο μοίρα, μα ονειρεύεται περισσότερα μούσκουλα και δόξα. Γύρω τους, όμως, συγκεντρώνονται αρκετά… πτώματα και χρέη παλιά κι αλύτρωτα.

ΕΝΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ

Όταν έπειτα από έλεγχο αλκοτέστ του αφαιρείται το δίπλωμα οδήγησης, ο Μαρκ οφείλει να περάσει από μια σειρά ιατρικών και ψυχολογικών σεμιναρίων αξιολόγησης, εάν επιθυμεί να το πάρει ξανά πίσω. Το αληθινό πρόβλημα του Μαρκ, όμως, δεν είναι η προσωρινή απώλεια του διπλώματός του, αλλά η μη συνειδητοποίηση της κατάστασης την οποία βιώνει ως… αλκοολικός.

ΕΓΩ, ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΣ

Δύο έφηβα αγόρια ξεκινούν από το Ντακάρ της Σενεγάλης κυνηγώντας το όνειρο της καλύτερης ζωής στην Ευρώπη. Σα βγεις στον πηγαιμό για την Ιταλία, να εύχεσαι να μην είναι μακρύς ο δρόμος.

ΣΤΟ ΠΟΤΑΜΟΠΛΟΙΟ

Η καθημερινότητα στο πλωτό κέντρο φροντίδας πασχόντων από ψυχικές διαταραχές «Adamant», το οποίο βρίσκεται δεμένο σε προβλήτα του Σηκουάνα στο Παρίσι.