FreeCinema

Follow us

ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΑΝΕ ΟΙ ΚΑΡΑΒΙΔΕΣ (2022)

(WHERE THE CRAWDADS SING)

  • ΕΙΔΟΣ: Δικαστικό Μελόδραμα Μυστηρίου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ολίβια Νιούμαν
  • ΚΑΣΤ: Ντέιζι Έντγκαρ-Τζόουνς, Τέιλορ Τζον Σμιθ, Χάρις Ντίκινσον, Ντέιβιντ Στραδέρν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 125'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Στους βάλτους της Βόρειας Καρολίνα, ένα μικρό κορίτσι μεγαλώνει μοναχό του, δακτυλοδεικτούμενο από την κοινωνία σαν ένα απολίτιστο και ανεπιθύμητο αγρίμι. Μερικές δεκαετίες αργότερα, βρίσκεται κατηγορούμενη για τη δολοφονία (;) ενός πλούσιου γόνου της περιοχής, με τον οποίο διατηρούσε κρυφή σχέση.

Δεν πρόκειται να σας αποκαλύψω ποιο δικαστικό θρίλερ είχα στο μυαλό μου καθώς παρακολουθούσα το «Εκεί που Τραγουδάνε οι Καραβίδες», όμως, όταν ακούσετε την απόφαση του δικαστηρίου, θα το καταλάβετε κι εσείς! Ή, έστω, εσείς που γνωρίζετε τις «φόρμουλες» τούτου του φιλμικού είδους, που εδώ έχει την ατυχία να απευθύνεται σχεδόν αποκλειστικά σε… γυναικείο κοινό. Με ότι «αρνητικό» μπορεί να συνεπάγεται αυτό.

Βασισμένο σε bestseller γραμμένο από γυναίκα, με σεναριακή διασκευή από γυναίκα και σκηνοθετημένο από γυναίκα, το φιλμ της Ολίβια Νιούμαν (γαλουχημένη στην τηλεόραση, με το βιογραφικό της να συμπεριλαμβάνει κυρίως επεισόδια σειρών) πέφτει στην παγίδα στερεοτύπων περί κακοποίησης γυναικών από συζύγους ή εραστές, με ρομαντικές σχέσεις που φλερτάρουν ασύστολα με το μελόδραμα και πλοκή που ρέπει έντονα προς τη… σαπουνόπερα. Κακοποιητικός σύζυγος οδηγεί τη μάνα και κάμποσα από τα παιδιά τους σε φυγή, αφήνοντας την ανήλικη Κάια να μεγαλώνει μαζί του σ’ ένα φτωχόσπιτο χαμένο μέσα στους βάλτους μιας μικρής πόλης στη Βόρεια Καρολίνα του ’50. Μετά το θάνατό του, η Κάια θα συνεχίσει να ζει μόνη, διαφεύγοντας από την Πρόνοια, έχοντας για προστάτες τους ιδιοκτήτες ενός παντοπωλείου κι ένα μικρό αγόρι για το οποίο τρέφει (επιτέλους) συναισθήματα. Μετά την εφηβεία, ο Τέιτ θα φύγει για σπουδές και δεν θα τηρήσει μια υπόσχεση επιστροφής στην πληγωμένη (πια) αγαπημένη του. Ένα πλουσιόπαιδο θα την φλερτάρει επίμονα, όμως, οι δικές του υποσχέσεις θ’ αποδειχτούν ακόμη πιο ψεύτικες και η συμπεριφορά του θα θυμίσει στην Κάια την απόφαση της μάνας της.

Όλα αυτά η Νιούμαν τα αφηγείται μέσω απανωτών flashback, καθώς στο παρόν η Κάια κατηγορείται για την (όχι απαραίτητα πιστοποιημένη) δολοφονία του Τσέις, του δεύτερου αγοριού που μάτωσε την καρδιά της. Η ροή της ταινίας είναι… δραματικά προβλέψιμη και η σκηνοθεσία μοιάζει σαν κάποιος να πάτησε τον «αυτόματο πιλότο», καταλήγοντας το φιλμ να ταυτίζεται περισσότερο με τη φόρμα ενός mini series βασισμένου σε… Βίπερ Νόρα! Η Νιούμαν δεν δύναται να διαχειριστεί το υλικό της σε μορφή δικαστικού θρίλερ, η σχετική ατμόσφαιρα σασπένς απουσιάζει παντελώς και μονάχα στις σκηνές του δικαστηρίου αντιλαμβάνεσαι κάτι διαφορετικό από… ένα γυναικουλίστικο «coming of age» ερωτικό δράμα βιντεϊκού «δικάσετου» για το weekend. Σε «τρικάσετο», θα ήταν σκέτη κλοπή!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Άψυχη οπτικοποίηση ευπώλητου που είχε πέραση στον γυναικείο πληθυσμό, επιχειρεί να «πιάσει» και ένα πιο κοριτσίστικο κοινό με το αισθηματικό του background (μέχρι και η Τέιλορ Σουίφτ έχει επιστρατευθεί για το τραγούδι της ταινίας), αλλά αποτυγχάνει να λειτουργήσει στο πλαίσιο του έργου μυστηρίου με δικαστική πλοκή εγκλήματος. Η χαρισματική (και ανερχόμενη) Ντέιζι Έντγκαρ-Τζόουνς δεν βοηθιέται για να κάνει το όποιο ερμηνευτικό θαύμα (να την αναζητήσετε στο επίσης φετινό «Fresh»). Όμορφο και λειτουργικό το score του Μίκαελ Ντάνα. Εξαιτίας του… PG-13, ενδέχεται να ευχαριστήσει νεαρά ζευγαράκια που θα το επιλέξουν για «ραντεβουδάκι» σε σινεμά. Μέχρι εκεί…


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.