FreeCinema

Follow us

ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΣΤΗ ΖΟΥΓΚΛΑ (2021)

(JUNGLE CRUISE)

  • ΕΙΔΟΣ: Εξωτική Περιπέτεια Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ζάουμε Κόλετ-Σέρα
  • ΚΑΣΤ: Ντουέιν Τζόνσον, Έμιλι Μπλαντ, Έντγκαρ Ραμίρες, Τζακ Γουάιτχολ, Τζέσι Πλέμονς, Πολ Τζιαμάτι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 127'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Στα 1916, η Δρ. Λίλι Χάουτον και ο αδελφός της αποφασίζουν να ταξιδέψουν μέχρι τη Νότια Αμερική, σε αναζήτηση των «Δακρύων του Φεγγαριού», ενός μυθικού δέντρου τα φύλλα του οποίου φέρεται πως έχουν απίστευτες θεραπευτικές ιδιότητες. Σύμμαχός τους θα είναι ο καπετάνιος ενός τουριστικού πλοιαρίου της περιοχής που κουβαλάει κρυφή agenda, ενώ το αναπάντεχο εμπόδιο ενός Γερμανού αριστοκράτη θα κάνει την περιπέτειά τους λιγότερο ασφαλή.

Ακόμη και χωρίς να γνωρίζεις ότι η «Περιπέτεια στη Ζούγκλα» βασίζεται σε theme park attraction της Disneyland (!), δεν θ’ αργήσεις ν’ αντιληφθείς πως τούτο το κινηματογραφικό «ταξίδι» του studio αποτελεί ένα κούφιο copy / paste εξωτικών περιπετειών με κυνήγι «θησαυρού», που πατά στα χνάρια παλαιότερων franchise της Disney, από το «Στα Ίχνη του Χαμένου Θησαυρού» μέχρι τους «Πειρατές της Καραϊβικής», έχοντας στο βάθος του μυαλού την κρυφή φιλοδοξία να μοιάσει στους «Κυνηγούς της Χαμένης Κιβωτού». Στο άκουσμα του τελευταίου παραδείγματος, βέβαια, (τουλάχιστον) μια ολόκληρη φυλή ιθαγενών του Αμαζονίου θα πρέπει να αυτοπυρπολήθηκε…

Ο πρόλογος του φιλμ μας πηγαίνει ακόμη πιο πίσω, στον 16ο αιώνα, όπου Ισπανοί κατακτητές (χρησιμοποιείται έως και το όνομα του Αγκίρε!) ταξιδεύουν στη Νότια Αμερική αναζητώντας τα «Δάκρυα του Φεγγαριού», ένα μυθικό δέντρο του οποίου τα πέταλα μπορούν να θεραπεύσουν κάθε ασθένεια. Καθώς οι περισσότεροι αποδεκατίζονται από τις άγριες συνθήκες της περιοχής, οι εναπομείναντες θα έχουν προσωπική πείρα των «μαγικών» ιδιοτήτων του δέντρου, θα απαιτήσουν από μια τοπική φυλή να τους αποκαλύψει την τοποθεσία που βρίσκεται αυτό, εκείνοι θ’ αρνηθούν, οι Ισπανοί θα καταστρέψουν το χωριό τους και αντί τιμωρίας θα πέσει πάνω τους η κατάρα να μην πεθάνουν ποτέ, παραμένοντας παντοτινά παγιδευμένοι εκεί από στοιχεία της Φύσης.

Η πιο «σύγχρονη» συνέχεια της αφήγησης μας συστήνει τον πρωταγωνιστικό χαρακτήρα (τον οποίο υποδύεται με κάθε καλή διάθεση η χαρισματική Έμιλι Μπλαντ), μια θηλυκή Ιντιάνα Τζόουνς εκδοχή στο Λονδίνο του 1916, με τον τόνο του έργου ν’ αναζητά με παιδαριώδη τρόπο και κάποιες δόσεις χιούμορ. Η Δρ. Λίλι Χάουτον οραματίζεται τον εντοπισμό του διαβόητου δέντρου και θα ταξιδέψει με τον αδελφό της μέχρι τον εξωτικό και αφιλόξενο Αμαζόνιο, με συνοδοιπόρο τον καπετάνιο Φρανκ Γουλφ (Ντουέιν Τζόνσον), έναν καταχρεωμένο αλήτικο τύπο μπρατσαρά, ο οποίος φαίνεται να έχει τους δικούς του λόγους για να βρει τα «Δάκρυα του Φεγγαριού».

Όσο κι αν σε κουράζει η αλόγιστη χρήση του CGI (σχεδόν τίποτα απ’ ότι βλέπεις… δεν υπάρχει, και κάπου νοσταλγείς την αληθινή μαγεία των περιπετειών που έστηνε ο Στίβεν Σπίλμπεργκ στις αρχές της δεκαετίας του ’80…), το ξεκίνημα του φιλμ είναι ευχάριστο και όμορφο στο μάτι. Καθώς μπαίνουμε για τα καλά στη δράση, όμως, η «Περιπέτεια στη Ζούγκλα» αποδεικνύεται εντελώς άψυχη, λες και βγήκε από ανάμειξη στοιχείων άλλων παρόμοιου τύπου ταινιών σε υπολογιστή και, ουσιαστικά, το φιλμ φτιάχτηκε εξολοκλήρου από μηχανήματα μιας κάποιας υπερσύγχρονης τεχνολογίας, κάνοντάς σε να αμφισβητείς ακόμη και το γεγονός της ανθρώπινης συμμετοχής στο καστ! Προσωπικά, δεν δύναμαι να φανταστώ τι ακριβώς σκηνοθέτησε ο Ζάουμε Κόλετ-Σέρα, από τη στιγμή που το έργο μοιάζει να βγήκε από έναν αυτόματο πιλότο ψηφιακών εικόνων πλαστού εξωτισμού.

Εννοείται πως η παραγωγή είναι φροντισμένη και ενίοτε το θέαμα δίνει εικόνες που θαυμάζεις, όταν όμως προστίθενται στο «κάδρο» οι Ισπανοί κατακτητές του παρελθόντος, έχει σχεδόν την ανησυχία ότι από κάπου θα σκάσει ο… Τζακ Σπάροου και θα σου πει ότι βρέθηκες σε άλλη ταινία! Τόσο απεγνωσμένη είναι η προσπάθεια της αντιγραφής τούτης της στουντιακής συνταγής, που βγάζει μάτι ότι μπορεί να εξελιχθεί σε (έστω) τριλογία… Παραδόξως, η διάρκεια του φιλμ δεν προσφέρει την κινηματογραφική απόλαυση «φυγής» που τόσο χρειαζόμαστε αυτή την περίοδο και μακάρι να υπήρχε κάποιος τρόπος να έβαζε από ένα χεράκι (και) ο κάθε θεατής, μπας κι έβρισκαν αυτό το δέντρο μια ώρα αρχύτερα! Ενδεχομένως αυτό να γίνει σε κάποιο επερχόμενο video game τούτου του franchise. Νομίζω ότι προσωρινά διατίθεται μονάχα σε μορφή επιτραπέζιου παιχνιδιού…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

(Πιο) οικογενειακό θέαμα για καλοκαιρινό σινεμαδάκι παρά η περιπέτεια δράσης που θα ελπίζαμε να είναι, τούτο το σχεδόν ολοκληρωτικά ψηφιακό «ψέμα» ταινίας δεν καταφέρνει ούτε να στήσει μια ικανοποιητική χημεία ανάμεσα στο ζεύγος των πρωταγωνιστών του, οι οποίοι δείχνουν να είχαν τη θέληση να συνεργαστούν και ταιριάζουν αρκετά (και) γι’ αυτό το είδος, όμως, μάλλον κάπου αποσυντονίστηκαν, χαμένοι μέσα σε πελώρια… green screen sets. Υπάρχουν καλαίσθητες στιγμές και έχει γίνει σοβαρή δουλειά σε καλλιτεχνικό επίπεδο, αλλά όλα κάπου καταπνίγονται από το βάρος της ψηφιακούρας και την (επιπλέον) έλλειψη ρυθμού και σκηνοθετικής μαγκιάς. Ίσως αν η γρανίτα είναι καλή στο θερινό…


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.