FreeCinema

Follow us

ΟΙ ΔΙΑΡΡΗΚΤΕΣ (2021)

(WAY DOWN)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Παρανομίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζάουμε Μπαλαγερό
  • ΚΑΣΤ: Φρέντι Χάιμορ, Αστρίντ Μπερζές-Φρισμπέ, Σαμ Ράιλι, Λίαμ Κάνινγκχαμ, Χοσέ Κορονάδο, Λουίς Τοσάρ, Άλεξ Στάιν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 118'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Ριψοκίνδυνη συμμορία που στοχεύει στη διάρρηξη του απροσπέλαστου θησαυροφυλακίου της κεντρικής τράπεζας της Μαδρίτης, δράττεται της προέλασης της… Εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου της Ισπανίας προς τον τελικό του Παγκοσμίου Κυπέλλου, ώστε να κάνει τη «δουλειά» της εύκολα και αθόρυβα. Θα παίξει μπάλα;

Έπειτα από χρόνια εμμονικής αναζήτησης, εξειδικευμένο πλήρωμα ναυαγιαιρεσιών υπό την καθοδήγηση του Γουόλτερ Μόρλαντ (Κάνινγκχαμ), εντοπίζει στα βάθη του Ατλαντικού ένα από τα καράβια του Άγγλου θαλασσοπόρου Φράνσις Ντρέικ, το οποίο κατά τον 17ο αιώνα είχε βυθιστεί από την ισπανική αρμάδα. Καθώς, εν μέσω πανηγυρισμών, καταφέρνει ν’ ανασύρει από τον βυθό το πολύτιμο φορτίο του, προς μεγάλη του απογοήτευση βλέπει την Ακτοφυλακή να επεμβαίνει, κατάσχοντας αυτό που για τρεις περίπου δεκαετίες αναζητούσε. Ακόμα χειρότερα, το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης δικαιώνει τις ενέργειες της ισπανικής Κυβέρνησης, αφήνοντας τον Γουόλτερ με άδεια χέρια. Εκείνος, όμως, επειδή έχει φάει τα νιάτα του γυρεύοντας σε όλα τα μήκη και τα πλάτη των θαλασσών τα τρία θρυλικά νομίσματα που πάνω τους έχουν χαραγμένες τις συντεταγμένες του σημείου όπου ο Ντρέικ έθαψε, σχεδόν τέσσερις αιώνες πριν, τα κλοπιμαία από τις επιδρομές του στον (τότε) Νέο Κόσμο, δεν δύναται να κάτσει και με σταυρωμένα χέρια. Συγκροτεί ομάδα αποτελούμενη από «άσσους» κάθε απαραίτητου τομέα του σχεδίου το οποίο έχει καταστρώσει και βάζει πλώρη για το ακατόρθωτο: το θησαυροφυλάκιο της κεντρικής τράπεζας της Μαδρίτης!

Πατάνε πάνω στα τυπικά και σίγουρα του heist genre τούτοι οι «Διαρρήκτες», προτάσσοντας μια α λα «Mission Impossible» επιχείρηση κλοπής, που ως σύλληψη κι εκτέλεση βαδίζει στα χνάρια της «Συμμορίας των 11» ή της «Ληστείας αλά… Ιταλικά». Στο μείγμα, προσθέτει γυρίσματα στη Μαδρίτη τα οποία προσδίδουν έναν κάποιο κοσμοπολίτικο αέρα, το αποτέλεσμα που προκύπτει, όμως, πάσχει σοβαρά από την απουσία σασπένς, καθώς τα δυο-τρία twists που προκύπτουν ουδένα βραβείο έκπληξης διεκδικούν. Από την άλλη, τα κενά στο χτίσιμο της υπόθεσης, όσο και να θες να κάνεις τα στραβά μάτια, δεν γίνεται να μη σε προβληματίσουν, ενώ η έλλειψη ενός ηχηρού καστ που ενδεχομένως θα λειτουργούσε σαν κράχτης, «μακιγιάροντας» κατ’ αυτόν τον τρόπο τη μετριότητα του φιλμ, είναι φανερή διά της απλής ανάγνωσης των ονομάτων των ηθοποιών του έργου.

Ο τρόπος στρατολόγησης του παιδιού θαύματος της μηχανικής Τομ (Χάιμορ), αποτελεί εξαρχής σοβαρό πλήγμα στην αξιοπιστία του φιλμ, αφού κάποιες από τις πτυχές του χαρακτήρα του (όπως εμφανίζονται στην πορεία της πλοκής), ναι μεν ανοίγουν παράθυρο για κάτι που πιθανόν κρύβεται κάτω από την επιφάνεια της αθωότητάς του (εκείνη η ατάκα που ξεστομίζει ξαφνικά σε άπταιστα ισπανικά, λόγου χάρη), πλην όμως το σενάριο δεν ενδιαφέρεται για οτιδήποτε πέραν των «βασικών» trick. Οι υπόλοιποι της ομάδας του Γουόλτερ, που αποτελούνται από την ειδική στις μεταμφιέσεις Λορέν (Μπερζές-Φρισμπέ), τον σκληροτράχηλο Τζέιμς (Ράιλι), τον μάγο των computer Κλάους (Στάιν) και τον άνθρωπο για όλες τις δουλειές Σιμόν (Τοσάρ), εμφανίζονται ακριβώς όπως θα περίμενε ο καθένας, με το κακό να είναι πως αυτό συμπεριλαμβάνει και… τις προθέσεις εκάστου εξ αυτών.

Το πλεονέκτημα που οι καλοί ληστές ανακαλύπτουν πως διαθέτουν και έχει να κάνει με την άτυπη «ασπίδα προστασίας» που προσφέρει η επιτυχημένη παρουσία της Εθνικής ομάδας της Ισπανίας στα γήπεδα της Νοτίου Αφρικής (άπαντες θα είναι καρφωμένοι μπροστά από τις τηλεοράσεις τους για να δουν τους Ισπανούς ποδοσφαιριστές να κατακτούν – ως γνωστόν – το τρόπαιο), ενώ σαν σύλληψη είναι έξυπνη κι αβανταδόρικη, μάλλον περνά ανεκμετάλλευτη από τους… πέντε σεναριογράφους του φιλμ, οι οποίοι περισσότερο την μεταχειρίζονται ως συμπλήρωμα παρά ως ουσιαστικό κομμάτι της πλοκής. Η βεβαιότητα που εξαρχής δημιουργεί η σκηνοθετική καθοδήγηση, πως οποιαδήποτε αναποδιά παρουσιαστεί θα ξεπεραστεί με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, αφαιρεί πολλά από την εκ των ων ουκ άνευ επιδιωκόμενη αγωνία, αν και το μάλλον εξωφρενικό σχέδιο της ληστείας επιτελεί σε γενικές γραμμές την ψυχαγωγική δουλειά του. Η σπαζοκεφαλιά της αναπόφευκτης πλημμύρας του θησαυροφυλακίου, τα κόλπα με τις κάμερες ασφαλείας, η τρελή (και απραγματοποίητη στον εκτός σινεμά κόσμο!) ιδέα με το υγρό άζωτο, αλλά και οι… περούκες της Λορέν, δημιουργούν ένα συμπαθές heist κλίμα, που όμως για τους λάτρεις του είδους δεν μοιάζει παρά σαν απλή εισαγωγή στα βασικά του genre. Το δήθεν «παιχνιδιάρικο» φινάλε, που μέχρι και για ανάλογης λογικής sequel στρώνει δρόμο, ελάχιστα καταφέρνει να βελτιώσει την εν γένει αδιαφορία που προσφέρουν (σχεδόν καθ’ όλη τους τη διάρκεια…) «Οι Διαρρήκτες».

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Δημιουργούν προσδοκίες άκρως ψυχαγωγικού heist τούτοι «Οι Διαρρήκτες», που δυστυχώς δεν επαληθεύονται. Τα καλούπια πάνω στα οποία έχει πάρει μορφή το φιλμ είναι μεν τα ενδεδειγμένα, λείπει όμως εκείνη η έμπνευση που θα το έκανε να ξεφύγει από την κατηγορία της χρυσής μετριότητας. Σε θερινό σινεμά, πάντως, περνάει εύκολα το δίωρο. Αν, δε, δηλώνεις φανατικός φίλος του τηλεοπτικού «La Casa de Papel», τότε μάλλον θα περάσει ακόμα πιο εύκολα.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.