FreeCinema

Follow us

ΟΙ ΜΑΓΙΣΣΕΣ (2020)

(THE WITCHES)

  • ΕΙΔΟΣ: Οικογενειακή Κωμωδία Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ρόμπερτ Ζεμέκις
  • ΚΑΣΤ: Ανν Χάθαγουεϊ, Οκτέιβια Σπένσερ, Στάνλεϊ Τούτσι, Τζαζίρ Μπρούνο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 106'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Στα 1967, ένα ορφανό αγόρι και η γιαγιά του περνούν τις διακοπές τους σε χλιδάτο παραθαλάσσιο ξενοδοχείο, σε μια προσπάθεια της δεύτερης να σώσει το παιδί από… απειλητικά μάγια! Ατυχώς, εκεί έχει αποφασίσει να πραγματοποιήσει το συνέδριό της μια ομάδα μαγισσών, η αρχηγός των οποίων ονειρεύεται να μετατρέψει όλα τα παιδιά του κόσμου σε… ποντίκια!

Ακόμη ένας πολλά υποσχόμενος κινηματογραφικός τίτλος που χτυπήθηκε από τον COVID-19, οι «Μάγισσες» του Ρόμπερτ Ζεμέκις από μεγάλη παραγωγή της Warner κατέληξαν να κάνουν πρεμιέρα στο HBO Max τον περασμένο Οκτώβριο στις ΗΠΑ και εμφανίζονται για πρώτη φορά σε μεγάλες οθόνες της χώρας μας φέτος το καλοκαίρι. Παιδικό παραμύθι τρόμου το λες πιο αντικειμενικά, βασισμένο σε ομώνυμο βιβλίο του Ρόαλντ Νταλ που είχε μεταφερθεί ξανά στο σινεμά το 1990, σε σκηνοθεσία του Νίκολας Ρόουγκ (με επιβλητική πρωταγωνίστρια την Αντζέλικα Χιούστον). Ο συγγραφέας είχε αφορίσει εκείνο το έργο και είχε φτάσει στα πρόθυρα των απειλών να αφαιρεθεί το όνομά του από τα credits (μία απολογητική επιστολή του παραγωγού Τζιμ Χένσον τον είχε μεταπείσει). Ενδεχομένως να μην τον ικανοποιούσαν και οι έντονες διαφοροποιήσεις τούτης της εκδοχής, που παίρνει τη δράση από την Αγγλία της δεκαετίας του ’80 και τη στέλνει… στην Αλαμπάμα της δεκαετίας του ’60!

Το αγόρι και η γιαγιά γίνονται… μαύροι, τα υπόλοιπα πάνω-κάτω κάνουν σετάκι με την περίοδο και η Ανν Χάθαγουεϊ το γλεντάει στον κακιασμένο ρόλο της μάγισσας που μισεί όλα τα παιδάκια του κόσμου και έχει εφεύρει τη φόρμουλα ενός μαγικού φίλτρου το οποίο θα τα μετατρέψει σε… ποντίκια (διατηρώντας, μάλλον για τις ανάγκες των διαλόγων, τη δυνατότητα της επικοινωνίας μέσω της ανθρώπινης ομιλίας). Από τη στιγμή που εκείνη και η κουστωδία της εισέρχονται της ταινίας (γύρω στο πρώτο ημίωρο), οι «Μάγισσες» αποκαλύπτουν μία διασκεδαστικά campy πλευρά (αρκετά loud στο ενδυματολογικό κομμάτι, με την γκαρνταρόμπα της Χάθαγουεϊ να δίνει ρέστα), η οποία ζορίζεται ελαφρώς στο να διατηρεί την ισορροπία μεταξύ του φρικαλέα γκροτέσκου και του κατάλληλου για κάθε ηλικία οικογενειακού θεάματος.

Με το που μπαίνουν στο παιχνίδι και τα πρώτα ποντικάκια – θύματα του φίλτρου, η δράση γίνεται ακόμη πιο εφετζίδικη και μπουφόνικη, φέρνοντας στο νου από το «Οι Δύο Ατσίδες και το Πονηρό Ποντίκι» (1997) μέχρι τον «Ρατατούη» (2007), ο Ρόμπερτ Ζεμέκις δουλεύει το ρυθμό με μαστοριά, αφού τα περισσότερα συστατικά του φιλμ δεν του είναι απολύτως ξένα, όμως η ανάγκη να ικανοποιηθούν (και να μην τρομάξουν τόσο…) οι θεατές μικρότερης ηλικίας, υποχρεώνει τις «Μάγισσες» ν’ απομακρυνθούν από extreme κορυφώσεις που θα τους έδιναν τον τίτλο ενός πιο «οικογενειακού»… «Ο Θάνατος σου Πάει Πολύ» (1992).

Από το καστ, μάλλον ανεκμετάλλευτη είναι η γιαγιά Οκτέιβια Σπένσερ, ο manager του ξενοδοχείου Στάνλεϊ Τούτσι δείχνει να μη νοιάζεται για να δημιουργήσει μια πρωτότυπα κωμική φιγούρα, κι έτσι η μερίδα του λέοντος υποκριτικά πέφτει στις πλάτες της Χάθαγουεϊ, που το απολαμβάνει με την απροσδιορίστου εθνικότητας μείξη προφοράς ανατολικοευρωπαϊκής με σκανδιναβική και ολίγη από σκωτσέζικη μαζί! Ή κάτι τέτοιο, τέλος πάντων. Τη δουλειά του την κάνει.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Κάπου υπερβολικά παιδιάστικο, κάπου σαχλαμαρίστικο που θα ήθελε να είναι αστείο, ενίοτε πετυχημένα σκαχτικό στην όψη, ένα μάλλον οικογενειακής κατανάλωσης έργο από εκείνα που δύσκολα βρίσκουν το κοινό τους στη χώρα μας, ειδικά όταν δεν ομιλούν την ελληνική γλώσσα. Αν και όποτε έγινε απόπειρα για το αντίστροφο, δεν σπάσανε και τα ταμεία… Συνολικά, ένα ευχάριστο παραμυθάκι γεμάτο εφέ, από έναν σκηνοθέτη που δεν χρειάζεται συστάσεις.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.