FreeCinema

Follow us

Μάρκος Σεφερλής: Εφ’ όλης της ύλης.


Μάρκος Σεφερλής. Ηλίας Φραγκούλης. Μία συνάντηση που κανείς δεν (θα) περίμενε. Και μία κουβέντα για όλα εκείνα τα πράγματα που μπορεί να μην γνώριζες για τον #1 κωμικό ηθοποιό στην Ελλάδα σήμερα. Από τα παιδικά χρόνια μέχρι την κινηματογραφική αφορμή του «Χαλβάη 5-0». Θα μισήσεις, θα το ξανασκεφτείς, θ’ αλλάξεις γνώμη ή θα συνεχίσεις να λατρεύεις. Οι πιθανότητες είναι ίδιες. Ζούμε σε έναν ελεύθερο κόσμο.

Πρέπει να μαθαίνεις στη ζωή. Να προσεγγίζεις, να μελετάς και να βγάζεις τα δικά σου συμπεράσματα. Τις τελευταίες μέρες με εντυπωσίασε η συμπεριφορά πολλών ανθρώπων απέναντί μου και προς το FREE CINEMA, επειδή «τόλμησα» να πλησιάσω την περίπτωση Μάρκος Σεφερλής. Ο πλέον δημοφιλής κωμικός της χώρας αυτή τη στιγμή αποφάσισε να κάνει σινεμά, να γίνει πρωταγωνιστής της μεγάλης οθόνης για πρώτη φορά και να παρουσιάσει την αστυνομική σάτιρα μυστηρίου «Χαλβάη 5-0». Αφού μπήκε στα «λημέρια μου», ήταν κάτι αναπόφευκτο. Το τι άκουσα δεν λέγεται!

Επειδή τιμώ την ιδιότητα του δημοσιογράφου, θεώρησα πως πριν παρακολουθήσω το φιλμ, θα έπρεπε να δω τον Σεφερλή ζωντανά στο σανίδι. Δεν το είχα ξανακάνει ποτέ. Δεν είμαι και fan του επιθεωρησιακού θεάματος, αν και πάντοτε είχα την περιέργεια να μπω μέσα στον «ναό» του είδους, το Δελφινάριο. Ήταν ευτύχημα, δηλαδή, το ότι φέτος τον χειμώνα ο Σεφερλής παίζει στο ελληνικό ανέβασμα του μιούζικαλ «Hairspray». Εκεί παίζει την Έντνα, την παχουλή housewife και μητέρα της επίσης τροφαντής Τρέισι, η οποία πρωταγωνιστεί ουσιαστικά (υπέροχη η Κατερίνα Σούσουλα). Η παράσταση ήταν ξεκάθαρα απολαυστική και καλοδουλεμένη. Ειλικρινά, θα την ξανάβλεπα! Και ο Σεφερλής το έκανε σωστά… «in drag» μεν, αλλά σαν κανονική γυναίκα, όχι ρεντίκολο. Έγραψα ένα κείμενο για την παράσταση και δέχτηκα ένα σχετικό κράξιμο (!) επειδή την υπερασπίστηκα.

Είδα και την ταινία. Στέκεται. Καλύτερα από το χάλι της μέσης ελληνικής παραγωγής σε κωμωδία τα τελευταία χρόνια. Η κριτική μου δεν ήταν θετική εδώ, επισήμανα λάθη, πρότεινα διορθώσεις (για πιθανή μελλοντική χρήση). Έγραψα κριτική, όμως, δεν πέταξα στα μούτρα του ανθρώπου (ή και των αναγνωστών) μία σκατούλα ολίγων υβριστικών αράδων. Και παραδέχτηκα κάτι που πολλοί «συνάδελφοί» μου έκαναν αλλά δεν το μοιράστηκαν στα κείμενά τους: γέλασα. Εδώ, πια, κατάλαβα πως μερίδα του κόσμου εκεί έξω μισεί τόσο τον Σεφερλή, που μπορεί να φτάσει να σε πάρει κι εσένα η μπάλα αν δεν τον… ξεσκίσεις. Διάβασα μέχρι και σχόλια περί πιθανού χρηματισμού (!) μου από τον κωμικό. Έριξα και μπλοκαρίσματα στα social, γιατί όποιος έχει παρακολουθήσει την επαγγελματική μου πορεία και σκέφτεται έτσι, όχι απλά δεν με γνωρίζει, αλλά καλύτερα να παραμείνει στον πάτο της τελειωμένης και άχρηστης ύπαρξής του.

Ήταν τρομακτική εμπειρία αυτή, ειλικρινά. Όσο με ενδιέφερε να γνωρίσω τι είναι ο Μάρκος Σεφερλής από πριν, άλλο τόσο φαινόταν υποχρεωτικό να συμβεί μετά την κριτική του «Χαλβάη 5-0». Η κουβέντα που κάναμε μαζί ξεπερνά την ώρα (και είναι πάντοτε uncut) και οι γνώστες του διαδικτύου και των συνηθειών του μου λένε πως αυτό είναι λάθος, δεν θα κάτσει να την παρακολουθήσει ποτέ κανείς ολόκληρη, θα είναι «βαρετή» για τους περισσότερους και θα το καταλάβω όταν δω τα στατιστικά του YouTube. Hello? Έκανα ποτέ κάτι με βάση τους όποιους κανόνες;

Πάνω δεξιά (στην περιοχή της video gallery, κλασικά), θα βρεις το play button. Αν βρίσκεσαι ήδη εδώ, σε ενδιαφέρει ή είχες την περιέργεια ν’ ακούσεις τι είπαμε. Θα το πατήσεις. Στη συνέχεια, κάνε αυτό που γουστάρεις, κράτησε την άποψή σου για το τι εστί Μάρκος Σεφερλής, νόμιζε ότι θέλεις για την όλη κουβέντα μας, αλλά να θυμάσαι πως η «αποψάρα» οφείλει να πατάει πάνω σε κάτι εμπειρικό. Διαφορετικά, δεν υφίσταται.

Τέλος, επειδή ο πρωταγωνιστής εδώ είναι ο Σεφερλής (ο οποίος καταφέρνει και μιλάει περισσότερο κι από εμένα!), αν με ρωτάς πώς θα τον χαρακτήριζα, θα απαντούσα πως γνώρισα ένα ακόμη από αυτά τα πενηντάρικα «παιδιά» που το παλεύουν για να διατηρήσουν τον αντίστοιχο ψυχισμό της… μη ενηλικίωσης, παρά τις βαριές υποχρεώσεις, τις ευθύνες, τις ήττες από ανθρώπους και σχέσεις, ο οποίος σου χαμογελάει με ειλικρίνεια όταν σκέφτεται τον κόσμο που γελάει μαζί του. Ο Σεφερλής υπηρετεί την κωμωδία, ζει για την κωμωδία. Έχει ταλέντο; Σκληρή ερώτηση. Που μοιράζεται και σε δύο σκέλη, αν το δούμε πιο τίμια. Είναι καλύτερος ηθοποιός ή καλύτερος «γραφιάς»; Δεν είναι διεκπεραιωτική η απάντηση, αλλά για να βρίσκεται στην κορυφή του είδους του σήμερα, διάβολε, κάτι έχει!

CREDITS: Βίτων Μπεσδεμιώτης (κάμερα / μοντάζ) – The Giant Project

Ευχαριστούμε τα Village Cinemas του Φαλήρου για τη φιλοξενία.

Η ταινία «Χαλβάη 5-0» έχει ξεκινήσει την προβολή της στους ελληνικούς κινηματογράφους, σε διανομή της εταιρείας Village.


MORE INTERVIEWS

Ο Κρίστιαν Φρίντελ για τη «Ζώνη Ενδιαφέροντος».

Ο Κρίστιαν Φρίντελ, πρωταγωνιστής της «Ζώνης Ενδιαφέροντος» του Τζόναθαν Γκλέιζερ, δεν παρουσιάζει τον ήρωά του σαν ένα κτήνος του ναζισμού στην περίοδο του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Απλά, υποδύεται έναν Γερμανό αξιωματικό που τυγχάνει να μεγαλώνει την οικογένειά του, όμορφα και ειρηνικά, δίπλα από το στρατόπεδο του Άουσβιτς! Ας δούμε τι είχε να μου πει για την εμπειρία της προετοιμασίας και των γυρισμάτων της καλύτερης ταινίας του 2023.

Τζον Κάμερον Μίτσελ: The cum revolution.

Στις Κάννες του 2006, ένα φιλμ τόλμησε να προκαλέσει όσο κανένα άλλο στο παρελθόν, προτείνοντας την ευφορία του πανηδονισμού σαν λύση απέναντι στην ολοταχώς οπισθοδρομική Αμερική του Μπους. Είχα την τύχη να ζήσω το «Shortbus» ακριβώς όταν… έσκασε εκεί, όσο και την τεράστια απόλαυση του να μιλήσω με τον Τζον Κάμερον Μίτσελ για μια ταινία που θεωρώ instant classic, όσο κι αν φόβισε (και θα φοβίζει πάντα) το κοινό!

Ο Βασίλης Κατσούπης για το «Inside».

Το «Inside» αποτελεί το ντεμπούτο του Βασίλη Κατσούπη στη μυθοπλασία μεγάλου μήκους. Αλλά δεν είναι μία κοινή «ελληνική» ταινία. Ομιλεί την αγγλική, πρωταγωνιστεί ο Γουίλεμ Νταφόου και διανέμεται παγκοσμίως από το studio της Universal! Πως έγιναν όλα αυτά; Βρεθήκαμε στην Αθήνα για να μου «ξηγηθεί», κανονικά και συνολικά.

Τζόρνταν Πιλ: Hell yeah!

Η απόλυτα απρόσμενη επιτυχία του «Τρέξε!» πρόσφερε στον Τζόρνταν Πιλ την ελευθερία να τολμήσει ακόμη περισσότερο και να ξεφύγει από τα όρια του mainstream σινεμά, παραμένοντας εντός του πλαισίου των μεγάλων χολιγουντιανών παραγωγών! Το «Ούτε Καν» είναι η πιο… ακραία (μέχρι σήμερα) περίπτωση της σπουδαίας και ανανεωτικής για τα είδη του σινεμά τρόμου και φαντασίας πορείας του. Ο Ηλίας Φραγκούλης μίλησε μαζί του, σε αποκλειστικότητα για την Ελλάδα και το FREE CINEMA.

ΓΟΥΙΛΙΑΜ ΧΕΡΤ: ΑΠΑΓΓΕΛΙΕΣ ΦΟΒΟΥ.

Συναντηθήκαμε το καλοκαίρι του 2004 στη Νέα Υόρκη, με αφορμή την έξοδο του «Σκοτεινού Χωριού» του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν. Ήταν ενθουσιασμένος με την εμπειρία της συνεργασίας τους. Θαυμάσιος ηθοποιός, ίσως ακόμα πιο ωραίος άνθρωπος στην καθημερινότητά του. Ο θάνατός του, σε ηλικία 71 ετών, από φυσικά αίτια, ξάφνιασε τους πάντες χθες το βράδυ και με έκανε να θυμηθώ αυτή τη συνέντευξη από τότε…