FreeCinema

Follow us

ΦΟΒΑΜΑΙ (2024)

(AFRAID)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κρις Γουέτζ
  • ΚΑΣΤ: Τζον Τσο, Κάθριν Γουότερστον, Λουκίτα Μάξγουελ, Γουάιατ Λίντνερ, Άσλεϊ Ρόμανς, Άιζακ Μπάε, Κιθ Καραντίν, Χαβάνα Ρόουζ Λιού, Ντέιβιντ Νταστμάλσιαν, Γκρεγκ Χιλ, Ρίκι Λίντχοουμ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 84'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Δαιμόνιο AI επιχειρεί να ελέγξει τα μέλη μιας οικογένειας σε επικίνδυνο, αν όχι και θανάσιμο βαθμό.

Φοβάμαι πως το κατάντημα των παραγωγών της Blumhouse θα μας κάνει ν’ ακούμε το όνομα της εταιρείας και να το βάζουμε στα πόδια… με τρόμο! Εδώ έχουμε να κάνουμε μ’ ένα άθλιο και πλέον φτηνιάρικο κοπιάρισμα της περσινής «M3GAN», δίχως το robot τούτη τη φορά διότι… το CGI θα κόστιζε κάτι παραπάνω! Οπότε, μιλάμε για το ίδιο ακριβώς concept, με «οπτικά εφέ» που τα κάνει όλα… αόρατα!

Η εισαγωγική – «κοίτα τι έπαθαν αυτοί που το είχαν πριν» – σεκάνς αφήνει ελπίδες για κάτι το θριλερικά υποσχόμενο, με μυστηριώδεις προεκτάσεις. Το «ΦοβάμΑΙ», όμως, πραγματώνει μονάχα τους φόβους ότι ο θεατής θα παρακολουθήσει μια ανέμπνευστη φλόμπα, δημιούργημα ανθρώπινων… ελαττωμάτων που θεωρούν εαυτούς σεναριογράφους! Κυριολεκτικά, το έργο σε κάνει να ελπίζεις να είχε γυριστεί εξολοκλήρου από AI, που σίγουρα θα μοχθούσαν περισσότερο για να βγάλουν ένα πιο αξιοπρεπές ή πειστικό αποτέλεσμα, με συνοχή κι αληθοφάνεια στην εξέλιξη της ιστορίας.

Το καταστασιακό χτίζεται πάνω σε δραματουργικά στερεότυπα της «κακιάς μηχανής» που εισχωρεί στις ρίζες μιας όχι και τόσο δεμένης οικογένειας για να την βελτιώσει και να την ενώσει ιδανικά, δίχως όμως να υπολογίζονται ηθικοί φραγμοί ή ο παράγοντας ότι ο άνθρωπος εκ φύσεώς του δεν είναι και το πιο τέλειο ή αλάνθαστο πλάσμα στον κόσμο. Φυσικά, το έργο υπερασπίζεται τις ανθρώπινες αδυναμίες έναντι της δίχως ίχνος συναισθήματος τεχνολογίας, όμως, αυτά έχουν ειπωθεί με τον πιο ουσιαστικό τρόπο από το 1968 κιόλας (HAL, τόσες δεκαετίες έχουν περάσει κι ακόμα καταφέρνεις να τους ξεφτιλίζεις…)!

Όταν η υποπλοκή που αφορά στους ιδιοκτήτες της εταιρείας που κατασκεύασε την AIA πηγαίνει… εντελώς στραβά (πέραν των ορίων του κλαυσίγελου), η ασυναρτησία παίρνει το πάνω χέρι ολοταχώς, σε βαθμό να μην προλαβαίνεις να επεξεργαστείς με κάποια στοιχειώδη λογική τα τεκταινόμενα, τα οποία στριμώχνονται σ’ ένα τελικό εικοσάλεπτο «αποκαλύψεων» άξιο… γρονθοκοπήματος (και των σεναριογράφων και του σκηνοθέτη και των παραγωγών)! Είναι άξιον απορίας γιατί οι αξιοπρεπέστατοι Τζον Τσο και Κάθριν Γουότερστον δέχτηκαν να πρωταγωνιστήσουν σ’ ένα τέτοιο φιλμικό ναυάγιο, που ειλικρινά δεν αντιλαμβάνομαι γιατί έπρεπε να περάσει και από τα σινεμά.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ακόμα και σε πλατφόρμα να το είχατε εντοπίσει και να είχατε πατήσει το PLAY, τάχιστα θα επιστρέφατε στο menu επιλογής τίτλων για να δείτε κάτι άλλο.


MORE REVIEWS

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΙΝΓΚ ΣΙΝΓΚ

Εκτίοντας την ποινή του για ένα έγκλημα που δεν διέπραξε ποτέ, ο Divine G αγωνίζεται να βρει το κουράγιο και να συνεχίσει να ζει την κάθε επόμενη μέρα στις φυλακές του Σινγκ Σινγκ, με κύριο εφόδιο υποστήριξης μια ερασιτεχνική θεατρική ομάδα στην οποία συμμετέχει. Βασισμένη σε αληθινή ιστορία.

ΜΠΑΝΕΛ & ΑΝΤΑΜΑ

Ο Άνταμα προοιωνίζεται για αρχηγός του χωριού του, αλλά εκείνος αγαπά την Μπανέλ και θέλει να ζήσει μαζί της μακριά. Οι σεναγαλέζικες παραδόσεις, εν τούτοις, ενέχουν κινδύνους για τους παραβάτες.

SLOW

Ο Ντοβίντας συναντά την Ελένα. Η αγάπη με την πρώτη ματιά πλανάται στον αέρα. Εκείνος, όμως, της ξεκαθαρίζει ορθά κοφτά πως είναι… ασεξουαλικός! Θα το πάνε… αργά;

ΟΙ ΠΑΡΕΙΣΑΚΤΟΙ

Νεοεκλεγείς Δήμαρχος σε υποβαθμισμένο προάστιο βάζει μπρος αμφισβητούμενο σχέδιο ανάπλασης οικιστικού συγκροτήματος, ερχόμενος σε σύγκρουση με τη μαύρη μεταναστευτική κοινότητα.

ΚΟΚΚΙΝΟ ΝΗΣΙ

Μαδαγασκάρη, 1971. Ένα μικρό αγόρι βιώνει τις τελευταίες μέρες της αποικιοκρατίας, ζώντας με την οικογένειά του στη γαλλική στρατιωτική βάση της χώρας.