FreeCinema

Follow us
24.0120:00

Ελληνικό box-office: «Το Μονοπάτι των Χαμένων»… εισιτηρίων.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το λαμπερό καστ και το όνομα του Γκιγέρμο ντελ Τόρο έδωσαν την παραπανίσια ώθηση που χρειαζόταν το «Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών» για να βρεθεί στην κορυφή.

Από τα 72.093 εισιτήρια του προηγούμενου τετραημέρου, πέσαμε στα 55.119! Δηλαδή, τι περιμένατε, με… δράμα στη Γάζα, δράμα στο Ιράν και δράμα (σχεδόν τρίωρης!) μπεργκμανικής επανέκδοσης; Η μοναδική καινούργια ταινία που επέζησε ήταν το «Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών», που χάρη στην εγγύηση του σκηνοθέτη του και το δέλεαρ των πρωταγωνιστών του, κατάφερε να τσιμπήσει κάτι παραπάνω στα ταμεία και να κάνει ντεμπούτο στο #1. Όλα αυτά, σε ένα αρκετά ψυχρό τετραήμερο, πριν επέλθει το ολοκληρωτικό χάος του χιονιού σήμερα, τα επακόλουθα του οποίου πρόκειται να «παγώσουν» και το box-office στις επερχόμενες μέρες, έως την Πέμπτη, όπου αναμένουμε… μόλις δύο πρεμιέρες (πολύ χαμηλών προσδοκιών)! Σε αυτό το πλαίσιο, προβλέπω αιθουσάρχες να μπαίνουν σε γραφεία διανομής… με όπλα, μπας και διεκδικήσουν κανένα έργο για να παίξουν! Αλλιώς, θα υποχρεωθούν να βάλουν λουκέτο. Γιατί με τέτοια νούμερα (υπήρξαν σινεμά που την περασμένη Πέμπτη είχαν από… μηδέν έως μονοψήφιο αριθμό εισιτηρίων ολόκληρο το βράδυ, γεγονός που με ανάγκασε να γράψω αυτό το editorial), δεν υπάρχει εναλλακτική.

Το όνομα του Γκιγέρμο ντελ Τόρο έχει το κοινό του. Στα τέλη Οκτωβρίου του 2015, ο «Πορφυρός Λόφος» του είχε ανοίξει με 26.102 εισιτήρια (από 59 οθόνες, αλλά κυρίως με διπλές ή και μονές προβολές), ενώ η μετέπειτα οσκαρική «Μορφή του Νερού», στα μέσα Φεβρουαρίου του 2018, είχε ανοίξει με 21.294 εισιτήρια (από 52 οθόνες). Το σημερινό «Μονοπάτι» έπιασε τα 12.177 εισιτήρια (από 93 οθόνες). Κάτι σαν τα μισά εκείνων, δηλαδή, αλλά με σαφώς περισσότερες οθόνες. Η συμπεριφορά του κοινού στο τετραήμερο ήταν σχετικά αλλοπρόσαλλη (1.780, 2.630, 4.598 και 3.169, στις αντίστοιχες μέρες), με τους Αθηναίους να κρατάνε τα σκήπτρα σε προσέλευση (7.632 εισιτήρια, από 41 οθόνες). Το παράδειγμα εδώ είναι σαν να μας λέει πως αυτά που ξέραμε σε αποδόσεις ταμείων να τα ξεχάσουμε… κατά το ήμισυ. Και βλέπουμε. Στο #2 παραμένει με πείσμα το «Σμύρνη μου Αγαπημένη» (-40%) (φωτό), κόβοντας 10.734 εισιτήρια (από 86 οθόνες). Οι περισσότεροι κινηματογράφοι κρατάνε τουλάχιστον μία απογευματινή παράσταση, γιατί βλέπουν ότι εξακολουθεί να τραβάει το ενήλικο κοινό (όσους τολμούν να βγαίνουν από το σπίτι, έστω) στο weekend (3.840 και 3.224, αντίστοιχα). Το σύνολο έχει φτάσει τα 175.888 εισιτήρια και το που θα φτάσει είναι ένα μέγα μυστήριο, καθώς υπάρχει το ενδεχόμενο το φιλμ να κάνει μια δεύτερη καριέρα και στα θερινά (και πιο… προσβάσιμα για τους φοβισμένους, επίδοξους θεατές).

Στο #3 υποχώρησε έντονα (-50%) το requel του «Scream» (φωτό), με 10.285 εισιτήρια (από 74 οθόνες). Είναι σύνηθες φαινόμενο για το genre ένα τέτοιο ποσοστό πτώσης, αλλά δεν ήταν και τόσο αναμενόμενο στην παρούσα περίπτωση, διότι το νεολαιίστικο κοινό της δεν είχε να διαλέξει κάτι ανταγωνιστικό στο δεύτερο τετραήμερο αυτού του ψυχαγωγικότατου έργου, για το οποίο διαβάζω και μου μεταφέρουν μόνο θετικά σχόλια στα social. Πιο δυναμικό το σαββατόβραδο (3.679), κλασικά. Σύνολο εισιτηρίων, μετά τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του, στα 40.435. Το «Spider-Man: No Way Home» (-35%) βρίσκεται στο #4, με 8.429 εισιτήρια (από 63 οθόνες). Αντέχει ακόμη, όπως δείχνει το σχετικά μικρό ποσοστό πτώσης (για έκτη εβδομάδα προβολής!), έχοντας φτάσει το αδιανόητο νούμερο των 433.874 εισιτήριων σε σύνολο. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το animated «Τραγούδα! 2» (-7%!), το οποίο έκοψε 4.440 εισιτήρια (από 70 οθόνες). Σαφώς η καλύτερη επιλογή για οικογενειακή έξοδο αυτό το διάστημα, έχει φτάσει τα 81.046 σε σύνολο. Και έχει δρόμο ακόμη…

Το επίσης παιδικό «Ενκάντο» (+10%) κρατιέται καλά στο #7, με τη σφραγίδα της Disney να του προσφέρει μια κάποια μακροημέρευση (ένατη εβδομάδα προβολής!). Έκοψε 1.856 εισιτήρια (από 28 οθόνες) και έχει φτάσει τα 52.952 (σαφώς ουχί για τυμπανοκρουσίες). Στο #7, η «Πίτσα Γλυκόριζα» του Πολ Τόμας Άντερσον (φωτό) τρώει ποσοστιαία ήττα (-52%), κόβοντας 1.412 εισιτήρια (από 21 οθόνες – να τονιστεί ότι από τα multiplex… δεν πέρασε ούτε απ’ έξω, προκαλώντας απορίες). Σύνολο στα 10.993. Το τρίτο και τελευταίο animated αυτού του top 10 είναι το «Σχέδιο Διάσωσης» (-33%), που έκοψε 1.376 εισιτήρια (από 56 οθόνες). Έχει φτάσει τα 3.657. Γενικά, τα ανεξάρτητα και αμφιβόλου ποιότητας κινούμενα σχέδια περνάνε δύσκολα με την πανδημία. Ανεβοκατεβαίνει εσχάτως το «The Black B4chelor» (-27%) στο top 10. Επανήλθε στο #9, με 1.059 εισιτήρια (από 6 οθόνες). Το προσπαθεί η Village και σπρώχνοντας το προϊόν της με υπομονή, έχει φτάσει τα 49.905. Φινάλε δεκάδας με… τριψήφιο νούμερο! Το prequel «Ο Άνθρωπος του Βασιλιά: Το Ξεκίνημα» αιμορραγεί σταθερά (-59%), κόβοντας 853 εισιτήρια (από 11 οθόνες). Σύνολο στα 12.498. Σαν να λέμε ότι… ο ντελ Τόρο έκανε θριαμβευτικό άνοιγμα! Χιούμορ μέσα στο γενικό δράμα της κατάστασης.